Frida Skrevet 27. februar 2022 #161 Skrevet 27. februar 2022 Du kan ta med deg papegøyen på stua, sov på sofaen selv. Mannen fornøyd, han får hele senga for seg selv. Du fornøyd, du får din kjære papegøye rett ved siden av deg siden buret kan stå rett ved sofaen. Men det er vel en umulig løsning det også, slik alle mulige løsninger er. 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #162 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 18.48): Hvorfor vet du ikke hva som er i ditt eget tak? Du kan selvsagt ikke henge opp så mye som ei lampe hvis du ikke vet hvordan taket er bygd opp. Anonymkode: 0051c...dc3 Det er taklampe der. Frida skrev (På 27.2.2022 den 18.51): Du kan ta med deg papegøyen på stua, sov på sofaen selv. Mannen fornøyd, han får hele senga for seg selv. Du fornøyd, du får din kjære papegøye rett ved siden av deg siden buret kan stå rett ved sofaen. Men det er vel en umulig løsning det også, slik alle mulige løsninger er. Det kunne jeg men det kanskje litt feil? Eller? Anonymkode: 8188f...127
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #163 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var mange spørsmål. Og veldig langt frem i tid. Vi har hvert vårt hjem og han overnatter hos meg. Hadde jeg vært han hadde jeg aldri tenkt på dette som et problem da der ER plass i fotenden og god plass på stuen både madrass tilgjengelig og en stor sofa. Det er to sovemuligheter. Når vi har flyttet sammen har vi gjerne plass til en større seng og et større rom. Hva med de som har en 90 cm seng? Det kunne vært verre. Hvorfor skal menn være så vanskelig på dette? Mange har jo både hund og katt i sengen også. Anonymkode: 8188f...127 Kanskje langt fram i tid, men de fleste tenker jo at det er dit man skal - være samboere altså. Liten vits i å satse på et forhold hvis man vet det ikke fungerer i lengden. Klart man kan være særboere, men da må begge ønske det… Det er kanskje det kjæresten din tenker på også, skal han ligge på sofaen eller i fotenden i årevis liksom? Det hadde ikke jeg giddet i alle fall. Jeg tror ikke jeg selv jeg hadde taklet å måtte dele seng med et papegøyebur resten av livet. Samme hvor stor sengen var altså. Anonymkode: 7f375...a5b 1
smilo Skrevet 27. februar 2022 #164 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det kunne jeg men det kanskje litt feil? Eller? Anonymkode: 8188f...127 Hvorfor skal det være mer feil enn at din kjæreste må ligge på stua? 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #165 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sover du med åpent vindu om natten, samtidig som du har en tropisk papegøye i rommet/sengen? Du er klar over at papegøyer og andre tropiske fugler er svært skjøre og vare overfor trekk og kald luft, og kan bli dødelig syke av det? Du bør ikke ha fuglen på soverommet om du sover med åpent vindu hele året. Anonymkode: 50dcc...0c5 Dette. Evt sett opp en vagle til den, la buret stå i stuen og sett netting foran vinduet. Djises hvor lite løsningsorienterte enkelte er? Er du hjemmeværende siden papegøyen har separasjonsangst? hilsen tidligere kakadue-eier. Anonymkode: bc861...bd7 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #166 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 19.27): Kanskje langt fram i tid, men de fleste tenker jo at det er dit man skal - være samboere altså. Liten vits i å satse på et forhold hvis man vet det ikke fungerer i lengden. Klart man kan være særboere, men da må begge ønske det… Det er kanskje det kjæresten din tenker på også, skal han ligge på sofaen eller i fotenden i årevis liksom? Det hadde ikke jeg giddet i alle fall. Jeg tror ikke jeg selv jeg hadde taklet å måtte dele seng med et papegøyebur resten av livet. Samme hvor stor sengen var altså. Anonymkode: 7f375...a5b Det er jo plass til han? Bare ikke godt nok for han i følge han? Synes noen menn er altfor kravstore. Hadde forstått det hvis han måtte sove på en madrass. AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 20.04): Dette. Evt sett opp en vagle til den, la buret stå i stuen og sett netting foran vinduet. Djises hvor lite løsningsorienterte enkelte er? Er du hjemmeværende siden papegøyen har separasjonsangst? hilsen tidligere kakadue-eier. Anonymkode: bc861...bd7 Den er alene på dagtid og det går helt fint. Da har den på musikk og aktiverer seg selv men med engang jeg kommer hjem begynner «samtalene». En kakadue kan da ikke sammenlignes med en papegøye? Anonymkode: 8188f...127
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #167 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den er alene på dagtid og det går helt fint. Da har den på musikk og aktiverer seg selv men med engang jeg kommer hjem begynner «samtalene». En kakadue kan da ikke sammenlignes med en papegøye? Anonymkode: 8188f...127 Dere er begge fugleeiere, ikke sett deg selv høyere med din papegøye. Anonymkode: 5ebf3...08d 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #168 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har kommet i en kjip situasjon hvor jeg blir bedt om og ta et valg. Det har seg sånn at han ikke liker/fordrar husdyret mitt og ønsker og flytte ut på dette grunnlaget. Husdyret flyttet inn først og det har vært meg og *den* i 2 år allerede. *den har hjulpet meg mye mentalt og jeg vet at *den* alltid vil være med min side, derfor føles det vanskelig og skulle velge han, da det aldri er sikkert om vi kommer til og klare og holde sammen. Jeg er like glad i begge og ønsker ikke og velge. Det er ikke en hund eller katt. Anonymkode: 8188f...127 Det er en kanin, ikkesant?! Da var det kjøresten din som fikk priblemet sitt løst på lørdagsrådet i går, kanskje?!😅 Anonymkode: 047be...60d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #169 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 20.59): Det er en kanin, ikkesant?! Da var det kjøresten din som fikk priblemet sitt løst på lørdagsrådet i går, kanskje?!😅 Anonymkode: 047be...60d Det er en PAPEGØYE!!! AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 20.42): Dere er begge fugleeiere, ikke sett deg selv høyere med din papegøye. Anonymkode: 5ebf3...08d En papegøye har litt flere følelser enn en kakadue tross alt. Anonymkode: 8188f...127
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #170 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er taklampe der. Anonymkode: 8188f...127 Ja. Men hva som er inni taket der, reint bygningsteknisk. Anonymkode: 0051c...dc3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #171 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Men hva som er inni taket der, reint bygningsteknisk. Anonymkode: 0051c...dc3 Det vet vel ikke jeg. Det er da ikke normalt og vite med mindre en er spesielt interessert? Anonymkode: 8188f...127
ryzorwarlock Skrevet 27. februar 2022 #172 Skrevet 27. februar 2022 Jeg hadde valgt dyret. Om en mann ber deg velge mellom en ting du er veldig glad i så blir det for umodent.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #173 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det vet vel ikke jeg. Det er da ikke normalt og vite med mindre en er spesielt interessert? Anonymkode: 8188f...127 Det er helt normalt å vite dette om man eier egen bolig. Det går jo på hva du som huseier kan gjøre med taket. Anonymkode: 0051c...dc3 1
NiceOrNothing Skrevet 27. februar 2022 #174 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det som plager han aller mest er at han må sove på sofaen hver natt, fordi husdyret har egen plass ved siden av meg. Det er vanskelig og forstå synes jeg. Han kunne til nød godta det hvis dem byttet plass.. Ts. Anonymkode: 8188f...127 😂😂😂 dette må være tull / troll ? Han må sove på sofaen , å dyret i sengen ? Blir litt nysgjerrig på hvilket dyr dette er 😅
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #175 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 21.47): Det er helt normalt å vite dette om man eier egen bolig. Det går jo på hva du som huseier kan gjøre med taket. Anonymkode: 0051c...dc3 Det er kanskje laget av tre, det ser slik ut. Jeg vet ikke hva slags tre. Kanskje furu? NiceOrNothing skrev (På 27.2.2022 den 21.49): 😂😂😂 dette må være tull / troll ? Han må sove på sofaen , å dyret i sengen ? Blir litt nysgjerrig på hvilket dyr dette er 😅 Det er en papegøye🙂 Anonymkode: 8188f...127
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #176 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man kan aldri stole helt på en pappegøye derfor er det best og ha den i lukket bur når man sover. Det er for risikabelt og ta den sjansen selvom jeg stoler på han ca 70%. Synes det er trist at du ikke støtter meg i at mannen er problemet her😞 Anonymkode: 8188f...127 Men 🙄… Hvis papegøye er i lukket bur om natta, hvorfor kan ikke vinduet stå åpent? 😵💫 Anonymkode: 1fb80...0bc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #177 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): En papegøye har litt flere følelser enn en kakadue tross alt. Anonymkode: 8188f...127 Jeg mistanker dette er kødd ts, for ingen er så uviten. Det at du er en fugleeier i seg selv gjør jakten på en kjæreste vanskelig nok. Du velger fra en liten bunke, der mennene på sitt beste er 60 % fungerende. Det at du prioriterer fuglen framfor kjæresten i soverommet når du har vært så heldig med valget, er å være arrogant. Eller det kan være du egentlig ikke ønsker fyren, og saboterer forholdet til han velger å gå. Anonymkode: 5ebf3...08d 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #178 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 22.07): Jeg mistanker dette er kødd ts, for ingen er så uviten. Det at du er en fugleeier i seg selv gjør jakten på en kjæreste vanskelig nok. Du velger fra en liten bunke, der mennene på sitt beste er 60 % fungerende. Det at du prioriterer fuglen framfor kjæresten i soverommet når du har vært så heldig med valget, er å være arrogant. Eller det kan være du egentlig ikke ønsker fyren, og saboterer forholdet til han velger å gå. Anonymkode: 5ebf3...08d Det var ingen problem i første omgang at jeg hadde papegøyen. Det som har blitt et problem etterhvert var at han ikke godtok og ligge i fotenden av sengen og heller ikke vil sove på sofaen fordi det er ‘feil’ sted eller ikke vet jeg. Synes mannen er svært vanskelig og forstå. AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 22.03): Men 🙄… Hvis papegøye er i lukket bur om natta, hvorfor kan ikke vinduet stå åpent? 😵💫 Anonymkode: 1fb80...0bc Vinduet har stått åpent men den den kan ikke lenger det pga den kan fryse. Buret tar ganske stor plass så den tar litt av rommet også. Anonymkode: 8188f...127
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #179 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vinduet har stått åpent men den den kan ikke lenger det pga den kan fryse. Buret tar ganske stor plass så den tar litt av rommet også. Anonymkode: 8188f...127 Har du seriøst hatt en papegøye i TO år uten å vite at den ikke skal stå i trekk? Hvor god research gjorde du egentlig før du skaffet deg et dyr som lett kan overleve deg selv? Er det kanskje på grunn av ræva research at du nå har et dyr med separasjonsangst og muligens må være singel resten av livet? Jeg gir meg ende over. Anonymkode: 1fb80...0bc 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #180 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): En papegøye har litt flere følelser enn en kakadue tross alt. Anonymkode: 8188f...127 Du er klar over at kakaduer også er papegøyefugler? Anonymkode: acef3...041 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå