Gå til innhold

Her på KG virker det som alle klær er kjerring klær....

Anbefalte innlegg

Skrevet

så derfor spør jeg, hva er ikke kjerring klær?

Anonymkode: 02226...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

så derfor spør jeg, hva er ikke kjerring klær?

Det som blir kategorisert som horeklær. Finnes ingen mellomting på KG serru. 

Anonymkode: 61c2c...6a6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det som blir kategorisert som horeklær. Finnes ingen mellomting på KG serru. 

Anonymkode: 61c2c...6a6

Hva er horreklær? 

Skrevet

Jeg tror en er veldig kjapp med å dømme andres smak i form av ord som "kjerring", "harry", "slutty" osv istedenfor å bare si -jeg synes ikke det var noe fint, om en virkelig føler seg kallet til å dele sin mening om et antrekk.. For det siste sier mer om den som skriver sin smak mens det første sier alt om andres smak, og det er langt mer sårbart å snakke om vår egen smak enn å dømme andres smak. En kan se det veldig lett i form av de to trådene "hva er det fineste antrekket du har sett i det siste" og "hva er det styggeste antrekket du har sett i det siste", det virker gøyere å gjøre narr av eller håne andres smak enn å stå inne for noe en selv synes er fint.

Selv synes jeg f.eks at noen kan eie alle klær som den typiske kg brukeren ville betegne som kjerring og fremdeles ikke vise et hint av kjærringklær-stil. Mens andre igjenn utviser gjerne kjerringstil bare se ser på en blomstrete bluse. Men dog igjen, jeg er nok ikke den som er mest aktiv med å hive meg på de karakteristiske ordene som kjerring, harrytass, slutty, osv. Jeg kan synes noe er for traust og kjedelig for min personlige smak men ut over det er jo Norge et fritt land til å gå i det en ønsker.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 timer siden):

Jeg tror en er veldig kjapp med å dømme andres smak i form av ord som "kjerring", "harry", "slutty" osv istedenfor å bare si -jeg synes ikke det var noe fint, om en virkelig føler seg kallet til å dele sin mening om et antrekk.. For det siste sier mer om den som skriver sin smak mens det første sier alt om andres smak, og det er langt mer sårbart å snakke om vår egen smak enn å dømme andres smak. En kan se det veldig lett i form av de to trådene "hva er det fineste antrekket du har sett i det siste" og "hva er det styggeste antrekket du har sett i det siste", det virker gøyere å gjøre narr av eller håne andres smak enn å stå inne for noe en selv synes er fint.

Selv synes jeg f.eks at noen kan eie alle klær som den typiske kg brukeren ville betegne som kjerring og fremdeles ikke vise et hint av kjærringklær-stil. Mens andre igjenn utviser gjerne kjerringstil bare se ser på en blomstrete bluse. Men dog igjen, jeg er nok ikke den som er mest aktiv med å hive meg på de karakteristiske ordene som kjerring, harrytass, slutty, osv. Jeg kan synes noe er for traust og kjedelig for min personlige smak men ut over det er jo Norge et fritt land til å gå i det en ønsker.

Tusen takk for at du skriver dette....du har så rett så rett i det du skriver.....alle burde/måtte lese ditt innlegg

Gjest Paramount
Skrevet

Jeg har også noen tanker om typiske kjerringklær, men de varierer, og klær er kostyme. Dersom du ikke er kjerring selv blir aldri klærne dine "kjerring" de heller. Det er kjerringa inni som er opprinnelsen. Du ser aldri kjerringklær på unge kvinner. Du kan se det for deg, men de finnes ikke i praksis. Er du helt motsatt av kjerring selv blir det som enkelte tenker som kjerringklær tvert i mot noe innovativt og spennende. Kjerringklær er mest et nedlatende diffust uttrykk for å kritisere andre kvinners klesstil. Det finnes ingen absolutte kjerringklær, er min mening. Er du trygg og selvsikker elimineres alt som har med kjerring å gjøre umiddelbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...