Gå til innhold

Renter, vil de stige med den uroen vi har idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rentene skal jo opp etter alt å dømme. Men nå synker jo verdi på alt av fond og aksjer. Kan man da forvente at rentene skal stige like raskt som man trodde? 

Anonymkode: 772a9...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et komplisert spørsmål, og akkurat nå tror jeg ingen vet hvilken vei dette går videre. 

Anonymkode: 92b88...f26

Skrevet

Ja, spesielt for de som har fastrente. Det er info om at alle blir satt over på flytende rente, omtrent som strømselskapene kansellerte fastavtaler.

Anonymkode: dfd95...38d

• Nyttig 1
Skrevet

Bryr meg ikke, har ikke gjeld.

Anonymkode: 8d29f...ef5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, spesielt for de som har fastrente. Det er info om at alle blir satt over på flytende rente, omtrent som strømselskapene kansellerte fastavtaler.

Har bankene lov til det? Hvor fant du info om det?

Anonymkode: fedaa...09f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis krigen utvikler seg, så er det noen ekstraordinære regler ifølge en som jobber i sentralbanken.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette er et komplisert spørsmål, og akkurat nå tror jeg ingen vet hvilken vei dette går videre. 

Anonymkode: 92b88...f26

Nettopp, per nå vet vi veldig lite om hvordan dette vil utvikle seg videre. Analytikerne kan mene så mangt, men vi har vel egentlig ikke vært i en lignende situasjon tidligere. Mye vil avhenge av hva Russland gjør videre, hvilket forbruksmønster vi får framover, hvordan pandemien utvikler seg, hvilke økonomiske sanksjoner vesten gir Russland, hvordan været blir og mye mer.

Litt for mange uforutsigbare variabler nå til at det er særlig enkelt å si hva som skjer.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Stemmer ikke.

Anonymkode: 7499f...e5d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bryr meg ikke, har ikke gjeld.

Anonymkode: 8d29f...ef5dette 

Dette gjelder jo også sparerenter, det må jo gunstig med renteoppgang for de med penger på bok? Jeg har mesteparten av sparingen min i ulike fond, men har rundt 150 000 i kortsiktig sparing, og disse har jeg alltid på sparekonto. 

Anonymkode: 772a9...54e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Banken kan vel kjøpe seg ut av ugunstige fastrenteavtaler akkurat som kundene kan og betale over/underkurs.

Anonymkode: 1e0c6...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...