AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Hvordan har du det på jobben? Er det en kjedelig veg å ta eller er det verdt det? Tenker da på de litt klassiske retningene som maskin eller bygg. Anonymkode: 4c9a8...445
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Jeg gikk ingeniør innen elektro, men det var veldig verdt det. Jobber i en matrisebedrift så vi hopper liksom fra prosjekt til prosjekt og er innom mye spennende. Får stadig utviklet meg innenfor fagfeltet og har veldig fine arbeidsdager! Anonymkode: 74394...94f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Jeg elsker jobben min og hva jeg gjør, men jeg skjønner at det ikke er for alle og jeg er sikker på at 90% av befolkningen hadde hatet eller kjedet seg ihjel i jobben min. Handler om å finne ut hva du liker, om du er så heldig at du liker typiske ingeniøroppgaver er du heldig. Anonymkode: 5ba13...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg elsker jobben min og hva jeg gjør, men jeg skjønner at det ikke er for alle og jeg er sikker på at 90% av befolkningen hadde hatet eller kjedet seg ihjel i jobben min. Handler om å finne ut hva du liker, om du er så heldig at du liker typiske ingeniøroppgaver er du heldig. Anonymkode: 5ba13...1a6 Kan du beskrive oppgavene dine som ingeniør? Anonymkode: 96dd7...e32
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Holder på med lærerutdanninga nå og har ikke komt så langt, men klarer ikke slutte å tenke på at jeg heller burde starte på ingeniørutdanninga.. Samboer (og jeg) begynner å bli lei av at jeg er så usikker og vingler mellom de to. Er lei av å klage og være usikker og sjekke for og motargument, men er også livredd for å ta det store skrittet og bytte utdanning for 3. gang, når jeg ikke vet hvordan jeg takler ingeniøroppgaver. Anonymkode: 4c9a8...445
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Holder på med lærerutdanninga nå og har ikke komt så langt, men klarer ikke slutte å tenke på at jeg heller burde starte på ingeniørutdanninga.. Samboer (og jeg) begynner å bli lei av at jeg er så usikker og vingler mellom de to. Er lei av å klage og være usikker og sjekke for og motargument, men er også livredd for å ta det store skrittet og bytte utdanning for 3. gang, når jeg ikke vet hvordan jeg takler ingeniøroppgaver. Anonymkode: 4c9a8...445 Du kan ta PPU senere og bli lærer om du ombestemmer deg igjen. Vanskeligere å gå andre veien. Anonymkode: a74a1...193 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #7 Skrevet 28. februar 2022 Jeg jobber med vann og avløp og har aldri angret på valg av utdanning. Jeg vet jeg har en sikker jobb med mange spennende prosjekt og i tillegg har jeg fantastiske kolleger. Kam anbefale byggstudiet (innen teknisk planlegging og va) på det varmeste Anonymkode: 02035...876 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #8 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg jobber med vann og avløp og har aldri angret på valg av utdanning. Jeg vet jeg har en sikker jobb med mange spennende prosjekt og i tillegg har jeg fantastiske kolleger. Kam anbefale byggstudiet (innen teknisk planlegging og va) på det varmeste Anonymkode: 02035...876 Kan jeg spørre hvilken sektor du jobber i? Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut? 😊 Anonymkode: ab4b8...7ef
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan jeg spørre hvilken sektor du jobber i? Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut? 😊 Anonymkode: ab4b8...7ef Jobber i privat sektor. Jobber mest på kontor, men er også ute i felten på befaringer. Følger stort sett prosjektet i hele dets fase; fra oppstart av plan til ferdig utført prosjekt. Har mye kontakt med kunder og de andre fagområdene i firmaet. Jeg jobber en del med Novapoint og AutoCAD sammen med beskrivelse etter NSen. Jobber for både private og kommunale kunder. Jeg stortrives! Anonymkode: 02035...876
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber i privat sektor. Jobber mest på kontor, men er også ute i felten på befaringer. Følger stort sett prosjektet i hele dets fase; fra oppstart av plan til ferdig utført prosjekt. Har mye kontakt med kunder og de andre fagområdene i firmaet. Jeg jobber en del med Novapoint og AutoCAD sammen med beskrivelse etter NSen. Jobber for både private og kommunale kunder. Jeg stortrives! Anonymkode: 02035...876 Hiver meg på denne. Gikk byggingeniør, med retning infrastruktur. Jobber med veg. Bruker samme programmer som nevnt over. Hverdagen går stort sett til dette. En kan tegne/prosjektere, eller kombinere det med oppdragsledelse eller interne lederroller eller fagstillinger, kommer vel an på størrelsen på bedriften. God lønn, mye frihet under ansvar og varierte prosjekt. Aldri angret. kvinne, 33 Anonymkode: dafdb...fac
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hiver meg på denne. Gikk byggingeniør, med retning infrastruktur. Jobber med veg. Bruker samme programmer som nevnt over. Hverdagen går stort sett til dette. En kan tegne/prosjektere, eller kombinere det med oppdragsledelse eller interne lederroller eller fagstillinger, kommer vel an på størrelsen på bedriften. God lønn, mye frihet under ansvar og varierte prosjekt. Aldri angret. kvinne, 33 Anonymkode: dafdb...fac Gøy med flere som jobber innen infrastruktur Signerer dette med god lønn og frihet under ansvar. Jeg er også 33 og føler allerede jeg har jobbet meg opp en solid CV i et fag som skriker etter kompetanse. Anonymkode: 02035...876
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hiver meg på denne. Gikk byggingeniør, med retning infrastruktur. Jobber med veg. Bruker samme programmer som nevnt over. Hverdagen går stort sett til dette. En kan tegne/prosjektere, eller kombinere det med oppdragsledelse eller interne lederroller eller fagstillinger, kommer vel an på størrelsen på bedriften. God lønn, mye frihet under ansvar og varierte prosjekt. Aldri angret. kvinne, 33 Anonymkode: dafdb...fac Byggingeniør er den retningen jeg virkelig vil gå, spesielt etter det dere skriver, men det er ingen som tilbyr det i nærheten av meg her. Jeg vurderer maskiningeniør eller branningeniør, også evt. bygge på det senere. Er veldig usikker da jeg vet at bygg er det som står øverst på ønskelisten, men er ikke realistisk å flytte heller. Har hørt at brann og bygg går litt i det samme, men ser at fagene ikke er helt like allikevel. Er også redd for færre valgmuligheter… Maskiningeniør har jeg forsåvidt ikke noe særlig kunnskap om, men føler det er mye mer valgfrihet om jeg velger det. Anonymkode: 4c9a8...445
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Det er også ganske mange tråder her inne om utbrente, drittleie byggingeniører... Anonymkode: fca1e...f7b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 22.16): Det er også ganske mange tråder her inne om utbrente, drittleie byggingeniører... Anonymkode: fca1e...f7b Det er langt flere om utbrente og drittleie lærere. Jeg hadde heller valgt å bli ingeniør (om det er realistisk), og vil tippe branningeniør er ett godt valg siden det kun er en skole i landet som tilbyr det. Anonymkode: 4c9a8...445
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 21.56): Byggingeniør er den retningen jeg virkelig vil gå, spesielt etter det dere skriver, men det er ingen som tilbyr det i nærheten av meg her. Jeg vurderer maskiningeniør eller branningeniør, også evt. bygge på det senere. Er veldig usikker da jeg vet at bygg er det som står øverst på ønskelisten, men er ikke realistisk å flytte heller. Har hørt at brann og bygg går litt i det samme, men ser at fagene ikke er helt like allikevel. Er også redd for færre valgmuligheter… Maskiningeniør har jeg forsåvidt ikke noe særlig kunnskap om, men føler det er mye mer valgfrihet om jeg velger det. Anonymkode: 4c9a8...445 Da jeg gikk ut i 2015 var det stor mangel på branningeniører og det har ikke blitt mindre med årene. Lykke til uansett hva valget ender på Anonymkode: 02035...876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå