Djungelvrål Skrevet 27. februar 2022 #21 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ahh. Gleder meg allerede å teste ut! Tusen takk for tips og hjelp. Har som sagt aldri prøvd meg på knoke og tenkt det tar for lang tid og tullete når man bare er en person i huset. Men har nå veldig lyst til å prøve ut og også få fryst noe ned til å ta opp skikkelig digg mat raskt etter en lang dag på jobb 👍 Men hvis jeg koker to knoker og bruker bare en. Ville dere fryst resten av kjøttet for seg selv eller i kokekraften? Ts Anonymkode: 4fcdd...d92 Sist jeg laget det frøs jeg ned 5 porsj med suppe. Egnet seg fint til frysing.
Gjest Skrevet 27. februar 2022 #22 Skrevet 27. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flotte tips! Takker 👍 Grunnen til at jeg tenkte å lage to av gangen var for enten og både teste ut røkt og salt evt to lettsaltede og fryse ned det ferdige ekstra kjøttet eller lage flere posjoner av matretten til senere bruk. Jeg er alene, så trenger bare en til to posjoner til hver middag, men iom det tar tid å koke knoken, tenkte jeg å lage ekstra siden jeg i en hverdag ikke gidder å kokkelere flere timer alene etter jobb. Primært ertesuppe og lapskaus jeg tenkte, men har også lyst å teste ut kjøttet med løksaus som jeg har hørt er godt, men aldri smakt 🙂 Ts Anonymkode: 4fcdd...d92 Jeg bruker svineknoke i betasuppe. Da pleier jeg å lage en stor porsjon og fryser ned i porsjonsbeger slik at jeg har kjappe middager når jeg har det litt travelt. Endret 27. februar 2022 av Gjest
Summeer Skrevet 27. februar 2022 #23 Skrevet 27. februar 2022 Kok ferdig suppa med grønnsaker og alt, og frys i porsjoner. Super middag å ha på lur! 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #24 Skrevet 27. februar 2022 Summeer skrev (2 timer siden): Kok ferdig suppa med grønnsaker og alt, og frys i porsjoner. Super middag å ha på lur! Jeg er også alene og pleier å fryse ferdig suppe. Pleier å lage dette på søndager og har da middag søndag og mandag, rester fryses (1-2 porsjoner basert på en knoke). Det er lettere å fryse ferdig suppe en separert kjøtt og kraft, synes jeg. Anonymkode: a6c59...226 1
Amossa Skrevet 27. februar 2022 #25 Skrevet 27. februar 2022 Å koke sin egen kjøtt- eller ertesuppe er ikke bare godt, men også rimelig middag som er kjekt å ha i fryseren. Jeg koker to knoker samtidig; en salt og èn røkt. Det er riktig som en skriver her, at de kan være veldig salte og gjerne bør ligge i kaldt vann og vannes ut først. Synes det er best med poteter og grønnsaker som jeg selv koker, men i blant kjøper jeg poser med "lapskausbalanding" i frysedisken på butikken. Ernæringsmessig er det helt på høyde. Bare et tips 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #26 Skrevet 1. mars 2022 Den salte man kjøper på Coop Extra trenger ikke vannes ut, synes jeg, men det gjør derimot den man får kjøpt på Rema. Anonymkode: a6c59...226
Lafamiglia Skrevet 1. mars 2022 #27 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den salte man kjøper på Coop Extra trenger ikke vannes ut, synes jeg, men det gjør derimot den man får kjøpt på Rema. Anonymkode: a6c59...226 Nyttig å vite! 👌 Uansett vanner jeg alltid ut, bare sånn for sikkerhets skyld, for man kan jo alltids salte i etterkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå