Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber deltid. Jeg hadde kjøpt og betalt flybilletter fordi jeg skal reise til en voksen datter på fridagen min. Hun har en sykdom, som gjør at jeg følte den turen som viktig. Sjefen kom til meg i ettertid og spurte om jeg kunne jobbe den dagen. Er man påbudt å si ja når man får ekstravakter. Jeg sa klart nei og fortalte om situasjonen. Sjefen forsto situasjonen. Men kom til å tenke etterpå om man har lov å si nei til ekstravakter.. 

Noen som vet om det er regler for sånne ting? 

Anonymkode: d8acd...db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt har du lov til å si nei til ekstravakter...... 

Anonymkode: 60468...683

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selvsagt har du lov til å si nei til ekstravakter...... 

Anonymkode: 60468...683

Godt å høre. Jeg vil jo ikke gjøre noe galt ovenfor jobben. Jeg følte at jeg ble så bestemt når jeg sa nei. Men forklarte at det var pga planlagt reise. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre. Jeg vil jo ikke gjøre noe galt ovenfor jobben. Jeg følte at jeg ble så bestemt når jeg sa nei. Men forklarte at det var pga planlagt reise. 

Du trenger ikke forklare hvorfor. Bare si nei. Du kan si nei fordi du vil ligge på sofaen for den saks skyld. 

Anonymkode: 58c51...efd

• Liker 4
Skrevet

Nei, strafferammen for å si nei til en ekstravakt er minimum 2 år! /s

Selvfølgelig har du lov å si nei. Fleksibiliteten går begge veier. Jeg har en ekstrahjelpjobb der jeg sier nei til vakter hele tiden for de krasjer med skole (obligatorisk undervisning) og andre deltidsjobber.

Anonymkode: 53c8b...ce4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke forklare hvorfor. Bare si nei. Du kan si nei fordi du vil ligge på sofaen for den saks skyld. 

Anonymkode: 58c51...efd

Ts trenger selvsagt ikke forklare hvorfor, spesielt om det er dårlig grunn som å ligge på sofaen!

Men er det en svært god grunn til at man ikke kan, så ville jeg selvsagt vurdert å si det. Spesielt om sjefen er grei og jeg er fornøyd med sjefen. Det viser at man ellers ville stilt opp, men at det bare den dagen ikke går...

Anonymkode: ffeb5...a4d

Skrevet

Selvsagt har du lov til å si nei, men hvis du ofte sier nei er sjansen for at du blir spurt igjen selvsagt lavere

Anonymkode: 3c008...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...