AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Dater en fyr i ca 3 mnd som er 3 år eldre enn meg. Vi begge er midt i 20 årene. Vi bor på hver vår plass, så allerede nå har vi et såkalt avstandsforhold. I tillegg jobber han offshore, så er borte i ca 2 uker og hjemme i tilsvarende. Saken er den, vi har hengt en del, når vi kan. Når vi først møtes er vi sammen i ca. 1 uke av gangen. Vi har det så koselig, finner på mye hele tiden. Jeg har for første gang opplevd at dette føles trygt og rett. Tidligere "forhold" eller relasjoner har stort sett endt med at jeg blir dumpet. Er på en måte vandt til at den andre parten går. Vet ikke om jeg gjør noe galt, men de har bare ikke vært de rette personene tror jeg. Jeg er kanskje en person som trenger å ha jevnlig kontakt, spesielt siden vi nesten kun har telefonene å bruke når vi er fra hverandre. Når han er ute på jobb, så er han nesten ikke på mobilen. Dette har jeg full forståelse for, og henger meg ikke så mye opp i om han ikke har svart, eller lignende. Men, når han er hjemme så føler jeg vi snakker litt lite også. Stort sett foregår snakkingen over Snapchat, av og til ringer vi hverandre. Etter sist forhold som endte for ca 2 år siden, har jeg prøvd å slappet mer av rundt dette og ikke tatt alt så seriøst. Har latt ting gå på en måte. Men en ting jeg merker med han jeg dater nå er at han av og til ikke svarer meg hvis jeg har stilt et oppfølgende spørsmål i en pågående samtale. Har ikke tenkt noe over det de første 2 gangene, men dette har skjedd kanskje 4-5 ganger nå. Føler liksom at det er litt dumt å ikke svare når man er midt i en samtale? men men.. Begynner å tenke liksom, er han interessert i meg? Når vi er sammen med hverandre så sier vi begge at vi vil møtes igjen og planlegger neste gang vi kan. Prøver for meg selv å holde på de tankene å ikke overtenke ting. For å nevne noe, så er han er veldig rolig type, kanskje litt sjenert men det plager meg ikke noe egentlig. Vil heller ikke tvinge på han meldinger å spørre hvorfor han ikke svarer osv osv.. føler og vet det kan ødelegge ting. Vet ikke helt hva spørsmålet mitt er til dere, men trengte bare å lufte tankene litt.. gjerne kom med innspill på hva jeg burde gjøre eller lignende 🙊 Hilsen litt forelsket jente Anonymkode: 2ad03...4af
anonymbruker2312 Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Holder han avtaler og ord? Føler du han viser interesse gjennom handlinger eller gjennom ord? Bruker han mye øyekontakt? Er det slik at han har åpnet en melding fra deg og ikke svart? Spør han deg hvordan dagen din har vært? Hva du skal gjøre? Hva dine planer i fremtiden er?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (Akkurat nå): Holder han avtaler og ord? Føler du han viser interesse gjennom handlinger eller gjennom ord? Bruker han mye øyekontakt? Er det slik at han har åpnet en melding fra deg og ikke svart? Spør han deg hvordan dagen din har vært? Hva du skal gjøre? Hva dine planer i fremtiden er? Ja han holder avtaler og det han har sagt hittil. Han er kanskje ikke den personen som er mest på mobilen, så føler kanskje at når vi er med hverandre at jeg opplever hva han tenker å føler om meg. Han er veldig kjærlig og snill, gjør småting i hverdagen osv, noe jeg setter veldig pris på og har aldri opplevd lignende før. Han er litt sjenert, så øyekontakt har blitt bedre etter hvert, så tenker ikke mye på det egentlig. Siden jeg er litt mer på mobilen enn han, så kan det fort ha gått ut på dagtid rundt 13-14 tiden før jeg har hørt noe. Da har det egentlig resultert i at jeg har sendt en melding å spurt hva han gjør og hvordan dagen har vært på kveldstid. Tror ikke han har sendt det først (som jeg kan huske), men han spør stort sett alltid tilbake. Vi snakker mye om fremtiden, hvor vi ønsker å bo å videre jobb osv. Føler egentlig vi begge er like interessert i å vite ting om hverandre. Men ja, hvis vi har en samtale gående å jeg stiller et nytt spørsmål så har det ofte hendt at han ikke har svart på den. Åpnet snappen for eksempel. Da tenker jeg ofte "jaja, drit i det" å kan fort gå å vente på en ny snap fra han. Blir litt furt men orker ikke lage noe nummer ut av det. Så.. vet ikke... slitsomt å overtenke sånne små ting, eller er det noe å faktisk tenke over? Hvordan best mulig få ting til å fungere i et begynnende avstandsforhold? uten å pushe ting i gale retning.. Anonymkode: 2ad03...4af
anonymbruker2312 Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja han holder avtaler og det han har sagt hittil. Han er kanskje ikke den personen som er mest på mobilen, så føler kanskje at når vi er med hverandre at jeg opplever hva han tenker å føler om meg. Han er veldig kjærlig og snill, gjør småting i hverdagen osv, noe jeg setter veldig pris på og har aldri opplevd lignende før. Han er litt sjenert, så øyekontakt har blitt bedre etter hvert, så tenker ikke mye på det egentlig. Siden jeg er litt mer på mobilen enn han, så kan det fort ha gått ut på dagtid rundt 13-14 tiden før jeg har hørt noe. Da har det egentlig resultert i at jeg har sendt en melding å spurt hva han gjør og hvordan dagen har vært på kveldstid. Tror ikke han har sendt det først (som jeg kan huske), men han spør stort sett alltid tilbake. Vi snakker mye om fremtiden, hvor vi ønsker å bo å videre jobb osv. Føler egentlig vi begge er like interessert i å vite ting om hverandre. Men ja, hvis vi har en samtale gående å jeg stiller et nytt spørsmål så har det ofte hendt at han ikke har svart på den. Åpnet snappen for eksempel. Da tenker jeg ofte "jaja, drit i det" å kan fort gå å vente på en ny snap fra han. Blir litt furt men orker ikke lage noe nummer ut av det. Så.. vet ikke... slitsomt å overtenke sånne små ting, eller er det noe å faktisk tenke over? Hvordan best mulig få ting til å fungere i et begynnende avstandsforhold? uten å pushe ting i gale retning.. Anonymkode: 2ad03...4af Han har aldri spurt først angående hvordan din dag har vært…? Alltid du som har spurt…? Dette var veldig rart.. Har alltid opplevd at de seriøse guttene jeg har vært borti alltid har spurt meg om hvordan dagen min har vært, hvordan det har vært på jobb osv. Aldri har en av de seriøse guttene jeg har holdt på med noen gang latt vær å svare meg på noe jeg spør om. Derimot har de som har brukt meg plutselig valgt å ikke svare. Nå mener jeg ikke at alle er slik, men de fleste er sånn. De som har valgt å ikke svare meg har vært de som opptrådte ganske snill, gledet seg til å møte meg, holdt avtaler og ord, men kun brukt meg. Disse spurte heller aldri om hvordan jeg ellers har det eller hvordan dagen har vært. Dette er viktig hvis vedkommende ser på deg som noe langsiktig og hvis de genuint er interesserte. Du er jo det, derfor spør du hvordan han har hatt det. Jeg skjønner godt at det er slitsomt å tenke over slike små-ting, men de små tingene betyr faktisk mye, og kan si mye for hva vedkommende genuint egentlig tenker. Hvis man konstant møter på slike små ting som man blir frustrert over, er det som regel magefølelsen som prøver å fortelle deg noe. Noe går ikke i riktig retning her. Hvis man generelt er usikker på en person, så er det som regel et nei. Anbefaler deg til å ikke nå ut til han så mye, ta litt avstand. Jeg tror heller ikke at han genuint ikke er så mye på mobilen sin (bortsett fra når han jobber da, det er jo forståelig). Veldig typisk gutter å si at de ikke er så mye på mobilen sin kun for å unngå å forklare seg hele tiden. Mest sannsynlig er det fordi de skjuler noe. Har aldri møtt på en eneste person i mitt hele liv som «aldri» er på mobilen sin. Jeg har derimot holdt på med flere som har sagt nøyaktig det han sier, viste seg senere at de bare løy. Uten grenser og uten selv-verdi vil gutter alltid se på deg som noe lettlurt. I tillegg er det også svært uattraktivt, på samme måte som vi jenter synes det er uattraktivt når en gutt ikke er selvsikker. Ikke spør han mer om hvordan dagen hans har vært, prøv å ta litt avstand og se hva han gjør da. Og nei, dette er ikke et «spill», dette er faktisk argumentert for at det funker. Å alltid være tilgjengelig er uattraktivt, selv for de som er genuint interesserte i deg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (3 minutter siden): Han har aldri spurt først angående hvordan din dag har vært…? Alltid du som har spurt…? Dette var veldig rart.. Har alltid opplevd at de seriøse guttene jeg har vært borti alltid har spurt meg om hvordan dagen min har vært, hvordan det har vært på jobb osv. Aldri har en av de seriøse guttene jeg har holdt på med noen gang latt vær å svare meg på noe jeg spør om. Derimot har de som har brukt meg plutselig valgt å ikke svare. Nå mener jeg ikke at alle er slik, men de fleste er sånn. De som har valgt å ikke svare meg har vært de som opptrådte ganske snill, gledet seg til å møte meg, holdt avtaler og ord, men kun brukt meg. Disse spurte heller aldri om hvordan jeg ellers har det eller hvordan dagen har vært. Dette er viktig hvis vedkommende ser på deg som noe langsiktig og hvis de genuint er interesserte. Du er jo det, derfor spør du hvordan han har hatt det. Jeg skjønner godt at det er slitsomt å tenke over slike små-ting, men de små tingene betyr faktisk mye, og kan si mye for hva vedkommende genuint egentlig tenker. Hvis man konstant møter på slike små ting som man blir frustrert over, er det som regel magefølelsen som prøver å fortelle deg noe. Noe går ikke i riktig retning her. Hvis man generelt er usikker på en person, så er det som regel et nei. Anbefaler deg til å ikke nå ut til han så mye, ta litt avstand. Jeg tror heller ikke at han genuint ikke er så mye på mobilen sin (bortsett fra når han jobber da, det er jo forståelig). Veldig typisk gutter å si at de ikke er så mye på mobilen sin kun for å unngå å forklare seg hele tiden. Mest sannsynlig er det fordi de skjuler noe. Har aldri møtt på en eneste person i mitt hele liv som «aldri» er på mobilen sin. Jeg har derimot holdt på med flere som har sagt nøyaktig det han sier, viste seg senere at de bare løy. Uten grenser og uten selv-verdi vil gutter alltid se på deg som noe lettlurt. I tillegg er det også svært uattraktivt, på samme måte som vi jenter synes det er uattraktivt når en gutt ikke er selvsikker. Ikke spør han mer om hvordan dagen hans har vært, prøv å ta litt avstand og se hva han gjør da. Og nei, dette er ikke et «spill», dette er faktisk argumentert for at det funker. Å alltid være tilgjengelig er uattraktivt, selv for de som er genuint interesserte i deg. Takk for god tilbakemelding. Skal ta dette til meg. Er liksom bare så typisk når man blir interessert i noen at det ikke går veien... Han har aldri hatt noe forhold tidligere, så hvem vet.. kanskje han ikke er så vandt til dette. Vi har også snakket om hvordan vi er til vanlig osv osv. Han har ikke hatt noen andre enn seg selv på en måte, så han har vært vandt til å kun tenke på seg selv. Han har også sagt at ting er uvant men at det vel alltid er slik i starten av alle ting. Så ja.. kanskje jeg bare skal ta litt avstand å se hvordan han blir.. gi han litt tid, vet ikke. Anonymkode: 2ad03...4af
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for god tilbakemelding. Skal ta dette til meg. Er liksom bare så typisk når man blir interessert i noen at det ikke går veien... Han har aldri hatt noe forhold tidligere, så hvem vet.. kanskje han ikke er så vandt til dette. Vi har også snakket om hvordan vi er til vanlig osv osv. Han har ikke hatt noen andre enn seg selv på en måte, så han har vært vandt til å kun tenke på seg selv. Han har også sagt at ting er uvant men at det vel alltid er slik i starten av alle ting. Så ja.. kanskje jeg bare skal ta litt avstand å se hvordan han blir.. gi han litt tid, vet ikke. Anonymkode: 2ad03...4af Å for å legge til haha: når vi er med hverandre så er han ikke redd for at jeg skal se på mobilen hans når han er på den. Har sett at han snapper lite med folk, jeg har vært på toppen helt siden vi startet snakke. Han snakker egentlig mest med kompiser og familie. Så føler liksom ikke at han lurer meg på den måten. Men er kanskje det at han er litt usikker, eller ikke er vandt til denne type oppmerksomhet. Anonymkode: 2ad03...4af 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Måten å kommunisere på, er også noe som hører til forholdserfaring. Men det blir ikke en erfaring, før du forteller ham hvilke forventninger du har. Anonymkode: cbe78...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Du kan jo ganske enkelt spørre ham om han ikke er noe glad i å tekste? Jeg tipper du har svaret der. Anonymkode: d1712...ecf
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Måten å kommunisere på, er også noe som hører til forholdserfaring. Men det blir ikke en erfaring, før du forteller ham hvilke forventninger du har. Anonymkode: cbe78...fb6 Ts her, Ja tenker det og, men hvordan skal man gå frem? Hva skal man si? Vil liksom ikke forlange å forlange ting allerede nå.. hmm Anonymkode: 2ad03...4af
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Hei har han latt deg hilse på familie og venner? Det kan ofte være er tegn på hvor seriøst han tar forholdet. Det burde vel være muligheter for å tilbringe mer tid sammen iom at han har endel fri…. Eller foreslå å reise på tur sammen nå til våren? Anonymkode: 7014e...def 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei har han latt deg hilse på familie og venner? Det kan ofte være er tegn på hvor seriøst han tar forholdet. Det burde vel være muligheter for å tilbringe mer tid sammen iom at han har endel fri…. Eller foreslå å reise på tur sammen nå til våren? Anonymkode: 7014e...def Hei! Ja jeg har møtt familien. Når han får snap av de så viser han det til meg, og noen ganger tar han bilde av meg å sender tilbake. Prøvde i går å ikke ta så mye kontakt, men føler vi liksom ikke kommer nærmere hverandre. Av og til sender vi hjerter, men mest hvis det er god natt melding osv. Går stort sett i smileys, noe jeg føler er veldig vennskapelig, men han er jo eldre enn meg så kanskje det er mer vanlig da? Vet ikke... Hørte liksom ikke noe fra han etter vi hadde snakket litt på morgenen igår, men snakket litt på kvelden og da skrev han god natt og et hjerte. Så vanskelig dette.. Vet han er opptatt om dagene med diverse ting, så prøver bare å tenke at han er bissy noe jeg vet han er, men han er jo på mobilen til tider så ååå.. Men ja, en tur kan kanskje være fint, har jo tenkt på det. Får bare se hvordan ting utvikler seg fra nå.. skal prøve å ikke snakke så mye med han, men da føler jeg at han tenker at "sånn er det" på en måte. Vil liksom ikke heller snakke hele tiden, det blir for mye. Anonymkode: 2ad03...4af
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Skjønner frustrasjonen din TS. Dere er rett og slett veldig forskjellige på hvor mye kontakt dere ønsker. Jeg datet en stund en person som bodde en time unna meg. Han likte ikke å skrive meldinger. Han hadde ikke dysleksi og hadde godt ordforråd. Men meldinger var han ikke komfortabel med. Vi hadde noen samtaler om hva vi ønsket ang kontakt. Og for han kunne han gå en uke uten kontakt med meg. Men stort sett syntes han 1-2 meldinger annenhver dag var nok. Vi hadde det fantastisk da vi var sammen. Men til slutt ble jeg for ensom i hverdagen. Sa at jeg trengte mer kontakt. Men det greide han ikke å gi. Så da endte det der. Nå er jeg sammen med en som vil ha kontakt med meg gjennom dagen hver dag. Og som savner meg om vi har snakket lite ❤ Hjalp veldig å videochatte også forresten:) da føler man seg litt nærmere uten at han er der på ekte Anonymkode: 2ac7d...a30 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Pass på at ikke du utsletter deg selv og dine egne behov for å please han å unngå konflikt. Sikkert lurt å kommunisere tanker og behov for bekreftelse du har… Anonymkode: 7014e...def 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 Ts her, Jeg måtte bare spørre han om han ville møtes igjen. Det ville han å spurte meg tilbake. Jeg skrev ja, men har bare vært litt forvirret i det siste på hva han tenkte. Fikk til svar at han bare vil ta ting rolig. Dette vil jo jeg også, og skrev det til han. Da var han sånn, ja da er det vel ikke noe problem. Følte jeg bare ble veldig lei meg egentlig. Har så lyst til å si at nei, alt er ikke fint. Ja vi kan ta ting rolig, men føler vi står å stanger i en tid som ikke kommer noe vei. Føler samtalene er alt for vennskapelig. Har fått så mye "tyn" for å fortelle hva jeg tenker å føler til tidligere partnere, så jeg unngår dette også. Sitter heller å føler meg såret enn å være til bry. Anonymkode: 2ad03...4af
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 Pokker heller… kjenner jeg blir fortvilet på dine vegne. Du har forventninger. Du er spent. Du vil prøve å se for deg en fremtid … kanskje med samboerskap, barn… ja vi kvinner har drømmer. han her holder deg på pinebenken. Et forhold preget av topper og bunner høres det ut som. Foreslår han å besøke deg… eller er det du som må dra til han hver gang? Anonymkode: 7014e...def
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Er dere kjærester offisielt? Kaller han deg kjæreste/dama til deg og om deg? Jeg spør fordi dette høres mer ut som et ff-forhold enn et vanlig ett. Det er dessverre mange som fint kan ha liksom-forhold med alt det et forhold innebærer (møte venner, familie, kose, ut og spise) men ikke vil ha den biten som heter krav og forpliktelse. Helt ærlig syns jeg det er er dårlig tegn at han «vil ta ting rolig». Høres ut som han tviler/vil trekke seg ut. Hva gjør dere på sammen? Går dere ut og spiser, tar helgeturer etc? Regner med han har 2/4 rotasjon og han bruker kun 1 av de 4 ukene med deg? Ser du skriver 2 uker offshore og tilsvarende hjemme så da er det vel gjerne båt eller noe, men uansett. Det er merkelig at dere ikke planlegger ferie sammen, påske, 17.mai (med venner) etc Anonymkode: 8ef6e...e06
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 Hei Fikk du blåst noe liv i denne mannen? Lurer på hvordan fremgangen har vært siden sist… Anonymkode: 7014e...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå