Minlilleflokk<3 Skrevet 26. februar 2022 #1 Del Skrevet 26. februar 2022 Trodde ikke jeg skulle skrive en dagbok da jeg tok det for gitt at nr 2 skulle klaffe like raskt som nr 1, men her sitter jeg 2 år siden jeg sluttet med prevensjon🙃 Jeg har vært veldig positiv hele veien, men merker at dette begynner å ta på. I går fikk jeg et lite sammenbrudd, og nå tror jeg det er best for min egen psyke å få luftet ut litt av tankene fra denne prosessen. Lang historie kort: Jeg er 32 år, og fikk mitt første barn da jeg var 28. Vi prøvde ikke aktivt da, men ble gravid og fikk en fantastisk gutt❤️ Ca 14 mnd senere sluttet jeg på prevensjon og håpte at nr 2 skulle komme like raskt. Vi prøvde ikke aktivt, og ville ta det litt som det kom. Det gikk ca 6 mnd før vi begynte å prøve mer aktivt og jeg begynte å følge med på syklus. Fant da ut at syklusene mine var helt ville, med alt fra 28 til 46 dagers sykluser. Jeg brukte mye tid og energi på å prøve å finne eggløsning. Dette stabiliserte seg mer og mer og ca 12 mnd etter pilleslutt var syklusene på rundt 33 dager +/- et par dager. Ble gravid april 2021, men det endte dessverre med en MA i uke 7 (oppdaget på tidlig ultralyd i uke 9). Har gått til en gynekolog en stund hvor det startet med å sjekke om alt så ok. Har testet etter EL en gang via gynekolog, og den syklusen hadde jeg det ikke. Skjønte at det er helt vanlig at EL uteblir i ny og ned, men at det også kan tyde på at jeg kanskje ikke har EL hver mnd. Jeg prøver nå å gå på Letrozol for å booste og time EL, men jeg kjenner at dette begynner å ta på og jeg mister mer og mer håpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 26. februar 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 26. februar 2022 Første syklus med Letrozol og Ovitrelle, dag 30: Jeg ble satt på dobbel letrozol kur fra dag 5-9. var inne på dag 12 for ultralyd og fant ut at jeg hadde respondert bra. Gynekologen sa at det muligens var litt for bra, da det så ut som begge eggstokkene hadde reagert. (Hva enn det betyr) og hun sa at neste syklus skal jeg eventuelt ta enkel dose. Det var ett egg som var større enn de andre, hvor hun regnet seg frem til at jeg skulle sette Ovitrelle på dag 16. Jeg fikk endel murringer og merket at ting skjedde i kroppen, men fikk ikke like mye EL-slim som ellers. Tenkte ikke noe mer over dette, men i går fikk jeg plutselig masse EL-slim (jeg pleier å ha dette), selv om IKM skal være denne helgen. Tok også en graviditetstest i går som var negativ. Kunne kanskje skimte en strek hvis jeg satte godviljen til, men det var så vidt og kan eventuelt være fra Ovitrelle. nå har jeg masse murringer, ømme pupper og EL-slim. Trodde TR var på meg, men kan ikke huske at utfloden har vært sånn før TR tidligere. Mest antagelig får jeg EL først nå, og i går kjente jeg at jeg gikk skikkelig i kjelleren av dette. Det ser ikke ut som Ovitrelle hjalp for å sette i gang eggløsning og nå får jeg en veldig lang syklus. Jeg vet at dette er i-landsproblemer og at jeg er heldig som har ett barn fra før av hvis man setter det i perspektiv, men jeg tar allikevel hele prosessen ufattelig tungt. Jeg er lei av den psykiske påkjennelsen, og jeg er lei av de som sier «du må ikke tenke på det, for da skjer det plutselig!» Hvis det bare hadde vært så enkelt. Jeg vet at det er ment godt, men det får meg bare til å føle at det er min skyld at det ikke klaffer, fordi jeg tenker for mye på det. Nå får jeg bare se hva som skjer denne syklusen, men dette gjør meg usikker på om jeg vil fortsette med letrozol og Ovitrelle fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 23. mars 2022 #3 Del Skrevet 23. mars 2022 Så trist å lese at det tar så lang tid. Syntes ikke du skal bagatellisere prøving som ilandsproblemer. Det er reelle problemer for deg, og du syntes det er vanskelig. Du har lov å syntes det er tøft, det er ditt liv og dine problemer uavhengig av hva andre opplever. Jeg håper det vil sitte en spire om ikke så alt for lenge❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 3. april 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 3. april 2022 Ruskemor skrev (På 23.3.2022 den 17.51): Så trist å lese at det tar så lang tid. Syntes ikke du skal bagatellisere prøving som ilandsproblemer. Det er reelle problemer for deg, og du syntes det er vanskelig. Du har lov å syntes det er tøft, det er ditt liv og dine problemer uavhengig av hva andre opplever. Jeg håper det vil sitte en spire om ikke så alt for lenge❤️ Tusen takk for fine ord!❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 3. april 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 3. april 2022 Kjente tiden var inne for en liten oppdatering:) Forrige syklus ble ufattelig lang, og jeg er sikker på at Ovitrelle ble satt for tidlig på meg. Gikk veldig i kjelleren og orket ikke en gang legge inn aksjer når EL først kom veldig sent. Ville bare at syklusen skulle være over. Ny syklus startet 13 mars, og skulle egentlig starte på Letrozol på dag 5, men etter bivirkningene fra forrige runde og den mange syklusen ville jeg prøve uten. Tok en ultralyd på dag 12 fordi jeg ønsket å se om kroppen får til dette greit uten, ig der var det tydelig ett egg som var større enn de andre og på vei til å modnes. Avtalte med gynekolog å sette Ovitrelle på dag 19/20, eventuelt tidligere hvis jeg skulle få EL slim. Dette fikk jeg allerede på dag 16 (og så tidlig pleier jeg aldri å få EL slim, kun skjedd en gang før). Satte derfor Ovitrelle dagen etter og har denne syklusen hatt symptomer på at jeg fikk EL 😄 det skal nevnes at testet Vitex Agnus denne syklusen og at dette kan ha virket positivt? Startet da jeg fikk mensen og tok det til jeg fikk EL. Eller så er det tilfeldig, hvem vet!:) Jeg har også siden sist gjort et skikkelig grep på trening og kosthold. Mest fordi forrige halvår har vært preget av mye stress hvor jeg «mistet» meg selv litt og falt inn i dårlige vaner. Dette bidro til at jeg har hatt lite overskudd, lagt på meg noen kg og jeg har ikke følt meg bra hverken fysisk eller aller viktigst psykisk! Så uavhengig om jeg blir gravid snart eller ikke, så føler jeg meg hvertfall mye bedre, jeg har mer energi, buksene sitter litt mindre trangt 😆 og jeg er generelt ved godt mot☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 3. april 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 3. april 2022 Tror jeg er 3DPO i dag, og ufrivillig har jakten på symptomer startet😂 vet det er altfor tidlig, og jeg skal så godt jeg klarer ikke lete etter symptomer. Selv om det er for tidlig merket jeg stiklinger i livmoren i dag, og da er det en liten del av meg som får et bitte lite håp🤞🏻🙈 prøver å ikke tenke for mye på det da jeg vet at dette kan skyldes Ovitrelle og generelle hormoner før mensen. Men de som vet de vet😂 Ellers har denne syklusen vært mye bedre enn den forrige! Og det gjør meg veldig usikker på om jeg skal teste med Letrozol hvis det ikke klaffer nå. Ble anbefalt det for å få en ekstra boost til eggløsning, men magefølelsen sier at dette ikke funker for meg. Vi får se! En syklus om gangen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 7. april 2022 #7 Del Skrevet 7. april 2022 Hei! Så kjedelig at det tar så lang tid med nummer 2. Man tenker jo ofte at det skal klaffe like fort som det gjorde med nr 1. Håper letrozol og ovitrelle hjelper for deg! Jeg tar dette selv pga pcos og har hatt veldig fine eggløsninger etter jeg begynte med det. Du har sikkert fått beskjed om det, men man kan få positive tester i 10-12 dager etterpå. Så det lønner seg å holde tunga rett i munnen med testingen! 🙈 Interessant det du skriver om Vitex Agnus, mulig jeg også skal teste det etterhvert ☺️ Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 9. april 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 9. april 2022 Elise93 skrev (På 7.4.2022 den 21.21): Hei! Så kjedelig at det tar så lang tid med nummer 2. Man tenker jo ofte at det skal klaffe like fort som det gjorde med nr 1. Håper letrozol og ovitrelle hjelper for deg! Jeg tar dette selv pga pcos og har hatt veldig fine eggløsninger etter jeg begynte med det. Du har sikkert fått beskjed om det, men man kan få positive tester i 10-12 dager etterpå. Så det lønner seg å holde tunga rett i munnen med testingen! 🙈 Interessant det du skriver om Vitex Agnus, mulig jeg også skal teste det etterhvert ☺️ Lykke til! Hei:) takk for hyggelig kommentar og deling av erfaring med Letrozol og Ovitrelle. Jeg prøver nok letrozol en syklus til for å se hvordan jeg reagerer på enkelt dose. Det kan sitte til dag 12 ja😅 jeg er dag 11 i dag og 9DPO. Skulle vente med test til i morgen, men tok en da jeg våknet. Jeg og streksynet mitt skimter muligens noe svakt svakt, men da er det jo store sjanser for at det er Ovitrelle. Får bare vente noen dager til🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 9. april 2022 #9 Del Skrevet 9. april 2022 Minlilleflokk<3 skrev (4 minutter siden): Hei:) takk for hyggelig kommentar og deling av erfaring med Letrozol og Ovitrelle. Jeg prøver nok letrozol en syklus til for å se hvordan jeg reagerer på enkelt dose. Det kan sitte til dag 12 ja😅 jeg er dag 11 i dag og 9DPO. Skulle vente med test til i morgen, men tok en da jeg våknet. Jeg og streksynet mitt skimter muligens noe svakt svakt, men da er det jo store sjanser for at det er Ovitrelle. Får bare vente noen dager til🙃 Så spennende!! Vi er akkurat like langt vi da 🙈 tok også en test og kan se noe svaaakt, men tror det enten er Ovitrelle som henger igjen eller en skyggestrek. Krysser fingrene for oss begge! 🤞😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 9. april 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 9. april 2022 Elise93 skrev (7 minutter siden): Så spennende!! Vi er akkurat like langt vi da 🙈 tok også en test og kan se noe svaaakt, men tror det enten er Ovitrelle som henger igjen eller en skyggestrek. Krysser fingrene for oss begge! 🤞😍 Ja, jeg leste akkurat på siden din at vi lå likt etter Ovitrelle🤞🏻😃 veldig spennende! Krysser fingrene for at helgen går raskt og at strekene blir sterkere🤞🏻❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 9. april 2022 #11 Del Skrevet 9. april 2022 Hei! Velkommen til oss Jeg ville bare si det samme som de andre, noen ganger så er det veldig vanskelig å bli gravid med nr 2, 3 eller 4 😒 Uansett hvilken du sliter med så skal du ikke legge lokk på det ❤️ Du er ikke den eneste og du skal så klart få lovt å klage så mye du vil, vi er alle i samme båt uansett hvilket nummer i rekken det er 😉 Min erfaring med Letrozol og ovitrelle er at det ikke fungerer for meg, syklusene mine blir ødelagte og blir noen ganger lenger pga av dem eller så blir det bare ikke eggløsning ut av det 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 9. april 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 9. april 2022 Saschi skrev (8 timer siden): Hei! Velkommen til oss Jeg ville bare si det samme som de andre, noen ganger så er det veldig vanskelig å bli gravid med nr 2, 3 eller 4 😒 Uansett hvilken du sliter med så skal du ikke legge lokk på det ❤️ Du er ikke den eneste og du skal så klart få lovt å klage så mye du vil, vi er alle i samme båt uansett hvilket nummer i rekken det er 😉 Min erfaring med Letrozol og ovitrelle er at det ikke fungerer for meg, syklusene mine blir ødelagte og blir noen ganger lenger pga av dem eller så blir det bare ikke eggløsning ut av det 🤷♀️ Takk for fine ord☺️ Og du har selvfølgelig helt rett med tanke på om det er første eller ikke:) Da høres det ut som jeg reagerer mer likt som deg på Letrozol. Jeg har ikke prøvd det mange ganger, men foreløpig har det kun gjort syklusene lenger enn normalt, pluss endel bivirkninger. Takk for at du deler☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 14. august 2022 #13 Del Skrevet 14. august 2022 @Minlilleflokk<3 sniker meg inn her for å høre hvordan det går med deg? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlilleflokk<3 Skrevet 14. august 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 14. august 2022 Saschi skrev (11 timer siden): @Minlilleflokk<3 sniker meg inn her for å høre hvordan det går med deg? ❤️ Så hyggelig:) Det går veldig bra! Ble gravid i den perioden i april som var beskrevet over og nå er jeg 22 uker på vei:) Alt bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 20. august 2022 #15 Del Skrevet 20. august 2022 Minlilleflokk<3 skrev (På 14.8.2022 den 22.30): Så hyggelig:) Det går veldig bra! Ble gravid i den perioden i april som var beskrevet over og nå er jeg 22 uker på vei:) Alt bra med deg? Åhh det har jeg ikke fått med meg 🫣 Gratulerer, så kjekt å høre, nå ble jeg glad på dine vegne ❤️😍 Det går så bra som det kan med alle plagene jeg har 😅 Er selv gravid med den første og er 28+5 idag, men har ikke kjøpt noe som helst men har i det minste en vugge som jeg har arvet 😂 Hvordan er det med deg? Du har vel en del fra før siden dette er nummer 2? Vet du hva su skal få eller vil du ikke vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå