AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Mannen min snuser general løs. Når han baker en snus muster han "smuler" på gulvet, i sofaen, i bilen osv. Han har alltid brunaktige hender fordi han bare skylder hendene raskt etter å ha bakt en snus (hvis han skylder dem i det hele tatt da). Bruker ikke såpe og tørker ikke hendene etterpå. Dette resulterer i brunaktig vann rundt den hvite benken og på dørhåndtak osv. Han har gjerne litt snus i munnviken og av og til på tennene. Snusklyser vrenges ut av leppa og i ligger og troner øverst i søpla som om det skulle være bæsj. Eller så pakker han den i et papir som blir glemt framme til jeg finner det. Snuser hele dagen, fra morgen til kveld. Glemmer noen ganger å ta ut snusen før han sovner, og da sikler han snus på putetrekket. Det å faktisk snuse etter tannpuss er jo en greie for seg selv. Snusboksene ligger for øvrig alltid tilgjengelig for barna våre (to barnehagebarn) rundt om kring i huset. Gjelder også paracet og en annen type medisin han bruker for en kronisk sykdom. Jeg har tatt opp dette tusen ganger, men som med alle andre uvanene hans, synes han bare at jeg maser og driter i det jeg sier. Han insisterer på at menn skal stå og tisse, men evner ikke å treffe do. Han vasker sjeldent do selv og jeg må derfor jevnlig vaske en dokant full SV urin selv. Det samme gjelder gulvet rundt do som alltid har nye, tydelige dråper av urin. Han er heller ikke særlig god på bruk av dokost og man kan fort få en ubehagelig overraskelse om man går do etter han. Ellers er han en rotete type uten evne til organisering og grunnleggende ryddighet. Bilen er full av søppel og emballasje, emballasjen ligger igjen der han har spist. Klær tas av og lander rett på gulvet der han kler av seg. Bruker han et verktøy eller hva som helst annet, legges det igjen der jobben/handlingen er utført. Gjør kanskje 20-30% av husarbeidet og da sjeldent på eget initiativ. Noen som tilfeldigvis har noen konstruktive, konkrete tips til hvordan jeg kan få mannen til å åpne øynene? Nå trenger jeg ikke tilbakemeldinger om hvorfor jeg er sammen med han her. Det lurer jeg ofte nok på selv. Jeg er i en prosess hvor jeg prøver å lande avgjørelsen om jeg skal gå eller ei. Dette er jo utvilsomt fryktelig ekkelt, uholdbart og umulig å samarbeide med. Problemet mitt er at jeg kommer til å få økonomiske utfordringer selv om jeg blir alene. Vi bor veldig fint og overgangen kommer til å bli stor for barna. Jeg er også svært bekymret for hvordan barna skal få det når de skal bo hos han. Han er jo opplagt dårlig på husstell, samt lat og ser helst på TV med barna, har null kontroll på oppfølging i barnehagen og ingen forståelse for et sunt kosthold. Jeg tror barna kommer til å lide under disse svært forskjellige forholdene de vil veksle mellom. Og hvorfor ble jeg sammen med denne mannen? Han er omsorgsfull, morsom, ansvarsfull hva gjelder økonomi og tak over hode. Han er en varm og kjærlig pappa. Og overraskende nok utrolig nøye med personlig hygiene hva gjelder kroppsvask og rene klær... Anonymkode: bd40d...470
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Æsj, rotete mann som er avhengig av dop er ekkelt… Jeg hadde ikke orket narkomane i hus Anonymkode: 886f7...c70
anonymbruker2312 Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Slutt å vaske opp etter han. Alt det han legger fra seg må du la forbli slik. Og jeg vet at dette kan være vanskelig med tanke på barna for eksempel, men for at han virkelig skal lære, så må du slutte å rydde opp etter han. Han får komme å ta det selv. Er putetrekket hans skitten etter at han har glemt å ta ut snusen, da får det bli slik. La det være helt til han begynner å fatte hvor mye rot han legger fra seg. Har selv en kompis som bodde i et kollektiv før, hvor alle måtte rydde opp etter han. Til slutt fikk de nok, så de sluttet å rydde opp rotet hans, kun deres eget. Det fikk han til å innse hvor mye han faktisk rotet og hvor mye energi man bruker til å rydde det opp (altså, at han begynte å tenke på de andre i leiligheten som måtte bruke tid og energi på å rydde rotet hans helt til han selv begynte å rydde det opp). Du har sagt du har nevnt det til han tusen ganger, nå bør du endre taktikk ved å ikke nevne noe som helst og la rotet hans ligge. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (26 minutter siden): Slutt å vaske opp etter han. Alt det han legger fra seg må du la forbli slik. Og jeg vet at dette kan være vanskelig med tanke på barna for eksempel, men for at han virkelig skal lære, så må du slutte å rydde opp etter han. Han får komme å ta det selv. Er putetrekket hans skitten etter at han har glemt å ta ut snusen, da får det bli slik. La det være helt til han begynner å fatte hvor mye rot han legger fra seg. Har selv en kompis som bodde i et kollektiv før, hvor alle måtte rydde opp etter han. Til slutt fikk de nok, så de sluttet å rydde opp rotet hans, kun deres eget. Det fikk han til å innse hvor mye han faktisk rotet og hvor mye energi man bruker til å rydde det opp (altså, at han begynte å tenke på de andre i leiligheten som måtte bruke tid og energi på å rydde rotet hans helt til han selv begynte å rydde det opp). Du har sagt du har nevnt det til han tusen ganger, nå bør du endre taktikk ved å ikke nevne noe som helst og la rotet hans ligge. Du har nok helt rett! Jeg har prøvd før, men gitt opp tidlig nettopp fordi både jeg og til og med eldste barnet synes det er ekkelt... Anonymkode: bd40d...470
Gjest kruspersilletaco Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Jeg syns du skal ta opp rolig og saklig en kveld, når dere er alene, hvordan du har det oppi alt dette. Si de positive tingene først. Og spør om han har en løsning. Hvis dere ikke kommer noen vei, si at du vil at dere skal gå i parterapi, fordi du er i tenkeboksen ang brudd, pga alle punktene du nettopp sa. Husk å si at du elsker ham, og vil at dere alle skal trives og være lykkelige sammen
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Dette er egentlig småtterier og noe som du absolutt ikke bør forlate en partner for. Du beskriver ellers partneren som fin på mange viktige områder. Du vil aldri finne en kjærste med null feil og mangler. Ta heller en prat om dette. Litt forbedring bør det bli, spes rundt toalett besøk og snusbruk. Anonymkode: a8c34...3db 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mannen min snuser general løs. Når han baker en snus muster han "smuler" på gulvet, i sofaen, i bilen osv. Han har alltid brunaktige hender fordi han bare skylder hendene raskt etter å ha bakt en snus (hvis han skylder dem i det hele tatt da). Bruker ikke såpe og tørker ikke hendene etterpå. Dette resulterer i brunaktig vann rundt den hvite benken og på dørhåndtak osv. Han har gjerne litt snus i munnviken og av og til på tennene. Snusklyser vrenges ut av leppa og i ligger og troner øverst i søpla som om det skulle være bæsj. Eller så pakker han den i et papir som blir glemt framme til jeg finner det. Snuser hele dagen, fra morgen til kveld. Glemmer noen ganger å ta ut snusen før han sovner, og da sikler han snus på putetrekket. Det å faktisk snuse etter tannpuss er jo en greie for seg selv. Snusboksene ligger for øvrig alltid tilgjengelig for barna våre (to barnehagebarn) rundt om kring i huset. Gjelder også paracet og en annen type medisin han bruker for en kronisk sykdom. Jeg har tatt opp dette tusen ganger, men som med alle andre uvanene hans, synes han bare at jeg maser og driter i det jeg sier. Han insisterer på at menn skal stå og tisse, men evner ikke å treffe do. Han vasker sjeldent do selv og jeg må derfor jevnlig vaske en dokant full SV urin selv. Det samme gjelder gulvet rundt do som alltid har nye, tydelige dråper av urin. Han er heller ikke særlig god på bruk av dokost og man kan fort få en ubehagelig overraskelse om man går do etter han. Ellers er han en rotete type uten evne til organisering og grunnleggende ryddighet. Bilen er full av søppel og emballasje, emballasjen ligger igjen der han har spist. Klær tas av og lander rett på gulvet der han kler av seg. Bruker han et verktøy eller hva som helst annet, legges det igjen der jobben/handlingen er utført. Gjør kanskje 20-30% av husarbeidet og da sjeldent på eget initiativ. Noen som tilfeldigvis har noen konstruktive, konkrete tips til hvordan jeg kan få mannen til å åpne øynene? Nå trenger jeg ikke tilbakemeldinger om hvorfor jeg er sammen med han her. Det lurer jeg ofte nok på selv. Jeg er i en prosess hvor jeg prøver å lande avgjørelsen om jeg skal gå eller ei. Dette er jo utvilsomt fryktelig ekkelt, uholdbart og umulig å samarbeide med. Problemet mitt er at jeg kommer til å få økonomiske utfordringer selv om jeg blir alene. Vi bor veldig fint og overgangen kommer til å bli stor for barna. Jeg er også svært bekymret for hvordan barna skal få det når de skal bo hos han. Han er jo opplagt dårlig på husstell, samt lat og ser helst på TV med barna, har null kontroll på oppfølging i barnehagen og ingen forståelse for et sunt kosthold. Jeg tror barna kommer til å lide under disse svært forskjellige forholdene de vil veksle mellom. Og hvorfor ble jeg sammen med denne mannen? Han er omsorgsfull, morsom, ansvarsfull hva gjelder økonomi og tak over hode. Han er en varm og kjærlig pappa. Og overraskende nok utrolig nøye med personlig hygiene hva gjelder kroppsvask og rene klær... Anonymkode: bd40d...470 Ta igjen, med noe han syns er ekkelt. Kanskje han lærer leksen sin spør om han kan gå over til porsjonssnus? legg en klut i hånden hans, guide han bort til der han har grist og be han vaske, til slutt går han nok lei er ikke ditt ansvar og vaske opp etter han. En mann med løs snus i hele dagen hadde jeg faktisk ikke taklet, samme med det ang toalettet. Glad jeg har en mann som bruker porsjonssnus, og som sitter å tisser 😂 Anonymkode: cf2c5...73a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 06401...6c0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 Når det gjelder snusen så er det fortsatt håp. Min mann var sånn. Bortsett fra at han tørket av seg nederst på buksebena og kastet den brukte snusen under sengen. Før jeg kom inn i bildet. Han har gått over til porsjonssnus. Han er også lik når det gjelder tissing og rot. Null håp. Anonymkode: 9f054...ef5
Hmmmmmm Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 En sånn gris har jeg vært sammen med også. I 20 år. Tenk deg det😱 Minus snusen da. Ellers ganske likt. Fantaserte i årevis på å innrede med flotte lyse møbler, men det hadde bare blitt en frustrasjon for meg selv. Dessverre gikk det ikke ann å endre på det. Han syns alt er mas og jeg orker ikke å mase på voksne mennesker. Da droppet jeg hele forholdet, kjøpte meg lyse møbler isteden. Godt valg🤗
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Heldigvis velger man selv hvordan man vil leve livet når man har blitt voksen. Ekle menn kan man holde seg unna så sant man klarer å forsørge seg selv. I Norge klarer de fleste det. Er du hodestups forelsket i denne grisen, så går det nok over etter en stund. Om han ikke er villig til å endre seg for å beholde deg da? 🤔 Men da må dere ta en skikkelig alvorsprat. Anonymkode: aea5d...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå