Gå til innhold

Sunn mat som øker kroppsvekten?

Sommer2062

Anbefalte innlegg

Noen som har noe forslag til hvordan kan jeg kan lage som er sunn og næringsrikt samt lett og lage for og øke kroppsvekten? Ønsker kjapp vektoppgang samtidig må det ikke være for komplisert samt tar minst mulig tid. Takknemelig for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avocado og nøtter, banan. Du kan spise dette innimellom andre ting, eller er proteinshake eller noe. 

Anonymkode: 2e978...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter. Valnøtter er like kaloritette som sjokolade. Peanøttsmør på brødskiva. 

Feite meieriprodukt. Ha smør på brødet, et ost, drikk heilmjølk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2062 skrev (13 timer siden):

Noen som har noe forslag til hvordan kan jeg kan lage som er sunn og næringsrikt samt lett og lage for og øke kroppsvekten? Ønsker kjapp vektoppgang samtidig må det ikke være for komplisert samt tar minst mulig tid. Takknemelig for tips. 

Brødskiver med avokado og hakka valnøtter. 

Brødskiver med peanøttsmør og banan (Lager peanøttsmør selv med bare peanøtter)

Wraps med hummus,avokado ,søtpotet og grønnsaker

Chiapudding lagd med kokosmelk og toppet med nøtter, peanøttsmør og banan

Smoothie er med kokosmelk, kokosolje nøttesmør,avokado og frossen frukt/bær

Gryteretter med belgfrukter, kokosmelk, peanøttsmør, grønnsaker etter eget ønske spis med ris ,pasta etc.

Anonymkode: def5c...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spise mye nøtter og evt tørket frukt, samt spise deg veldig mett til måltidene. Finnes fine måltidserstatnings-drikker på apoteket. Da jeg hadde anoreksi måtte jeg drikke en slik som mellommåltid flere ganger om dagen. Den er lett å få i seg (drikk den kald med sugerør), samt at det har en god sammensetning av næring. Altså at du drikker den som en drikke og ikke erstatter måltider med den. Generelt er vel flytende kalorier ofte lett å få i seg mye av. Fløte i kaffe, melk, juice, smoothie (kan tilsettes frø og gryn osv). Disse hjemmelagede knekkebrødene er jo også meget kaloririke men også sunne. Uansett er det jo lettere å spise mye av ting du faktisk liker, så ville kanskje startet der. Bare husk at det krever en innsats å tøye ut magesekken, vær forberedt på ubehag og kvalme. Men det endrer seg relativt raskt når du fortsetter med det.

Anonymkode: 4a217...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avokado og laks. sunt fett, masse kalorier. Nøtter også. grovt brød. havregryn/grøt.

ost = mye proteiner og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...