AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Alltid trivdes med amming men det begynner og bli tungt for ryggen. Noen som har ammet lenger enn 4 år her? Anonymkode: 68afd...48d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Ja, min er 4 år 3 mnd. Ammer én gang før han legger seg. Han blir så mye roligere da og sovner fort ☺️ Anonymkode: 11003...e1e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 sluttet når barna ikke ville mer, de 3 største var under 1 år og yngste mann var 18mnd Anonymkode: e9e52...442
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Hvis du synes det er tungt for ryggen så avslutter du bare. Du må vel gjennom en avvenning sånn som mange andre, uavhengig av alder på barnet. Det er bare å være konsekvent det, å si at puppen er tom, ingenting å hente. Gi barnet alternativer, laktoseredusert melk er god og søt - og sunn. Selv ammet jeg til yngste barnet var 3, da opplevde jeg det var flaut at barnet mitt forsøkte å komme til under genseren min, og jeg syntes det var slitsomt å skulle vippe frem puppen som trøst, da det var det barnet ønsket og foretrakk når det var lei seg. Hvis du er lei så handler det om å sette grenser. Klarer du ikke sette grenser ift amming, så kan det hende det gjenspeiler seg i andre grensesettingsarenaer. Forsøk å legge merke til det, om du gir deg raskt, for å ikke få sterke negati e reaksjoner fra barnet ditt - som du ender med å ikke klare å stå i. Anonymkode: b6cb3...36d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Synes du kan avslutte med god samvittighet når det begynner å gå utover ryggen. Her ble det naturlig at vi avsluttet ammingen ved ca 4 års alder fordi barnet gradvis trappet ned og sluttet av seg selv. Det var helt greit for meg å amme såpass lenge, men jeg hadde ikke holdt på med det hvis jeg fikk vondt i ryggen. Ikke verdt det å amme store barn hvis dere ikke trives med det begge to mener jeg. Anonymkode: 9ec0f...208
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du synes det er tungt for ryggen så avslutter du bare. Du må vel gjennom en avvenning sånn som mange andre, uavhengig av alder på barnet. Det er bare å være konsekvent det, å si at puppen er tom, ingenting å hente. Gi barnet alternativer, laktoseredusert melk er god og søt - og sunn. Selv ammet jeg til yngste barnet var 3, da opplevde jeg det var flaut at barnet mitt forsøkte å komme til under genseren min, og jeg syntes det var slitsomt å skulle vippe frem puppen som trøst, da det var det barnet ønsket og foretrakk når det var lei seg. Hvis du er lei så handler det om å sette grenser. Klarer du ikke sette grenser ift amming, så kan det hende det gjenspeiler seg i andre grensesettingsarenaer. Forsøk å legge merke til det, om du gir deg raskt, for å ikke få sterke negati e reaksjoner fra barnet ditt - som du ender med å ikke klare å stå i. Anonymkode: b6cb3...36d Den forklaringen funker ikke så bra på store barn tror jeg. Prøvde meg på en forklaring om at jeg snart kom til å gå tørr fordi store barn ikke drikker morsmelk, da hun nærmet seg fireårsdagen, og jeg kjente på vi burde avslutte snart, men hun gikk ikke på den nei. "Det kommer jo bare mere melk hele tiden mamma" 😅Sluttet av seg selv ikke lenge etterpå da. Anonymkode: 9ec0f...208
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Holder du 4-åringen oppe i armene som et spedbarn siden du får så vondt i ryggen? Anonymkode: 9f68b...554 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 4 år?! Er det vanlig? Trodde HI var troll Avslutt ammingen, du, du har gjort en strålende jobb! (Hilsen en pro-ammer som sier seg fornøyd om hun får ammet til barnet er ett😅) Anonymkode: 3e6b5...88a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Den forklaringen funker ikke så bra på store barn tror jeg. Prøvde meg på en forklaring om at jeg snart kom til å gå tørr fordi store barn ikke drikker morsmelk, da hun nærmet seg fireårsdagen, og jeg kjente på vi burde avslutte snart, men hun gikk ikke på den nei. "Det kommer jo bare mere melk hele tiden mamma" 😅Sluttet av seg selv ikke lenge etterpå da. Anonymkode: 9ec0f...208 🤣🤣🤣smarting! Anonymkode: fcb27...625
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 17.52): Den forklaringen funker ikke så bra på store barn tror jeg. Prøvde meg på en forklaring om at jeg snart kom til å gå tørr fordi store barn ikke drikker morsmelk, da hun nærmet seg fireårsdagen, og jeg kjente på vi burde avslutte snart, men hun gikk ikke på den nei. "Det kommer jo bare mere melk hele tiden mamma" 😅Sluttet av seg selv ikke lenge etterpå da. Anonymkode: 9ec0f...208 Sluttet hun bare plutselig av seg selv? Jeg har begynt å frykte at 4-åringen aldri vil gi seg, så det er godt å høre at det fremdeles kan skje 😅 Jeg vil at han skal velge det selv, da han er SÅ glad i det og føler så mye trygghet knyttet til det. Men kjenner at jeg gjerne vil at det skal skje snart... Anonymkode: baf79...f0e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sluttet hun bare plutselig av seg selv? Jeg har begynt å frykte at 4-åringen aldri vil gi seg, så det er godt å høre at det fremdeles kan skje 😅 Jeg vil at han skal velge det selv, da han er SÅ glad i det og føler så mye trygghet knyttet til det. Men kjenner at jeg gjerne vil at det skal skje snart... Anonymkode: baf79...f0e Har du problemer med å sette andre grenser for barnet ditt? Anonymkode: af006...91c 2
Maleficenta Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 1.25): Alltid trivdes med amming men det begynner og bli tungt for ryggen. Noen som har ammet lenger enn 4 år her? Anonymkode: 68afd...48d shit 4 år? ser ikke for meg at jeg skulle amma min 4 åring. Han hadde garantert bitt på tull og ledd rått 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sluttet hun bare plutselig av seg selv? Jeg har begynt å frykte at 4-åringen aldri vil gi seg, så det er godt å høre at det fremdeles kan skje 😅 Jeg vil at han skal velge det selv, da han er SÅ glad i det og føler så mye trygghet knyttet til det. Men kjenner at jeg gjerne vil at det skal skje snart... Anonymkode: baf79...f0e Sluttet gradvis av seg selv ja. Det gikk dager mellom mellom hver gang de siste ukene, og så sa hun en kveld at hun var ferdig med pupp. Var stor jente og ikke baby lenger, som hun sa selv. 😊 Anonymkode: 9ec0f...208 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 21.01): Har du problemer med å sette andre grenser for barnet ditt? Anonymkode: af006...91c Nei Det handler ikke om at jeg ønsker å slutte men ikke klarer. Det handler om at jeg har stor tro på naturlig avvenning, og i utgangspunktet ønsker at barnet skal få ta det i sitt tempo. Men så liksom for meg at interessen skulle dabbe av snart 😅 Så da ble jeg glad for at det tydeligvis kan snu brått, selv om barnet akkurat nå er veldig glad i kosen og tryggheten med amming. Anonymkode: baf79...f0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå