AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Mange kjendiser får kritikk for ting de gjør i sosiale medier. Var en svensk blogger bl.a som dreit seg litt ut da Russland angrep Ukraina, og Kendall Jenner la ut nakenbilde samme dag. De fikk kritikk for å legge ut sånne ting på en slik dag. Jeg sliter i perioder med angst. Jeg har i mange år vært redd for å ikke gjøre ting bra nok og slitt med mye skyldfølelse. Men når andre gjør slik så ser jeg at det er folk som har større grunn til å skamme seg enn meg. Og ikke minst Putin som er hatet av store deler av verden nå. Så er det umoralsk å finne trøst i at det er andre som gjør verre ting? Dette hjelper meg i det minste å se at jeg ikke er verdens verste menneske. Ikke at jeg har gjort så mye stygt heller altså, det er bare den helsikkes angsten og samvittigheten min som har tvunget meg til å ha dårlig samvittighet for å slite psykisk, følt meg unyttig så fort jeg har en dag fri og tror ikke jeg har jobbet bra nok om jeg ikke er så sliten at jeg kollapser. Anonymkode: e0a7a...852
Purple_Pixiedust Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Er vel ikke noe umoralsk i det. Hvis det hjelper deg så er det vel ikke noe galt i å tenke det? Jeg klarer dessverre ikke å tenke at kanskje er jeg ikke så ille likevel, når jeg ser noen gjøre noe dumt. Jeg ser fortsatt alt som gjør meg dårlig. Så synes du skal hjelpe deg selv slik du kan.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Purple_Pixiedust skrev (23 minutter siden): Er vel ikke noe umoralsk i det. Hvis det hjelper deg så er det vel ikke noe galt i å tenke det? Jeg klarer dessverre ikke å tenke at kanskje er jeg ikke så ille likevel, når jeg ser noen gjøre noe dumt. Jeg ser fortsatt alt som gjør meg dårlig. Så synes du skal hjelpe deg selv slik du kan. Altså jeg beundrer ikke Putin! Men jeg tenker på hvor stor jeg blir i egne tanker. Folk flest tenker ikke på meg i det hele tatt. Er bare at jeg er diagnostisert med tvangstanker og de går ut på at jeg i hvert våkne sekund skal være nyttig. Tåler liksom ikke å ha fri fordi jeg begynner å tenke og føle meg unyttig. Burde studert i det minste liksom.. så føler jeg meg som et ille menneske fordi jeg har klær og mulighet til å sløse litt mens det er folk i verden som ikke har noen ting. Men hadde jeg vært Putin hadde jeg væry livredd for å bli drept eller noe. Se alle hatmeldingene som går på sosiale medier. Da kan vi snakke om masse negativ oppmerksomhet. Så slik sett er det positivt for meg at andre gjør ting som vekker oppsikt. Anonymkode: e0a7a...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå