AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Del Skrevet 27. februar 2022 Eller tar dere en pause? Vi har bestemt oss for å prøve, er skikkelig klare, lykkelige og spente. Men så er minuset at termin blir i desember. Eller er det ikke et så stort minus? Vi har allerede "klart" å vente av praktiske grunner tidligere og burde jo kunne klare å vente en ekstra måned eller to, men kjenner innerst inne at jeg absolutt ikke vil vente mer. Mannen er enig. Hva tenker dere som er i samme situasjon? Anonymkode: a6383...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Del Skrevet 27. februar 2022 Aldri skjønt hvorfor man skal vente Anonymkode: 30e2a...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Del Skrevet 27. februar 2022 Så lenge man er sikker på å bli gravid på første forsøk, så kan man jo vente hvis man syns det er krise med termin i desember. Ville forsåvidt lagt inn en sikkerhetsmargin og hatt termin i februar, siden mange stresser mye før jul og derfor kan risikere å føde før termin. For min del, som brukte flere år før jeg ble gravid, så kunne ikke termin brydd meg mindre, er bare glad jeg ble gravid tilslutt. Anonymkode: ffd58...5ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Del Skrevet 27. februar 2022 Ser ikke noe problem med det, skal selv prøve i Mars også om det ikke klaffer denne måneden😊 Anonymkode: c46ce...219 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 27. februar 2022 #5 Del Skrevet 27. februar 2022 Ja, jeg har ventet på at mannen skal bli klar for å prøve i mange år, så jeg "har ikke råd" til å hoppe over (pga alder også). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Del Skrevet 27. februar 2022 De fleste blir jo greit gravide. Så da ser jeg ikke problemet med å forsøke å styre det litt. Jeg endte opp som langtidsprøver, da bryr man seg ikke lenger. Men forstår godt de som prøver å time det litt i begynnelsen Anonymkode: da022...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Del Skrevet 27. februar 2022 Hvorfor i alle dager er det negativt å ha termin i desember? 🤔Høres fryktelig umodent ut. Anonymkode: 8b574...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor i alle dager er det negativt å ha termin i desember? 🤔Høres fryktelig umodent ut. Anonymkode: 8b574...d62 Mannen min er født rett før jul. Han hatet det, hender fortsatt han nevner det, 45 år etter fødselen. Minnene om alle som knep litt igjen på å kjøpe gave samlet. Og alle bursdagene han ikke fikk da det var for mye for alle med julefester, avslutninger, og slikt, i desember. Han var også alltid yngst. I idrett og på skolen. Sist til 18 år, og siste som satt igjen på vors mens resten dro på byen da han var 20. Anonymkode: da022...c22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mannen min er født rett før jul. Han hatet det, hender fortsatt han nevner det, 45 år etter fødselen. Minnene om alle som knep litt igjen på å kjøpe gave samlet. Og alle bursdagene han ikke fikk da det var for mye for alle med julefester, avslutninger, og slikt, i desember. Han var også alltid yngst. I idrett og på skolen. Sist til 18 år, og siste som satt igjen på vors mens resten dro på byen da han var 20. Anonymkode: da022...c22 Dette er jo opp til foreldrene å fikse. Vår første er født i desember. Ser ikke problemet. Det var bare koselig. Det er mange andre dumme måneder. Skal man begynne å tenke sånn så må man hoppe over mye. Det er dumt å ha bursdag i fellesferien feks. Så deler av juni og hele juli og deler av august må man holde seg unna. 17 Mai er kjip dato. Så da ryker mai og da. Påsken er noe drit og den flytter på seg. Så mars og april bør en vel holde seg unna… man kan ikke bestille et barn. Vi tenker å prøve i mars igjen. Dersom vi får to født i desember so be it Anonymkode: 5f375...787 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg er født 24.12 og jeg hatet det, og missliker det sterkt enda. Så vi kommer vel ikke til å plikt-pule rundt el, men skjer det så skjer det. Får bare jobbe litt for å gi ungen bedre bursdagsminner enn jeg selv har. Anonymkode: e9dd3...963 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er jo opp til foreldrene å fikse. Vår første er født i desember. Ser ikke problemet. Det var bare koselig. Det er mange andre dumme måneder. Skal man begynne å tenke sånn så må man hoppe over mye. Det er dumt å ha bursdag i fellesferien feks. Så deler av juni og hele juli og deler av august må man holde seg unna. 17 Mai er kjip dato. Så da ryker mai og da. Påsken er noe drit og den flytter på seg. Så mars og april bør en vel holde seg unna… man kan ikke bestille et barn. Vi tenker å prøve i mars igjen. Dersom vi får to født i desember so be it Anonymkode: 5f375...787 Dere instruerte alt av familie og venner til å ikke gi felles jule- og bursdagsgave? Dere utkommandere skolevenner i bursdag, selv om foreldrene sa det var for mye med bursdag+juleavslutning+juleplanlegging samme uke? Dere ba kompisene bli igjen på vors sammen med han da han var 17, og instruerte dem i å dra på 18-årssteder når han var 20? Imponerende... Anonymkode: da022...c22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere instruerte alt av familie og venner til å ikke gi felles jule- og bursdagsgave? Dere utkommandere skolevenner i bursdag, selv om foreldrene sa det var for mye med bursdag+juleavslutning+juleplanlegging samme uke? Dere ba kompisene bli igjen på vors sammen med han da han var 17, og instruerte dem i å dra på 18-årssteder når han var 20? Imponerende... Anonymkode: da022...c22 Herlighet for noe sutring. Ja vi instruerte familie og venner i at det ikke er ok med felles gave. Og vi inviterte på besøk og alle kom stort sett. Noe frafall er det alltid. Å bli 18 sent? Buhu. Det er ett år?! Og 20 sent? Voksne mennesker sutrer ikke over sånt. Jeg har selv bursdag i fellesferien og har aldri feiret bursdagen min på selve bursdagen min. Alle var jo bortreist. Det er mange «dårlige» tidspunkt å ha bursdag. Anonymkode: 5f375...787 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herlighet for noe sutring. Ja vi instruerte familie og venner i at det ikke er ok med felles gave. Og vi inviterte på besøk og alle kom stort sett. Noe frafall er det alltid. Å bli 18 sent? Buhu. Det er ett år?! Og 20 sent? Voksne mennesker sutrer ikke over sånt. Jeg har selv bursdag i fellesferien og har aldri feiret bursdagen min på selve bursdagen min. Alle var jo bortreist. Det er mange «dårlige» tidspunkt å ha bursdag. Anonymkode: 5f375...787 Nettopp. Dårlige tidspunkt. Så kan man gjøre små grep for å gjøre livet til barnet litt mer behagelig, så gjør man det. Anonymkode: da022...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp. Dårlige tidspunkt. Så kan man gjøre små grep for å gjøre livet til barnet litt mer behagelig, så gjør man det. Anonymkode: da022...c22 Så du tenker at alle bør prøve å unngå å få barn i desember, juni, juli deler av august og 17 mai da? Anonymkode: 5f375...787 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #15 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du tenker at alle bør prøve å unngå å få barn i desember, juni, juli deler av august og 17 mai da? Anonymkode: 5f375...787 Jeg tenker desember er særdeles uheldig, uansett. Også fordi studier viser at barn født så sent starter skolegang, aktiviteter, idrett, med mer, med en handikapp. Særlig gutter. Og i tillegg kommer dette med bursdag+jul, folks tid/oppmerksomhet, og dette med lappen/byturer. Når det gjelder øvrige måneder og dager er det også ulemper. Men langt fra tilsvarende det å ha bursdag rett før jul. Anonymkode: da022...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #16 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker desember er særdeles uheldig, uansett. Også fordi studier viser at barn født så sent starter skolegang, aktiviteter, idrett, med mer, med en handikapp. Særlig gutter. Og i tillegg kommer dette med bursdag+jul, folks tid/oppmerksomhet, og dette med lappen/byturer. Når det gjelder øvrige måneder og dager er det også ulemper. Men langt fra tilsvarende det å ha bursdag rett før jul. Anonymkode: da022...c22 Jeg forstår ikke helt. Familien og vennene dine må da være særs tafatte dersom ingen har villet stille i bursdag i desember? Har aldri opplevd det som et problem. Det er da mye verre med fellesferien hvor alle bare er bortreist. Når det kommer til dette med desember barn og utvikling så er det rett at det er noe negativt her for noen barn. Og det er knyttet til at barna tross alt er et helt år yngre enn de født i januar. Men da får en som foreldre være bevisst på dette og legge til rette så godt man kan. Anonymkode: 5f375...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke helt. Familien og vennene dine må da være særs tafatte dersom ingen har villet stille i bursdag i desember? Har aldri opplevd det som et problem. Det er da mye verre med fellesferien hvor alle bare er bortreist. Når det kommer til dette med desember barn og utvikling så er det rett at det er noe negativt her for noen barn. Og det er knyttet til at barna tross alt er et helt år yngre enn de født i januar. Men da får en som foreldre være bevisst på dette og legge til rette så godt man kan. Anonymkode: 5f375...787 Jeg har bursdag i fellesferien, jeg. Litt kjipt i oppveksten. Men har tatt det igjen i voksen alder, nå når folk har fri fra jobb, og gjerne blir med på hyttetur, eller å ta noen glass på byen. Ellers supert. Midt i vennegjengen når det gjaldt både lappen, og byturer. Og utvikling/vekst. Snakker basert på mannens erfaringer, samt to venninner som har uttrykt ganske tydelig at å være desemberbarn er noe drit. Derfor jeg selv valgte å stå over mars. For meg var det bare en måned. Og barnas beste trumfet egen utålmodighet. Anonymkode: da022...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #18 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har bursdag i fellesferien, jeg. Litt kjipt i oppveksten. Men har tatt det igjen i voksen alder, nå når folk har fri fra jobb, og gjerne blir med på hyttetur, eller å ta noen glass på byen. Ellers supert. Midt i vennegjengen når det gjaldt både lappen, og byturer. Og utvikling/vekst. Snakker basert på mannens erfaringer, samt to venninner som har uttrykt ganske tydelig at å være desemberbarn er noe drit. Derfor jeg selv valgte å stå over mars. For meg var det bare en måned. Og barnas beste trumfet egen utålmodighet. Anonymkode: da022...c22 Hva hvis mars er den ene måneden det hadde klaffet? For noen som har prøvd og prøvd? Å hoppe over en måned fordi det er litt kjedelig å ha bursdag da er rimelig søkt Anonymkode: 5f375...787 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva hvis mars er den ene måneden det hadde klaffet? For noen som har prøvd og prøvd? Å hoppe over en måned fordi det er litt kjedelig å ha bursdag da er rimelig søkt Anonymkode: 5f375...787 Den eneste måneden det vil klaffe? Er man langtidsprøvere forstår jeg. Men det første året, da 80-90% uansett blir gravide. Da kan man jo gjøre sitt for å gi barnet de beste forutsetningene i livet Anonymkode: da022...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor i alle dager er det negativt å ha termin i desember? 🤔Høres fryktelig umodent ut. Anonymkode: 8b574...d62 Vi har en datter født i desember og det er den travleste tiden jeg noensinne har hatt! Det er kaos! Kaos på jobb pga travlest tid der, jeg skal bake til jul og til bursdag, kjøpe julegaver og bursdagsgave, jeg rett og slett synes tiden er forferdelig dårlig planlagt! Så dette handler ikke om umodenhet! Jeg er 40 år og forstår godt de vil vente! Men nå har jeg prøvd i snart to år og nå tenker derfor prøve nå igjen selv om det er Mars.. så dum er jeg 😅 Anonymkode: 9e8ab...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå