Gjest Gjest_Blå_* Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg tok MR på mandag, og fikk i den forbindelse satt inn kontrastvæske. Samme dag var jeg nokså hoven på armen der dette ble satt. I dag la jeg merke til at jeg var ganske blå i dette området, og er fortsatt litt hoven og en smule øm. Nå var jeg ikke bekymret for at dette skulle være noe "skummert", jeg bare lurte på om det var veldig vanlig?
Gjest Melk Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Den settes jo på samme vis som en blodprøve, og det er jo ganske vanlig at noen blir veldig blå etter slike prøver. Betyr bare at litt blod har rent ut i mellomhuden i forbindelse med stikket, slik som vanlige blåmerker. Jeg kljenner ihvertfall mange som blir veldig blå etter slike prøver, så du kan nok ta det helt med ro.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 Den settes jo på samme vis som en blodprøve, og det er jo ganske vanlig at noen blir veldig blå etter slike prøver. Betyr bare at litt blod har rent ut i mellomhuden i forbindelse med stikket, slik som vanlige blåmerker. Jeg kljenner ihvertfall mange som blir veldig blå etter slike prøver, så du kan nok ta det helt med ro. ← Gir blod, og tar ofte blodprøver utenom det, og da får jeg aldri mer enn en ørliten blåflekk, så det var derfor jeg lurte på om dette var vanlig for når det ble satt kontrastvæske. Men jeg tar det med ro, ja. Vel, i alle fall til prøveresultatene er kommet.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 Et spørsmål: blei du varm i rumpa? ← Nei. Men den gangen jeg tok og fikk kontrastvæske ct ble jeg i alle fall varm i området rundt.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 Nei. Men den gangen jeg tok og fikk kontrastvæske ct ble jeg i alle fall varm i området rundt. ← Vi stokker litt om her: "den gangen jeg tok ct og fikk kontrastvæske" Sånn ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå