AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Ser på nyhetene Ukraina ønsker fremmedlegionærer fra alle land velkommen til Ukraina for å kjempe mot Russland. Om jeg verver meg regner jeg med det ikke er straffbart? I og med det ikke er snakk om å tilslutte seg en terrororganisasjon. Anonymkode: 6b57a...280 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Leste en artikkel på forsvarsnytt at det ikke straffbart Anonymkode: 2e48f...f4f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Nei, er ikke straffbart med mindre det skulle snu, og Norge og Ukraina går i krig. Da er det straffbart å være på motsatt side av Norge, og å delta i handlinger mot norske/NATO-styrker. Var en artikkel om det på NRK i går eller på fredag. Anonymkode: 68961...784
Rosa Dartle Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Det er ikke straffbart så fremt du ikke ifører deg den norske uniformen. Det er nok derimot ikke særlig lurt, det finnes andre måter å bidra på.
Sveva Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Det ligger en artikkel ute om det, husker ikke hvor. Det er ikke straffbart så lenge det ikke er terrororganisasjon eller du kjemper i Norges uniform - du må verve deg i den ukrainske hæren og bruke deres uniform/flagg. 1
Sveva Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Rosa Dartle skrev (1 minutt siden): Det er ikke straffbart så fremt du ikke ifører deg den norske uniformen. Det er nok derimot ikke særlig lurt, det finnes andre måter å bidra på. Det har blitt anmodet om å «tenke seg nøye om». 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Sveva skrev (3 minutter siden): Det har blitt anmodet om å «tenke seg nøye om». Kunne seriøst vervet meg. Jeg har førstegangstjeneste i militæret i Norge. Om det så skulle være det siste jeg skulle gjøre her i livet har jeg lyst til å gå ned med flagget til topps. Så har jeg gjort noe nyttig i livet mitt. Anonymkode: 6b57a...280 2
Kvinne87Rogaland Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Ikke ulovlig å verve seg: https://forsvaretsforum.no/russland-ukraina-utenriks/ikke-ulovlig-for-nordmenn-a-kjempe-for-ukraina/24
Oppgitt78 Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 Sveva skrev (9 minutter siden): Det har blitt anmodet om å «tenke seg nøye om». Det kom vel fra en mann som ville vært den første til å gjemme seg i bunkeren hvis dritten traff vifta.. Ingen grunn til å høre på slikt. Det er fritt frem for å kjempe i denne kampen, men la den norske uniformen ligge hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 Tipper det er straffbart for en russer. Anonymkode: 4a359...e41 1
Sveva Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kunne seriøst vervet meg. Jeg har førstegangstjeneste i militæret i Norge. Om det så skulle være det siste jeg skulle gjøre her i livet har jeg lyst til å gå ned med flagget til topps. Så har jeg gjort noe nyttig i livet mitt. Anonymkode: 6b57a...280 Ja, du står fritt til å gjøre det, iom at det ikke er straffbart. Det har en verdi å kjempe for demokrati og frihet, selv om krig i seg selv er meningsløst. Men ja, jeg ville ha tenkt meg nøye om på forhånd, synes ikke det er dumt å gjøre det.
Sveva Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 Oppgitt78 skrev (7 minutter siden): Det kom vel fra en mann som ville vært den første til å gjemme seg i bunkeren hvis dritten traff vifta.. Ingen grunn til å høre på slikt. Det er fritt frem for å kjempe i denne kampen, men la den norske uniformen ligge hjemme. Mulig det, men jeg personlig synes ikke det å tenke seg godt om før man evt drar ut i en de facto krig er så dumt. Men ja, det er fritt frem så lenge man lar norsk uniform ligge igjen hjemme.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 Hvis Støre offesielt sender koordinerte norske styrker for å bidra, så slipper vi at enkeltstakkarer med for mye empati drar ned og blir drept alene. Kom nå for faen igjen! Anonymkode: 6059f...947
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kunne seriøst vervet meg. Jeg har førstegangstjeneste i militæret i Norge. Om det så skulle være det siste jeg skulle gjøre her i livet har jeg lyst til å gå ned med flagget til topps. Så har jeg gjort noe nyttig i livet mitt. Anonymkode: 6b57a...280 Ukraina og verden setter nok pris på alle som vil hjelpe til. Anonymkode: 3b47b...a27 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #15 Skrevet 27. februar 2022 Ukraina er ikke en terrororganisasjon og det er heller ikke en gjeng med sinnssyke islamister så det er selvfølgelig ikke ulovlig å kjempe for det ukrainske folket. Anonymkode: ba3aa...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #16 Skrevet 27. februar 2022 Sjelden og rå mulighet til å delta i ekte krig! En drøm mange har, og nå kan man faktisk fly ikke så alt for langt, få automatvåpen og være rambo - lovlig!! Anonymkode: c9ca0...e08
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 har privatpersoner egentlig noe særlig å "bidra" med i det hele tatt da? er reiser man bare for å bli kanonføde, liksom... Anonymkode: fe8f8...984
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå