AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Del Skrevet 27. februar 2022 Noen som har el-bil og tenkt over utfordring ved langvarig strømbrudd eller annen form for krise? Man kommer jo ikke særlig langt med bilen sin da. Og blir eventuelt avhengig av andre for å komme seg fra a til å for nødvendigheter. Anonymkode: 511a5...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Del Skrevet 27. februar 2022 Naboen har dieselagregat. Vi har et ekstra batteri til å drive pumper til varme. Sist da vi hadde strømbrudd i 70 timer, var det ikke bilene som var det største problemet. Det var verre at vi ikke hadde drikkevann, selv den store fryseren begynte å bli varm, tungvint å varme mat, hadde ikke internett osv. Anonymkode: c56ec...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Del Skrevet 27. februar 2022 Ved så store strømbrudd at man ikke får ladet hjemme eller noen andre steder, vil man heller ikke få fylt drivstoff. Siden pumpene er fulle av elektronikk. Anonymkode: 6a598...0bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Del Skrevet 27. februar 2022 Solceller på taket til hus og låve, fire gamle Leaf batterier i skuret bak garasjen. Mannen bygget dette i fjor fordi vi får mye strømbrudd her på gården, nå merker vi ikke noe til det lenger. Han kjører Kia EV6, jeg kjører en 2016 Leaf. Går veldig fint. Anonymkode: a3369...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. februar 2022 #5 Del Skrevet 27. februar 2022 Hva skal man med bil om det er langvarig strømbrudd? Strømløs bil er vel det minste problemet. Varmt kjøleskap, varm fryser, kaldt hus, mørkt hus. Man får heller ikke fylt drivstoff i nærheten, siden pumpe ikke virker. Takeaway stengt siden de ikke får stekt maten. Man får vel egentlig ikke handlet mat i nærheten heller, siden butikken er strømløs. Om man uansett må kjøre et stykke hvor det er strøm kan man alltids lade elbilen der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 27. februar 2022 #6 Del Skrevet 27. februar 2022 Nei, jeg bekymrer meg ikke for det. På samme måte som jeg ikke grubler over at medisinen jeg er avhengig av, kan få leveringsproblemer. Og mange andre kriser som kan oppstå i et liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 27. februar 2022 #7 Del Skrevet 27. februar 2022 Hvis det er strøm på jobb, kan jeg lade der. Hvis det ikke er støm på jobb, trenger jeg ikke å dra på jobb. Problem løst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 16.16): Solceller på taket til hus og låve, fire gamle Leaf batterier i skuret bak garasjen. Mannen bygget dette i fjor fordi vi får mye strømbrudd her på gården, nå merker vi ikke noe til det lenger. Han kjører Kia EV6, jeg kjører en 2016 Leaf. Går veldig fint. Anonymkode: a3369...ba2 Hva ble prisen på dette? Må bytte tak innen 5 år og skal ha solceller. Men fint med et batteri eller to og 👍 Anonymkode: 6a598...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #9 Del Skrevet 28. februar 2022 Hva gjør de som bor i leiligheter og hus med kun elektrisk oppvarming ved et langvarig strømbrudd når parafinbrennere kun er tillatt i hytter uten strøm? Samme problemet! Anonymkode: b8245...bc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør de som bor i leiligheter og hus med kun elektrisk oppvarming ved et langvarig strømbrudd når parafinbrennere kun er tillatt i hytter uten strøm? Samme problemet! Anonymkode: b8245...bc9 Dette lurer jeg også på. Hittil har jeg lurt på hvordan jeg kan skaffe elbil uten lade muligheter. I dag vurderer jeg småbruk, solcellepanel og egen dieseltank🤷♀️🤣 Anonymkode: 3701a...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå