AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Får man ikke grønt koronapass etter smitte lenger? Jeg fikk påvist korona med pcr-test onsdag for over ei uke siden, men har fortsatt ikke grønt pass. Skal det ikke ta 11 dager før gyldig pass? Er uvaksinert. Anonymkode: a2995...48f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Du får ikke grønt pass ved gjennomgått covid og uten vaksiner lenger Anonymkode: 771f4...974
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Du må ha vaksine i tillegg. Anonymkode: 98ebc...fa9
QueenL Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Det som er nevnt over, stemmer ikke. Du får gyldig koronapass i 180 dager etter smitte. Det kan ta litt tid, for det er mange som skal registreres. 4 1
Justlooking Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 QueenL skrev (1 time siden): Det som er nevnt over, stemmer ikke. Du får gyldig koronapass i 180 dager etter smitte. Det kan ta litt tid, for det er mange som skal registreres. Så da er det verdt å ta en tur til en teststasjon. Har aldri vært der før men kan man velge å ta testen i halsen? Hjemmetest taes kun to cm i nesen, hvor langt inn går de på pcr test? Hadde ikke giddet ta pcr test om det ikke virket inn.
QueenL Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Testen tas i hals og nese (ikke langt inn). Over på få sekunder. 1
zemer Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 QueenL skrev (1 time siden): Testen tas i hals og nese (ikke langt inn). Over på få sekunder. Har tar de tester langt inn i nese på alle over 12 år. 1
K@tt Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Justlooking skrev (3 timer siden): Så da er det verdt å ta en tur til en teststasjon. Har aldri vært der før men kan man velge å ta testen i halsen? Hjemmetest taes kun to cm i nesen, hvor langt inn går de på pcr test? Hadde ikke giddet ta pcr test om det ikke virket inn. Her tar de testen både i nesen og halsen. Først i halsen, så satt de pinnen langt ned i nesen og lot den stå der i ti sekunder før de tok den ut igjen. Ubehagelig, men ikke vondt. Det var mye verre da jeg tok hurtigtest på teststasjonen og de snurret testen fem ganger rundt langt nede i nesen, det var faktisk vondt. 1
QueenL Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 Tydelige forskjeller rundt hvordan de tar testene..... 2
Eignarf Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 Er det noen vits i å ta pcr test lengre. Jeg testa positivt på hurtigtest, og er så usikker på om jeg skal gå og ta en pcr test eller ikke. Hvis det ikke er noen vits, trenger jeg jo ikke å gjøre det.
Justlooking Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 Eignarf skrev (14 minutter siden): Er det noen vits i å ta pcr test lengre. Jeg testa positivt på hurtigtest, og er så usikker på om jeg skal gå og ta en pcr test eller ikke. Hvis det ikke er noen vits, trenger jeg jo ikke å gjøre det. Jeg gjorde det fordi som uvaksinert var det litt «moro» å få grønt pass.
Gjest Sitronmelisse Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Eignarf skrev (11 timer siden): Er det noen vits i å ta pcr test lengre. Jeg testa positivt på hurtigtest, og er så usikker på om jeg skal gå og ta en pcr test eller ikke. Hvis det ikke er noen vits, trenger jeg jo ikke å gjøre det. Positiv PCR-test gir deg innpass til EU i sommer, hvis du skal dit. Gir grønt EU-pass i 180 dager. (Sverige, Danmark og Sveits er unntak og krever ikke grønt EU-pass).
zemer Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Har du tenkt på å reise så bør du ta pcr om du ikke har 3 doser. Reise vaksine rett og slett. 1
Anbefalte innlegg