AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Har en baby på ca 6 mnd som ofte starter dagen kl FEM. Det er alt for tidlig. Mine andre barn var aldri så tidlig våken til tross for samme leggetid. Han legger seg kl 19. Når legger du din baby på 6 mnd og når står dere opp? Anonymkode: 22bad...aed
Alauda Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en baby på ca 6 mnd som ofte starter dagen kl FEM. Det er alt for tidlig. Mine andre barn var aldri så tidlig våken til tross for samme leggetid. Han legger seg kl 19. Når legger du din baby på 6 mnd og når står dere opp? Anonymkode: 22bad...aed Jeg styrte dette ved til en viss grad å Sture dagsøvnen, masse underholdning på kvelden for å få leggetid litt senere etc. Noen sier dette er fyfy og at søvn avler søvn etc., men det funket for oss. Man blir helt sprø når man over tid får for lite nattesøvn.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en baby på ca 6 mnd som ofte starter dagen kl FEM. Det er alt for tidlig. Mine andre barn var aldri så tidlig våken til tross for samme leggetid. Han legger seg kl 19. Når legger du din baby på 6 mnd og når står dere opp? Anonymkode: 22bad...aed Helt vanlig. Fortsetter gjerne til de er 2. legg deg tidligere. Anonymkode: f6d02...bc9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Sover han gjennom fra kl 19 til kl 05? I så fall synes jeg du er superheldig! Har en på seks måneder som ikke har lært å sovne selv og våkner hver time hele natta. Hadde lett stått opp kl 05 hvis jeg fikk sove frem til da uten å våkne hele tida! 😆 Anonymkode: 5d7c8...083 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Helt vanlig. Fortsetter gjerne til de er 2. legg deg tidligere. Anonymkode: f6d02...bc9 Det kan vi dessverre ikke da vi har flere barn med senere leggetid. Det kommer selvfølgelig ikke til å fortsette til han er 2 år, da er han så stor at man kan snakke med han å forklare at natt er natt. Når legger din baby seg og når står han opp? Anonymkode: 22bad...aed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sover han gjennom fra kl 19 til kl 05? I så fall synes jeg du er superheldig! Har en på seks måneder som ikke har lært å sovne selv og våkner hver time hele natta. Hadde lett stått opp kl 05 hvis jeg fikk sove frem til da uten å våkne hele tida! 😆 Anonymkode: 5d7c8...083 Nei dessverre 🙈Han spiser flere ganger ila. natten og må ha smokk, dyne osv flere ganger. Anonymkode: 22bad...aed 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Alauda skrev (5 timer siden): Jeg styrte dette ved til en viss grad å Sture dagsøvnen, masse underholdning på kvelden for å få leggetid litt senere etc. Noen sier dette er fyfy og at søvn avler søvn etc., men det funket for oss. Man blir helt sprø når man over tid får for lite nattesøvn. Vi forsøkte å kutte ned på dagsøvnen, men dessverre uten hell. Anonymkode: 22bad...aed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Vår begynte også med sånne uvaner rundt den tiden. Han var så katastrofalt trøtt og sur om kvelden, at det faktisk var bedre å legge han tidlig å stå opp tidlig fremfor å prøve å "pine" han med å være våken om kvelden. Det varte bare et par mnd her, så begynte han heldigvis å sove lenger av seg selv. Jeg tror forøvrig at du har vært skikkelig heldig med de andre barna dine hvis de aldri har stått opp smertefullt tidlig! Anonymkode: 48a2c...70f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 Velkommen til 6-månedersregresjonen😂 ikke alle får den, men skjer med mange gjerne fordi de blir mer oppmerksom på verden rundt seg, kanskje lærer nye ting som å sitte, krabbe, får tenner etc. vi fikk den da barnet rundet 5 mnd., og det varte vel 2-3 måneder 😅 vi holdt oss til rutinene da, i seng klokken 19, og tok ikke barnet ut av soverommet før tidligst klokka 7 (så om han våknet i 5/6-tiden sovnet han gjerne for dagens første dupp i 7-tiden slik at vi fikk sove litt til😅) Anonymkode: abb99...203
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 Veldig veldig vanlig. Mine våknet rundt 5 over en periode, så endret det seg med alderen. Anonymkode: 36ddb...0fd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 Legg deg tidligere, å ikke forvent mer av baby Anonymkode: 22265...fcb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 Veldig vanlig. Du må ha vært heldig med de to første 😅 Søvn hos oss har vært kaos fra 4-12 mnd. Det går seg til. Vi står av prinsipp aldri opp før 6. Føler det har hjulpet. Anonymkode: 3ce03...491 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en baby på ca 6 mnd som ofte starter dagen kl FEM. Det er alt for tidlig. Mine andre barn var aldri så tidlig våken til tross for samme leggetid. Han legger seg kl 19. Når legger du din baby på 6 mnd og når står dere opp? Anonymkode: 22bad...aed sånn er babyer.. men kanskje ikke så rart ,du legger han tidlig, min la seg fra nyfødt til ca 9mnd samtidlig med oss, og våknet 8-10 tiden. fra 9mnd -5 år 19-6-7 ( ble vekt pga bhg, men sov til 8-10 i helgene ) 5- 8 20-06-7 på hverdager og oppe til 22 ( fra 7 års alder, 20 før )i helger, og sov til 10-11 9 år 21 til 06-07 hverdag og helger 23 til ca 10-12 Anonymkode: 7302c...a71 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 Det er veldig vanlig i den alderen. Faktisk står det at natt normalt sett er 9-11t i den alderen, litt avhengig av hvor mye de sover på dagen. Han er jo innafor det. Det er når de kutter ned til 1-2 lurer pr dag at natten blir lengre oppmot 11-12t. Dere bør heller jobbe med litt senere leggetidspunkt. Anonymkode: a3aeb...8a5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå