AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Det skal være nye ting hele tiden. Ukentlig masing om ny bil, også når han kjøper ny bil går det 2 Mnd så begynner det på samme viset. Så er det bobil en periode, campingvogn neste, hund, nye ski etc etc. Masse av det som han vil ha, og faktisk kjøper, blir minimalt brukt. Når jeg sier nei, så blir han sur. Siste han foreslo var å øke huslånet med 1 mill for å kjøpe ny bil. Jeg blir gal! Han blir aldri fornøyd! Og jeg er lei! Og det han kjøper, kjøpes ofte med lånte penger, og hvem er det som må sørge for at det blir betalt? Jo, jeg! Anonymkode: 1c73b...4ec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Herregud da. Sett ned foten, punktum! Ikke gi etter for gnål. Si at han får spare opp penger til slik, og SELGE, det han har kjøpt! Anonymkode: 3abb6...b9f 10 2
Silva Pluvialis Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Det høres ut som han er veldig ukritisk med penger. Er han manisk? 6
anonymbruker2312 Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Ehm… for det første, om han vil ha disse nye tingene får han hvertfall betale for det selv. For det andre så trenger han å møte noen som kan mye om økonomi, da det ser ut som om han har null forståelse i hva det innebærer å stadig kjøpe såppas dyre ting ganske ofte. Syns du skal ta en ordentlig prat med han og si at det han holder på med ikke er greit i det hele tatt. I tillegg må du absolutt slutte å gi han noen form for økonomisk støtte på de tingene han vil ha. 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Hvis han tjener milliarder så er det jo greit hvis tingene ikke blir kastet men gjenbrukt eller solgt. Ellers skjønner jeg ikke helt at du orker dette?? Han blir jo aldri fornøyd og det er et personlighetstrekk. Dette vil vedvare hele livet om han ikke vil endre seg selv. Jeg hadde gått fra han. Anonymkode: 33b5c...cea 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis han tjener milliarder så er det jo greit hvis tingene ikke blir kastet men gjenbrukt eller solgt. Ellers skjønner jeg ikke helt at du orker dette?? Han blir jo aldri fornøyd og det er et personlighetstrekk. Dette vil vedvare hele livet om han ikke vil endre seg selv. Jeg hadde gått fra han. Anonymkode: 33b5c...cea Han tjener absolutt ikke godt. Dette er ett av mange trekk jeg misliker. I mange år har han laget skikkelig dårlig stemning hvis jeg har sagt nei, og manipulert meg slik at jeg til slutt nesten kjæreber om at han må kjøpe seg disse tingene. Jeg er på vei ut, det må bare planlegges litt først…. Anonymkode: 1c73b...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Har dere aktivt sexliv? Dette kan være måte han takler seksuell frustrasjon på. Anonymkode: 28baa...258 1
Gjest Lunaris Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Øke huslånet for å kjøpe bil? Gjør folk virkelig sånn?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Lunaris skrev (54 minutter siden): Øke huslånet for å kjøpe bil? Gjør folk virkelig sånn? Helt sikkert, men det gjør ikke vi! Der går min grense! Anonymkode: 1c73b...4ec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere aktivt sexliv? Dette kan være måte han takler seksuell frustrasjon på. Anonymkode: 28baa...258 Nei, det er virkelig labert for tiden, men han har vært sånn i flere år, så det er ikke årsaken. Anonymkode: 1c73b...4ec
Maleficenta Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal være nye ting hele tiden. Ukentlig masing om ny bil, også når han kjøper ny bil går det 2 Mnd så begynner det på samme viset. Så er det bobil en periode, campingvogn neste, hund, nye ski etc etc. Masse av det som han vil ha, og faktisk kjøper, blir minimalt brukt. Når jeg sier nei, så blir han sur. Siste han foreslo var å øke huslånet med 1 mill for å kjøpe ny bil. Jeg blir gal! Han blir aldri fornøyd! Og jeg er lei! Og det han kjøper, kjøpes ofte med lånte penger, og hvem er det som må sørge for at det blir betalt? Jo, jeg! Anonymkode: 1c73b...4ec gå fra han. Han kan ikke bruke deres felles midler på å kjøpe seg masse nytt gan ikke trenger. Det går ut over deg. 1
Maleficenta Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 tippee han har bipolar. Få han utreda 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 Maleficenta skrev (21 minutter siden): tippee han har bipolar. Få han utreda Den tanken har jeg tenkt mange ganger. Han er ikke villig til å gå til noen som kan utrede for psykiske lidelser. Jeg har forsøkt. Han blir ikke med på familievernkontoret engang. Anonymkode: 1c73b...4ec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Helt sikkert, men det gjør ikke vi! Der går min grense! Anonymkode: 1c73b...4ec Mye lurere å øke boliglån enn å ta opp eget lån for bil, mye høyere rente for sistnevnte. Anonymkode: a94f7...47f 3
Virrevirrevapp Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Høres mer ut som han tar lykka på krita.
Tøvftta Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 Selg unna det meste du kan på finn, tise o.l og skaff deg ditt eget sted, uten ham. Han kommer til å fortsette og du taper jo på det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mye lurere å øke boliglån enn å ta opp eget lån for bil, mye høyere rente for sistnevnte. Anonymkode: a94f7...47f Ja, kjempelurt å betale på en bil i 30 år kontra 5-10 år på billån… Anonymkode: 1c73b...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #18 Skrevet 27. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Den tanken har jeg tenkt mange ganger. Han er ikke villig til å gå til noen som kan utrede for psykiske lidelser. Jeg har forsøkt. Han blir ikke med på familievernkontoret engang. Anonymkode: 1c73b...4ec Gi han valget om å oppsøke hjelp eller bli singel. Han må antakelig se konsekvenser. Anonymkode: 1a959...d42 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mye lurere å øke boliglån enn å ta opp eget lån for bil, mye høyere rente for sistnevnte. Anonymkode: a94f7...47f Hadde et lite lån på vår første rimelige bruktbil, da vi var nyetablerte. Etter det har vi spart opp til ny bil i forkant, og da kjøpt innenfor de rammene vi har. Har heller ikke inntrykk av at billån og slikt er noe godt etablerte i omgangskretsen holder på med. Så at mannen foreslår å låne 1mill for å kjøpe bil er helt sykt i mine ører. Anonymkode: a07ae...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Skrevet 27. februar 2022 Hvis han ikke vil høre på deg, ikke vil i terapi eller la være å være stormannsgal så foreslår jeg at du går fra han. Anonymkode: bdc46...d92 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå