Gå til innhold

Sykepenger når man jobber deltid + ektravakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noe kan hjelpe meg :)

Jeg har vært  sykemeldt fra 10 desember 2021. Jobber fast 18% i Oslo kommune + ekstravakter. Jeg har jobbet alltid ekstravakter ved siden av min faste stilling, alt utgjør til sammen ca.80% hver måneden.
Disse ekstravakter blir betalt etter timelønn. 

Første sykemelding var fra 10-26  desember, andre 26 des- 16 januar, tredje 16 jan-14 februar.  Legen ville skrive en av gangen. 

Jobben betaler på etterskudd så jeg fikk lønnsslipp i desember for november, og fikk lønnsslipp for desember i januar. 
Før jeg ble sykemeldt 10 desember hadde ble jeg allerede satt opp på noe ektra vakter i desember, alt dette fikk jeg betalt på lønnsslipp i januar. I januar og februar hadde jeg ikke noe ekstravakter, bare min faste stilling. Så nå som jeg fikk lønnsslipp i februar (for januar) fikk jeg betalt bare min faste stillingen, altså 18%. Synes det er rart. En på jobben sa også at når hun ble sykemeldt, beregna arbeidsgiver de siste 3 måneder før første fraværsdag. 

Jeg har ikke fått noe fra NAV ( verken innviglet sykepenger eller ikke) så jeg mener at det er arbeidsgiver som betaler meg sykepenger, siden jeg har fått lønnslipp fra henne. 
Ringte Nav og spurte om dette, og de sa at arbeidsgiver skal beregne sykepengersgrunnlaget i forhold til de 3 siste måneder før første fraværsdag. ikke bare fast stillingen. Hun mente at arbeidsgiveren har sendt Nav feil inntektsmeldning.  Inntektsmeldningen viser at arbeidsgiver spør om refusjon om xxxx kr, som tilsvarer altså min fast stilling. Hvis hun hadde regner de 3 måneder da måtte arbeidsgiver spørre om større refusjon i inntektsbrevet, mente hun fra Nav. 
Ringte Nav igjen og hun andre mente at arbeidsgiveren skal betale meg faststillingen og Nav resten. 

nå ble jeg helt forvirret :( 
Jeg skal Selvfølgelig snakke med arbeidsgiver om dette når hun kommer tilbake fra ferie.

håper noe av dere har hatt noe erfaringer med dette :) 

Takk for hjelpen

Anonymkode: 89f6a...052

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ble langtids sykemeldt utover min lille stilling så fikk jeg vanlig lønn hos kommunen og så var det nav som utbetalte det jeg hadde tjent utover stillingen (basert på de siste mnd )

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hei 😊 Jeg er sykemeldt selv, og har vært det siden slutten av november. Jeg har 40% fast i kommunen + jeg jobber mye ekstra som tilsvarer tilsammen en 100% stilling. Her betaler arbeidsgiver/kommunen ut fastlønnen min, nav betaler ut det resterende beløpet som er basert på 3 siste mndene. 

Anonymkode: fd7a0...2fd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...