Gå til innhold

Nabobarn er frekk mot voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett nabobarn som er frekk i kjeften (sier upassende ting), uten at jeg har snakket til vedkommende. Naboene er fra ett annet europeiske land.

Jeg har lite erfaring med å håndtere barn, og søker derfor råd her.

Bør man ignorere det eller bør man snakke tilbake til barnet og si at det ikke er greit?

Foreldrene er lite snakkevennlig.

Anonymkode: 7e076...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vold avler vold, kjeft avler kjeft.

Jeg hadde vært hyggelig og prøvd komme i prat med ungen.

Du kommer lenger med å spørre hvordan det går.

Anonymkode: 19061...852

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bør jeg bare ignore det. Det var det jeg har gjort til nå.

Er det riktig og gjøre dette?

Skrevet

Jeg ønsker gjerne synspunkter fra flere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva skal man forsøke å oppnå med dette? Høres ut som snillisme for meg.

Når noen er frekke i kjeften, snakker jeg bare desto hardere til dem slik at de slutter.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
martine96 skrev (1 minutt siden):

Hva skal man forsøke å oppnå med dette? Høres ut som snillisme for meg.

Når noen er frekke i kjeften, snakker jeg bare desto hardere til dem slik at de slutter.

Tenker du det gjelder barn også?

• Liker 1
Skrevet

Er barnet 5 år eller 15. Alder har jo noe å si. Jeg ville ikke irettesatt men svart noe hyggelig tilbake hver gang. «Fint å se deg også», «Ha en fin dag», «Fint vær i dag», «Kul genser du har på deg», «så fint det er at trærne er grønne nå» eller noe annet intetsigende.

• Liker 1
Skrevet
moho skrev (Akkurat nå):

Er barnet 5 år eller 15. Alder har jo noe å si. Jeg ville ikke irettesatt men svart noe hyggelig tilbake hver gang. «Fint å se deg også», «Ha en fin dag», «Fint vær i dag», «Kul genser du har på deg», «så fint det er at trærne er grønne nå» eller noe annet intetsigende.

Barneskolealder. Jeg vet ikke nøyaktig hvor gamle de er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du det gjelder barn også?

Ja, sosiopater avles allerede fra 5 års-alderen.

• Liker 2
Skrevet
martine96 skrev (2 minutter siden):

Ja, sosiopater avles allerede fra 5 års-alderen.

Jeg forsøker å få til hyggelig naboskap, slik at jeg slipper å bli plaget av nabobarn.

Jeg har lært meg at jeg ikke skal gjøre noe, om barn ringer på og stikker av. Da vil de ikke gjøre noe neste gang, sies det.

Skrevet

Hva er det barnet sier eller gjør da? 

Selv hadde jeg nok ignorert det eller så hadde jeg tatt det med foreldrene. Hvis det er slik at foreldrene gir faen så er det jo en grunn for at barnet går rundt slik, uansett hvilket land barnet er fra. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forsøker å få til hyggelig naboskap, slik at jeg slipper å bli plaget av nabobarn.

Jeg har lært meg at jeg ikke skal gjøre noe, om barn ringer på og stikker av. Da vil de ikke gjøre noe neste gang, sies det.

Du har jo et poeng der, ingen vil fremstå som den gretne nabokona. Men så blir spørsmålet - hva gjør kosovoalbanerne i naboleiligheten for å imøtekomme ønsket om et godt naboskap.

Skrevet

Det går jo an å svare «sånt er ikke greit å si» eller liknende. Ikke sikkert det hjelper, men det hjelper i alle fall ikke om ingen sier noe. Også ville jeg vært nøye med å alltid være høflig og hyggelig selv.

Anonymkode: ee7f6...418

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Hva er det barnet sier eller gjør da? 

Selv hadde jeg nok ignorert det eller så hadde jeg tatt det med foreldrene. Hvis det er slik at foreldrene gir faen så er det jo en grunn for at barnet går rundt slik, uansett hvilket land barnet er fra. 

Jeg har ignorert det selv. Bare sagt "hei" og svarer ikke på nesten.

Skrevet

Prøv å smil og spør om barnet har en tung dag

Anonymkode: 96c56...f4c

Skrevet

Jeg har to nabojenter som er j...frekke. 

Jeg er selv utenlandsk. De jentene spurte meg om jeg skulle på kino for de skulle på kino selv. Da svarte jeg at jeg hadde andre planer for kvelden. Da hørte de at jeg snakket med aksent, og sa "du snakker ikke ordentlig norsk. Skal vi snakke engelsk til deg? , og forresten så tullet vi at vi skal på kinoen "  Jeg ble paff. 

Dagen etter kom de i hagen til naboen min som satt og solet seg på verandaen sin. De spionerte og flirte av henne. 

De er  jo "bare" 8-9 år gamle. Da ropte jeg på de, så så naboen de også. De ble ganske redde og løp avgårde.

Anonymkode: ba0b5...4fa

• Hjerte 1
Skrevet

Naboen min har ett barn som er litt frekk,kanskje det er begynnelsen på pubertet. Han angrep barna mine som syklet, ødela sykler her og der. Altså, jeg besøkte mora og sa ifra mens han hørte på så henvendte jeg meg til gutten og sa "slik gjør man ikke med sine egne naboer, dere er naboer og bør ta vare på hverandre". Og hver gang jeg ser ham,snakker jeg høflig med ham. Det har ikke skjedd igjen.

Anonymkode: 1299d...575

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har to nabojenter som er j...frekke. 

Jeg er selv utenlandsk. De jentene spurte meg om jeg skulle på kino for de skulle på kino selv. Da svarte jeg at jeg hadde andre planer for kvelden. Da hørte de at jeg snakket med aksent, og sa "du snakker ikke ordentlig norsk. Skal vi snakke engelsk til deg? , og forresten så tullet vi at vi skal på kinoen "  Jeg ble paff. 

Dagen etter kom de i hagen til naboen min som satt og solet seg på verandaen sin. De spionerte og flirte av henne. 

De er  jo "bare" 8-9 år gamle. Da ropte jeg på de, så så naboen de også. De ble ganske redde og løp avgårde.

Anonymkode: ba0b5...4fa

Sånn små drittunger tar man kraftig, sjokker vette ut av dem så de holder seg unna. Sånn blir unger når de aldri får reell motstand. Funker ikke det ta det med foreldrene evnt om foreldrene er lost Bv 

Skrevet

Barn som er frekke har det nok ikke så greit hjemme eller sosialt. Kanskje nettopp du kan være en person som barnet opplever litt godhet fra. 

Anonymkode: 39117...058

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barn som er frekke har det nok ikke så greit hjemme eller sosialt. Kanskje nettopp du kan være en person som barnet opplever litt godhet fra. 

Anonymkode: 39117...058

Dulling kommer man ikke langt med når det gjelder frekke barn. Gi heller beskjed om at de har alt å tape på å oppføre seg som idioter.

Anonymkode: e8fde...23e

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...