Gjest lurven Skrevet 27. februar 2022 #21 Del Skrevet 27. februar 2022 Kunne aldri tenkt meg å levd i en annen tid. Verden blir stadig bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #22 Del Skrevet 27. februar 2022 Nei takk, ville ikke dødd i barsel etter å ha presset ut den ene ungen etter den andre. Eller om jeg hadde fått en skade hadde de amputert kroppsdeler uten anestesi etter at jeg måtte drikke meg full på sprit for å døyve smerten. Anonymkode: 2e78c...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #23 Del Skrevet 2. mars 2022 Kjenner meg igjen i det ja, men hadde vi fått oppleve livet på 1700/1800-tallet så ville vi kanskje ønsket oss tilbake hit? Anonymkode: f8846...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #24 Del Skrevet 2. mars 2022 Bøker, filmer og serier fra 1800-tallet handler ofte om de få som var bemidlet og gikk rundt i fine kjoler osv. Hadde du levd på 1800-tallet ts hadde du med all sannsynlighet vært en av de fattige som eide en kjole, et par sko og en truse og som brukte tiden din på å skrape sammen dagens matrasjon fram til du døde i 60-årsalderen. Anonymkode: 21503...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #25 Del Skrevet 2. mars 2022 The colour purple... En flott film om dengang.. var ikke så veldig bra alle steder, altså .. Men jeg er veldig enig i tanken om en mer analog hverdag uten så mye input fra mobil/tv/data .. være masse ute, glede seg til jul pga de få kakene/maten ( ikke pga de hundre gavene av hvem-vet) Den ene karamellen du nevner... Ja, skulle vært sånn nå også. Anonymkode: 8ad32...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #26 Del Skrevet 6. mars 2022 Ja, jeg skulle ønske jeg var Aurora i blokk z selv om jeg ikke var født på den tiden. Anonymkode: 0d82f...a7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #27 Del Skrevet 6. mars 2022 Jeg drømmer stadig tilbake til 50-60-tallet, tror jeg har laget meg noen fiktive minner basert på bilder hos besteforeldrene mine og de føles som mine. Tror det var et helt annet samhold da enn nå. Anonymkode: 37374...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #28 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 0.48): Nei, det man savner er jo en romantisert fantasi av den tidsepoken. Jeg hadde ikke overlevd om jeg ikke var født på 80 tallet. Bokstavelig talt. Anonymkode: 00ec2...154 Du har helt rett i det. Man ser filmer, leser bøker og ser på serier, og drømmer om å være en del av det. Men virkeligheten ville jo vært så ille, at jeg tviler på at de færreste av oss ville trivdes litt en gang. Ikke bare på grunn av mangler på goder som Ibux, briller, et trygt sykehus og tannlege, et godt toalettsystem og muligheter for å ha god hygiene, men også fordi vi ikke ville passet inn i kulturen og miljøet som var på den tiden. Anonymkode: eeec3...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #29 Del Skrevet 7. mars 2022 On 2/27/2022 at 1:26 AM, Entern said: Det er jo forsåvidt et (veldig lite da i den store sammenhengen) problem at alle tv og film produksjoner om 1800 tallet har en tendens til å være superglamorøse og romantiserte. Det må være første halvdel av 1800-tallet. De mest kjente historiene fra andre halvdel er Charles Dickens og de historiene er ikke glamorøse. Anonymkode: 10caa...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #30 Del Skrevet 7. mars 2022 On 2/27/2022 at 11:57 AM, lurven said: Kunne aldri tenkt meg å levd i en annen tid. Verden blir stadig bedre... Det tenker jeg også. Anonymkode: 10caa...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #31 Del Skrevet 7. mars 2022 Nei. Tenke meg hvordan barnevernet og psykiatrien var før. Hadde ikke overlevd uten dem. Anonymkode: 60901...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå