Gå til innhold

En ordentlig god dagkrem til tør og uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som man kan legge puddersminke over, altså ikke fet/klissete, og som ikke koster all verden. Må være uten parfyme og alkohol.

Noen som vet om en?

Anonymkode: c7715...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye bra om Cosrx Rice Mask. Står at den brukes om natten, men flere som har sagt at den fungerer veldig bra som dagkrem. Har selv ikke prøvd den enda, men har bestilt den så er spent. 

Ellers er det anbefalt å bruke solkrem som dagkrem.  

Skrevet

Jeg bruker The Ordinary sin, og legger solkrem over der. 

Eventuelt blander inn squalene/olje etter behov. 

• Liker 1
Skrevet

Rudolph Care Firming Therapy Moisturizer

Sverger til denne 

Anonymkode: 74e64...22e

Skrevet

Rå har en i serien sevje.  

Man bør uansett alltid vente 20 minutter før man legger sminke over noen dagkrem. Den må trekke ordentlig inn i huden. Mange bruker også for tykt lag. 

Anonymkode: d4b55...e25

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (På 27.2.2022 den 18.50):

Har hørt mye bra om Cosrx Rice Mask. Står at den brukes om natten, men flere som har sagt at den fungerer veldig bra som dagkrem. Har selv ikke prøvd den enda, men har bestilt den så er spent. 

Ellers er det anbefalt å bruke solkrem som dagkrem.  

Solkremer er jo det mest fete og klissete du får, jeg spør om en krem som ikke er det og klissete, men trekker godt inn slik at jeg kan legge puddersminke over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker og The ordinary sin som dagkrem. Siden jeg har vært ekstremt plaget av rosacea og uren hud bruker jeg olje som nattkrem, da er jeg klissete på natten og perfekt på dagen.

Anonymkode: 3d7b0...d95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg bruker og The ordinary sin som dagkrem. Siden jeg har vært ekstremt plaget av rosacea og uren hud bruker jeg olje som nattkrem, da er jeg klissete på natten og perfekt på dagen.

Anonymkode: 3d7b0...d95

Tetter ikke olje porene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avene Tolerance - emulsjon. Den inneholder svært få ingredienser, og gjør ikke uren hud mer kvisete.

Anonymkode: 0c925...3b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tetter ikke olje porene?

Det er en myte. Hudens egen smørning består av olje + vann. Bruker du en olje lik den kroppen produserer selv, feks jojobaolje vil den ikke tette porene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 13.17):

Som man kan legge puddersminke over, altså ikke fet/klissete, og som ikke koster all verden. Må være uten parfyme og alkohol.

Noen som vet om en?

Jeg bruker ikke sminke, så kan ikke veie inn i forhold til det.

Men jeg er veldig fornøyd med Aloe Vera kremen til Body Shop. Den er for sensitiv hud. Lukter «krem», altså den er uten lukt. Er derfor jeg valgte den, for jeg takler ikke sterke lukter «opp» i nesen 😅

Anonymkode: 7d89c...bfd

Skrevet
Nesly skrev (1 time siden):

Det er en myte. Hudens egen smørning består av olje + vann. Bruker du en olje lik den kroppen produserer selv, feks jojobaolje vil den ikke tette porene.

Brukte jojobaolje en periode for noen år siden da den var hypet opp. Fikk 2 digre underjordiske kviser, jeg har aldri kviser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Carbaderm uten parfyme. Anbefales av hudleger og fås kjøpt på apoteket.

Anonymkode: 9b93f...16d

Skrevet

Aloe soothing day cream fra body shop synes jeg er veldig god. Den er uten parfyme, alkohol og er rimelig. Synes den er god å legge puddersminke over! Sammen med en god primer/setting spray holder huden seg fin hele dagen. Har tørr, uren hud. (Fått renere hud etter å ha begynt med Sensai-serien, men den er både dyr og med parfyme)

• Liker 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (10 timer siden):

Brukte jojobaolje en periode for noen år siden da den var hypet opp. Fikk 2 digre underjordiske kviser, jeg har aldri kviser. 

Vel, motsatt med meg! Hadde kviser før, brukt mye forskjellig dyre kremer og renser og kuttet ut alt, brukt få produkter og omtrent kun jojobaolje. Aldri kviser nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...