Gå til innhold

Jeg synes Norges Justisminister er for ung

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever henne som ikke troverdig eller moden til å være i rollen. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ok.. 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns det skulle vært aldersgrense og livs/arbeidserfaringskrav før det skulle vært lov å inn på stortinget...

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Egenskap skrev (4 timer siden):

Jeg opplever henne som ikke troverdig eller moden til å være i rollen. 

Er dette kritikk mot Dag Otto Lauritzen? Sånn egentlig?

Skrevet

Man setter ikke så unge mennesker til å være justisminister. 

Trenger jo langt mer tyngde i en slik rolle. 

• Liker 18
Skrevet
A-hunter skrev (30 minutter siden):

Er dette kritikk mot Dag Otto Lauritzen? Sånn egentlig?

Tror du bør skille mellom lek og alvor. Men deg om det. 

• Liker 4
Skrevet

Inntrykket mitt er at hun er flink.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har veldig godt inntrykk av hun. Basert på hva hun sier og gjør.

Endret av Trillian Astra
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tenker egentlig at det er bedre at de er unge enn veldig gamle. De yngre tenker litt mer fremover og er åpen for nye ideer. De gamle er inngrodd i gamle vaner og tankeganger.

• Liker 18
Skrevet

Hvilke andre kriterier burde vi innføre? Ikke for gammel kanskje? Kan ha begynnende demens… Ikke for lav IQ, bør testes før de får stå på lista. Kanskje også unngå småbarnsforeldre, de er så bissi at de neppe har tid til politikk. 

Eller kanskje vi bare skal la demokratiet få virke sånn som det er ment? 🤔

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Anonymburker skrev (7 minutter siden):

Inntrykket mitt er at hun er flink.

Ingen tvil om at hun er både flink og skarp, men for "lett og uerfaren" til en så tung post.  Borten-Moe, Barth-Eide eller andre med solid erfaring skulle heller hatt jobben, så kunne hun heller hatt et lettere "tulledep."

• Liker 8
Skrevet

Det du skriver er basert på fordommer. Opplever henne ikke som «moden» eller med nok «tyngde»? Hva skal det tolkes som, annet enn fordommer mot unge kvinner?

Hvis du er misfornøyd med henne kan du jo heller skrive noe konkret hun har sagt/gjort hvor hun utviste dårlig dømmekraft. Men de eksemplene finnes ikke…

• Liker 16
Skrevet
Billiebi skrev (6 minutter siden):

Det du skriver er basert på fordommer. Opplever henne ikke som «moden» eller med nok «tyngde»? Hva skal det tolkes som, annet enn fordommer mot unge kvinner?

Hvis du er misfornøyd med henne kan du jo heller skrive noe konkret hun har sagt/gjort hvor hun utviste dårlig dømmekraft. Men de eksemplene finnes ikke…

Jeg mener i en slik post så bør "man gå i gradene". Nå har hun fått rett i fanget en topp post. Men det kan være hun har andre som jobber for henne og lager alt av manus i det hun skal si til enhver tid, men allikevel så oppleves det ikke troverdig. 

• Liker 8
Skrevet
bullehurk skrev (2 minutter siden):

Ingen tvil om at hun er både flink og skarp, men for "lett og uerfaren" til en så tung post.  Borten-Moe, Barth-Eide eller andre med solid erfaring skulle heller hatt jobben, så kunne hun heller hatt et lettere "tulledep."

Hun har vel rådgivere og andre folk med erfaring rundt seg, så hun vokser nok fort i rollen. Erfaring i et "tulledepartement" gir ikke nødvendigvis mye relevant erfaring til å være justisminister uansett. Og det er vel her hun uansett har relevant utdannelse, og ikke til næring og fiskeri.

Syns det er friskt med unge, flinke folk. 

• Liker 11
Skrevet
Egenskap skrev (1 minutt siden):

Jeg mener i en slik post så bør "man gå i gradene". Nå har hun fått rett i fanget en topp post. Men det kan være hun har andre som jobber for henne og lager alt av manus i det hun skal si til enhver tid, men allikevel så oppleves det ikke troverdig. 

Du mener omtrent som at Zelenskyj ikke burde fått jobben som president i Ukarina fordi han hadde null politisk erfaring og var kun en 41 år gammel skuespiller da han ble valgt…? 🤷‍♀️

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Lillpia skrev (1 minutt siden):

Du mener omtrent som at Zelenskyj ikke burde fått jobben som president i Ukarina fordi han hadde null politisk erfaring og var kun en 41 år gammel skuespiller da han ble valgt…? 🤷‍♀️

merkelig sammenligning. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Lillpia skrev (26 minutter siden):

Altså, hun er 28 år, har en master i rettsvitenskap, arbeidet som advokatfullmektig og alt sittet 4 år på stortinget før hun ble justisminister. Skulle vært meg som 28-åring! Synes hun er flink jeg 👍

Hun sluttet arbeidet som advokatfullmektig da hun var 24 år. Hun er dyktig for alt hun klart, men jeg synes fremdeles hun har for lite yrkeserfaring til den stilingen. Hadde ment det sammen om hun var mann

Endret av Underligsirkel
feil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Egenskap skrev (2 minutter siden):

merkelig sammenligning. 

Ok 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...