Teardrop Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Trenger noen nye kniver på kjøkkenet. Mine er sløve og stygge. Trenger ikke kjempedyre, men til hverdagsbruk. De kommer til å ligge sammen i et "rom" i skuffedeleren, så å betale 1000kr pr kniv blir uaktuelt. Keramikk eller stål?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Hva betyr "anbefaller" Anonymkode: 3e805...c65
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva betyr "anbefaller" Anonymkode: 3e805...c65 Det forstår du vel? Det betyr jo hvilke DU er fornøyd med. Anonymkode: 5b503...76b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det forstår du vel? Det betyr jo hvilke DU er fornøyd med. Anonymkode: 5b503...76b Nei, det er ikke et ord Anonymkode: 3e805...c65
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke et ord Anonymkode: 3e805...c65 wow, get a life. Har du virkelig så lite å gjøre en sein lørdags kveld at du henger deg opp i skrivefeil på kvinneguiden? Anonymkode: 5b503...76b 7
likestilling Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Teardrop skrev (37 minutter siden): Trenger noen nye kniver på kjøkkenet. Mine er sløve og stygge. Trenger ikke kjempedyre, men til hverdagsbruk. De kommer til å ligge sammen i et "rom" i skuffedeleren, så å betale 1000kr pr kniv blir uaktuelt. Keramikk eller stål? Kjøp MAC på tilbud? Kitchn har tilbud på dem jevnlig og det er veldig gode kniver. Keramikk er noe drit, helt klart stål. Slutt å la knivene slenge i en skuff
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Jeg foretrekker helt klart stål. De er mye lettere å fikse når de begynner å bli sløve. Jeg har veldig mange kniver i forskjellige merker, og mitt beste forslag er å ta de knivene som føles best i din hånd. Selv foretrekker jeg foreksempel victorianox, mens andre opplever å slå knokene ned i skjærfjølen når de bruker den. Du må rett og slett bare prøve de, og finne den beste for deg. Liker du tunge eller lette kniver? Flate eller bøyd, tre håndtak, metall eller plastikk? Anonymkode: a0e47...90d 3
Gjest Innsikten Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 Jeg liker grønnsakskniven til Victoria. Synes den er billig og helt super i bruk. Det er favorittkniven på kjøkkenet og brukes til besten all grønnsakskutting. Ellers så bruker vi kun vanlig kjøttkniv og brødkniv fra IKEA, skal sies at de brukes veldig sjeldent da det går mest i strimla kyllingfilet, filetert fisk og kjøtt. Brød skjæres oppi maskin på butikken. Vi har en knivsliper fra IKEA for å gjøre knivene skarpe igjen når de blir sløve.
Flintis Skrevet 28. februar 2022 #9 Skrevet 28. februar 2022 Jeg vil anbefale: Magnetiskknivlist og Fiskars kniver i stål, og at du lærer deg å slipe dem. Kanskje du kan slipe de knivene du har også?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #10 Skrevet 28. februar 2022 Du må uansett beregne å slipe knivene i ny og ne. Skaff en sånn hurtigsliper, de er gode nok for folk flest. Selv bruker jeg Fiskars Norden-kniver og de er helt fantastiske! Har også brukt Victorinox tidligere og er veldig fornøyd med de, men Fiskars Norden er både vakre, gode å jobbe med og holder seg skarpe lenge. Anonymkode: 0b5ff...dde 1
Million Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Jeg har et par kniver i porselen, fra Porsgrund. De er kjempeskarpe og skjærer lett igjennom det meste. Veldig gode selv etter flere års bruk. De kan jeg anbefale. Har brødkniv og en mindre kniv jeg bruker til kjøtt og grønnsaker. Eksempel på et par av knivene de har Endret 28. februar 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Global, Mac eller Victorinox. Kjøp på tilbud! Anonymkode: 333b2...cd6
likestilling Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 Kniver fra Fiskars? Det er jo de kjipeste knivene man får... helt umulig å få dem skarpe. Som den over skriver så er Global, Mac og Victorinox de "gode" merkene vi har i vanlige butikker i Norge. Victorinox er gode men mykt stål, Global og Mac er ganske like men Mac er bedre å holde synes jeg, og Global er dyrere. Jeg har kniver i en annen prisklasse, men for de fleste tror jeg MAC er det beste kjøpet. Kjøp dyrere og ta litt vare på dem, det er ikke verre enn å ikke la dem slenge.
Ittik Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Elsker Masahiro kniven min (har str. 240). Bruker nesten bare den. Kvalitetskniv som jeg har hatt i mange år. Brødkniv, filetkniv og grønnsakskniv er fra Victorinox. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Fornøyd med MAC. Forsiktig med nye kniver, man legger seg til noen dårlige vaner med kniv når man er vant til at de er sløve 😄 Anonymkode: deee6...c5d
Frøkenfryden Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 Hero1 skrev (14 timer siden): Victorinox Enig. Min er like god etter sånn 15 år! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #20 Skrevet 2. mars 2022 Porsgrunn porselen kniver Anonymkode: fe321...9e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå