Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hovedsakelig tørr hud, men fet på nese og hake. Jeg bruker sminke, så det er fordel at rensen også kan ta dette evt, noe av det.

CeraVe Hydrating Foaming Oil Cleanser renseolje 473ml - Apotek 1

CeraVe Hydrating Cleanser rensekrem 473ml - Apotek 1

Anonymkode: 5855f...583

Du bør gå for begge. Så bruker du oljen først og rensen etterpå. Viktig med dobbeltrens om man bruker sminke

Anonymkode: d3915...3c6

• Liker 5
Skrevet
TLR skrev (2 minutter siden):

Ville ha gått for renseskum. Decleor sitt. Veldig god. 

Neineineinei. Tull. Overpriset, tester på dyr og fullt av parfyme. Ikke bra for huden i det hele tatt!!!! Hilsen hudpleier :)

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hovedsakelig tørr hud, men fet på nese og hake. Jeg bruker sminke, så det er fordel at rensen også kan ta dette evt, noe av det.

CeraVe Hydrating Foaming Oil Cleanser renseolje 473ml - Apotek 1

CeraVe Hydrating Cleanser rensekrem 473ml - Apotek 1

Virker som at du har en blandingshud så jeg tror nok at renseskum er best da den renser  bra 

Skrevet

Du bør gå for begge. Så bruker du oljen først og rensen etterpå. Viktig med dobbeltrens om man bruker sminke

Takk, bruker micellar vann først også rens etterpå.

Skrevet
TLR skrev (6 minutter siden):

Ville ha gått for renseskum. Decleor sitt. Veldig god. 

Jeg reagerer dessverre negativt på parfyme i hudpleieprodukter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neineineinei. Tull. Overpriset, tester på dyr og fullt av parfyme. Ikke bra for huden i det hele tatt!!!! Hilsen hudpleier :)

Jeg er ikke enig med deg. Du vet at hvis hun har fett nese hake så har hun en blandingshud. Decleor sitt rense skum er bra. Hun velger selv om hun vil ha en toner etter rense skumet. Ville ikke ha brukt olje på nesen. 

Skrevet

Jeg har også tørr hud, og fet på nese og hake. Har prøvd så mange forskjellige produkter til ansiktet mitt og aldri blitt særlig fornøyd med noen, helt til jeg prøvde CeraVe sin Hydrating cleanser (nr.2 på linken du har skrevet) 

Jeg er så sinnsykt fornøyd med den, den er både kjempe mild og god, og ufattelig drøy i bruk. Den renser veldig godt og føler den passer til huden min. Så jeg anbefaler deg å teste den! Har brukt denne i nesten 2 år nå og kommer aldri til å bytte den ut. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerer dessverre negativt på parfyme i hudpleieprodukter.

Takk, bruker micellar vann først også rens etterpå.

Den inneholder for mye alkohol 

Skrevet
TLR skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke enig med deg. Du vet at hvis hun har fett nese hake så har hun en blandingshud. Decleor sitt rense skum er bra. Hun velger selv om hun vil ha en toner etter rense skumet. Ville ikke ha brukt olje på nesen. 

Olje fjerner olje, så bruk absolutt oljerens på t-sonen! ;)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Olje fjerner olje, så bruk absolutt oljerens på t-sonen! ;)

Men den kan også legge seg som en hinne på overhuden så toner etterpå 

Skrevet
anonymbruker2312 skrev (27 minutter siden):

Jeg har også tørr hud, og fet på nese og hake. Har prøvd så mange forskjellige produkter til ansiktet mitt og aldri blitt særlig fornøyd med noen, helt til jeg prøvde CeraVe sin Hydrating cleanser (nr.2 på linken du har skrevet) 

Jeg er så sinnsykt fornøyd med den, den er både kjempe mild og god, og ufattelig drøy i bruk. Den renser veldig godt og føler den passer til huden min. Så jeg anbefaler deg å teste den! Har brukt denne i nesten 2 år nå og kommer aldri til å bytte den ut. 

Takk for tips, det er den jeg har nå og er delvis fornøyd med den, den er mild, men ønsker en som tilfører mer fukt og tar mer sminke. Om den kombinasjonen er mulig😅Kanskje jeg egentlig da bør over på en rensebalm?

Skrevet
TLR skrev (29 minutter siden):

Den inneholder for mye alkohol 

Nei, jeg bruker det fra Garnier, det inneholde ringen alkohol eller parfyme. Jeg bruker ingen produkter med dette, spesielt alkohol er døden for min tørre hud.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for tips, det er den jeg har nå og er delvis fornøyd med den, den er mild, men ønsker en som tilfører mer fukt og tar mer sminke. Om den kombinasjonen er mulig😅Kanskje jeg egentlig da bør over på en rensebalm?

Som AB#3 er inne på, så kan det hende at du må dobbeltrense dersom du bruker (mye) sminke. Jeg har også kombinasjonshud som har en tendens til å bli dehydrert, og min desiderte favorittrens er La Roche-Posay Tolèriane Dermo-Cleanser. Den er mild, drøy og gir godt med fukt uten å tilføre for mye fett. Jeg bruker lite sminke, så for meg er den tilstrekkelig for å fjerne sminke også. 

Du gjør det muligens allerede, men du kan bruke et serum med niacinamide i t-sonen for å balansere talgproduksjonen.

Annonse
Skrevet
Roci skrev (2 timer siden):

Som AB#3 er inne på, så kan det hende at du må dobbeltrense dersom du bruker (mye) sminke. Jeg har også kombinasjonshud som har en tendens til å bli dehydrert, og min desiderte favorittrens er La Roche-Posay Tolèriane Dermo-Cleanser. Den er mild, drøy og gir godt med fukt uten å tilføre for mye fett. Jeg bruker lite sminke, så for meg er den tilstrekkelig for å fjerne sminke også. 

Du gjør det muligens allerede, men du kan bruke et serum med niacinamide i t-sonen for å balansere talgproduksjonen.

Er den mer effektiv enn Cerave sin hydrating Cleanser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er den mer effektiv enn Cerave sin hydrating Cleanser?

Jeg har ikke prøvd CeraVe Hydrating Cleanser, så det vet jeg faktisk ikke. Det står imidlertid i beskrivelsen av Dermo-Cleanser at den er beregnet på å fjerne sminke, og jeg har som sagt god erfaring med den. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker siste linken, men da rensebalm eller olje først. 

Altså dobbeltrens - fordi jeg bruker sminke. 

På morgenen renser jeg med en mild fra La Roche Posay for sensitiv hud, en kremete rens. 

Skrevet
Fløff skrev (1 time siden):

Jeg bruker siste linken, men da rensebalm eller olje først. 

Altså dobbeltrens - fordi jeg bruker sminke. 

På morgenen renser jeg med en mild fra La Roche Posay for sensitiv hud, en kremete rens. 

Så oljerensen til Cerave fungerer ikke som en ordentlig rensebsln/olje?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så oljerensen til Cerave fungerer ikke som en ordentlig rensebsln/olje?

Det vet jeg ikke, jeg har alltid holdt meg til rene oljerenser eller balmer. 

Faktisk aldri sett den anbefalt, og jeg følger endel hudpleie på sosiale medier.

Jeg personlig hadde heller gått for den siste og for eksempel balmen til The Inkey List/Clinique eller oljerensen til MAC for eksempel.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...