AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Hvilken diagnose fikk jenta? Vår jente er umoden, sårbar, tenker ikke konsekvens, lar seg lett lede, har utfordringer med tolkning av sosiale koder, sliter sosialt og tar det ut når hun kommer hjem (har også mange positive egenskaper, men det er ikke derfor jeg skriver her). Orker ikke kritiske kommentarer. Er beintøft. Anonymkode: 42316...f15 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Diskuterer vi jenta di eller vil du ha diagnosene til våre barn eller hva mener du? Har barnet ditt en diagnose forresten? Anonymkode: f3ff3...65a 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Diskuterer vi jenta di eller vil du ha diagnosene til våre barn eller hva mener du? Har barnet ditt en diagnose forresten? Anonymkode: f3ff3...65a Ønsker å vise hvilken diagnose deres barn fikk. Hun har ikke diagnose ennå, men vil snart bli utredet. TS Anonymkode: 42316...f15 1
Anette.. Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Min datter fikk diagnosen Asperger som 18 åring 😊 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Det er best om psykologen tar seg av diagnosen. Jeg fikk selv uoppmerksom ADHD diagnose i voksen alder, så det er fint å bli utreda tidlig, for det skulle jeg gjerne ha visst! Anonymkode: 49760...65d 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ønsker å vise hvilken diagnose deres barn fikk. Hun har ikke diagnose ennå, men vil snart bli utredet. TS Anonymkode: 42316...f15 Så godt dere får hjelp❤️ Da er dere godt på vei i riktig retning ihvertfall. Og skjønner godt du er utalmodig og fisker etter erfaringer her i mellomtiden. En slik utredning kan fort bli en lang prossess. Men de er ofte med effektive og grundige når det gjelder utredning av barn og ungdom. Nå dette er sagt, så syns jeg det nesten er skremmende mange som går under adhd diagnoser for tiden. Særlig jenter. Akkurat som de skal ta igjen for alle årene jenter med adhd ikke ble sett. Nå får de diagnosen over lav terskel er min erfaring🙈 Men ut i fra det du beskriver så tviler jeg på dette er riktig diagnose her. Må bare få ønske dere alle masse lykke til😌❤️ Anonymkode: 98637...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvilken diagnose fikk jenta? Vår jente er umoden, sårbar, tenker ikke konsekvens, lar seg lett lede, har utfordringer med tolkning av sosiale koder, sliter sosialt og tar det ut når hun kommer hjem (har også mange positive egenskaper, men det er ikke derfor jeg skriver her). Orker ikke kritiske kommentarer. Er beintøft. Anonymkode: 42316...f15 Høres ut som autisme. Anonymkode: 2655a...8e2 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som autisme. Anonymkode: 2655a...8e2 Enig i denne. Anonymkode: c0d8b...b1f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvilken diagnose fikk jenta? Vår jente er umoden, sårbar, tenker ikke konsekvens, lar seg lett lede, har utfordringer med tolkning av sosiale koder, sliter sosialt og tar det ut når hun kommer hjem (har også mange positive egenskaper, men det er ikke derfor jeg skriver her). Orker ikke kritiske kommentarer. Er beintøft. Anonymkode: 42316...f15 Hvor gammel er hun? Det kan være en variant av ADHD, men det kan også være at hun er generelt umoden/ har sosiale vansker, og at det er noe som kan gå seg tid med hjelp og øving, så det er ikke sikkert hun kommer til å få en diagnose nå som hun skal ha med seg hele livet. Anonymkode: 0c664...430
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Hun er 15. TS Anonymkode: 42316...f15
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #13 Skrevet 28. februar 2022 Hun høres veldig ut som meg og jeg fikk en autismediagnose rundt den tiden. Har hun særinteresser forresten? Ikke nødvendig en fast en som hun har hatt gjennom hele livet men når hun først får en interesse, dominerer den og tar veldig stor plass? Anonymkode: ca87d...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #14 Skrevet 28. februar 2022 Sånn var jeg og jeg fikk diagnosen når jeg var 45 år. Engstelig, unnvikende pf. Anonymkode: 4b783...fb8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #15 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 0.19): Hvilken diagnose fikk jenta? Vår jente er umoden, sårbar, tenker ikke konsekvens, lar seg lett lede, har utfordringer med tolkning av sosiale koder, sliter sosialt og tar det ut når hun kommer hjem (har også mange positive egenskaper, men det er ikke derfor jeg skriver her). Orker ikke kritiske kommentarer. Er beintøft. Anonymkode: 42316...f15 Kjenner ei som fikk diagnosen som voksen etter en ungdomstid som dette. Asperger og adhd. Anonymkode: 30d2c...703
Jdz Skrevet 28. februar 2022 #16 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 19.00): Høres ut som autisme. Anonymkode: 2655a...8e2 Kanskje, det er vanskelig å si basert på hva TS skriver, men isolert sett kan alle disse symptomene også være symptom på tenåring.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Vi har en jente som er 12, og under utredning for Asperger. Vi har det også tøft, og jeg har snart nådd det maksimale nivået jeg er i stand til å takle selv. Vet ikke om du kan sammenligne med jenta di, men kort fortalt er situasjonen slik hos henne: -ekstrem rigiditet, takler ikke når rutiner brytes, da er det SINNE og hun låser seg helt -vet alltid best, er helt urokkelig, og når vi ikke gir oss eller ting går henne imot blir det full meltdown, da kan hun bli så sint og smelle med dørene, kaste bøker og ting rundt og på oss, ønsker at alle andre i familien døde i bilulykke osv osv. -aversjon mot å ta på f.eks. metall, gjør det vanskelig å finne klær og sko som funker. -Har knapt venner lenger, etter som jentene har mer krevende sosial omgang etterhvert. Sitter stort sett alene på rommet sitt og ser på mobilen. -Takler ikke spiselyder, og spiser kun når hun får være helt alene på kjøkkenet. Vi har gått mange runder før vi kom hit, men stakkars søsken som måtte overvære ekstrem aggresjon hvert eneste måltid må også bli tatt litt vare på. -Skolen fungerer bra faglig, hun har klisterhjerne og er best i klassen faglig på de fleste områdene. MEN klarer ikke å samarbeide med andre. Når de skal samarbeide (som er mer og mer vanlig ettersom hun snart skal over i ungdomsskolen) ender hun opp med å gjøre alt arbeidet, og alle blir fornøyde. Hun blir fornøyd for hun vet at arbeidet blir bra gjort, og de andre blir fornøyde for de slipper å gjøre noe. Men lærerne liker det selvsagt ikke. Hvis hverdagen deres er lik vår, håper jeg dere får hjelp. Når jeg kommer hjem fra jobb må jeg virkelig stå litt ved inngangsdøra og puste, stålsette meg for sinne, utakknemlighet, krangel, irrasjonelle utbrudd som jeg må stå i. Det er beintøft, som du skriver. Anonymkode: b5b89...a90
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #18 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 13.17): Vi har en jente som er 12, og under utredning for Asperger. Vi har det også tøft, og jeg har snart nådd det maksimale nivået jeg er i stand til å takle selv. Vet ikke om du kan sammenligne med jenta di, men kort fortalt er situasjonen slik hos henne: -ekstrem rigiditet, takler ikke når rutiner brytes, da er det SINNE og hun låser seg helt -vet alltid best, er helt urokkelig, og når vi ikke gir oss eller ting går henne imot blir det full meltdown, da kan hun bli så sint og smelle med dørene, kaste bøker og ting rundt og på oss, ønsker at alle andre i familien døde i bilulykke osv osv. -aversjon mot å ta på f.eks. metall, gjør det vanskelig å finne klær og sko som funker. -Har knapt venner lenger, etter som jentene har mer krevende sosial omgang etterhvert. Sitter stort sett alene på rommet sitt og ser på mobilen. -Takler ikke spiselyder, og spiser kun når hun får være helt alene på kjøkkenet. Vi har gått mange runder før vi kom hit, men stakkars søsken som måtte overvære ekstrem aggresjon hvert eneste måltid må også bli tatt litt vare på. -Skolen fungerer bra faglig, hun har klisterhjerne og er best i klassen faglig på de fleste områdene. MEN klarer ikke å samarbeide med andre. Når de skal samarbeide (som er mer og mer vanlig ettersom hun snart skal over i ungdomsskolen) ender hun opp med å gjøre alt arbeidet, og alle blir fornøyde. Hun blir fornøyd for hun vet at arbeidet blir bra gjort, og de andre blir fornøyde for de slipper å gjøre noe. Men lærerne liker det selvsagt ikke. Hvis hverdagen deres er lik vår, håper jeg dere får hjelp. Når jeg kommer hjem fra jobb må jeg virkelig stå litt ved inngangsdøra og puste, stålsette meg for sinne, utakknemlighet, krangel, irrasjonelle utbrudd som jeg må stå i. Det er beintøft, som du skriver. Anonymkode: b5b89...a90 Takk for at du deler. Sender gode tanker! Noe av det vi opplever ligner på det du beskriver, men vi sliter også med at jenta vår ikke setter grenser og gir beskjed når hun er ute blant andre, og så tar alt utover oss foreldre og lillesøsteren når hun kommer hjem. TS Anonymkode: 42316...f15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå