Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på dette. Vi har IQ og EQ, men hva med SQ (samlivs-intelligens) ? Grunnen til at jeg spør er at jeg føler jeg har svæært høy SQ selv, men at min samboer absolutt ikke har det.

Hva tror dere om SQ, og hvordan ser du på din egen og evt. din samboers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det bare en kombinasjon av mer generelle egenskaper som smidighet og toleranse?

Skrevet

Du kan ikke starte med å vise til IQ og EQ som om dette skulle være velkjente begreper. De fleste har ingen aning om hva IQ og EQ er. Grunnen til at du selv føler du har høy SQ er innlysende nok. Du definerer selv hva SQ er og da er det lett å forstå at du selv igjen føler at du scorer høyt der. Et godt samliv får man ved å prøve å forstå sin partners definisjon og når siden begge parter gjør sitt for å smelte disse sammen til 1 fungerende definisjon.

Skrevet

Hehe.. Noe rett i det, men definisjonen var nokså generell. Jeg føler jeg har veldig mange av de kvalitetene som gjør en god partner, la oss si det slik, hadde jeg vært som min samboer hadde det daglig vært så store kriger at saddam hussein hadde blitt redd.

Skrevet
Hehe.. Noe rett i det, men definisjonen var nokså generell. Jeg føler jeg har veldig mange av de kvalitetene som gjør en god partner, la oss si det slik, hadde jeg vært som min samboer hadde det daglig vært så store kriger at saddam hussein hadde blitt redd.

Hvorfor er du sammen med ham/henne hvis du føler du er så mye bedre?

Skrevet

Jeg er kanskje mye mer forståelsesfull og tolmodig på akkurat det området, men hun har enormt mange andre kvaliteter jeg setter stor pris på. Et forhold vil aldri uansett være helt perfekt. Man må lære å tilpasse seg hverandre, jeg har andre områder igjen jeg ikke er så bra på, og hun har tilpasset seg dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...