Gå til innhold

Foreldre som baksnakker andre voksne får barn som baksnakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flere foreldre i klassen til gutten vår på 11 som bare snakker nedsettende om andre, særlig ressurssvake. De fremstår populære og ressurssterke selv. Jeg orker ikke å omgås disse, da jeg synes det er skikkelig stygt gjort. Nå forteller gutten vår at barna gjør akkurat det samme, snakker skikkelig stygt på grensa til mobbing mot andre barn. Jeg blir så sint, det er så drøyt at voksne kan drive sånn. Flere som opplever slike foreldre og hvor barna blir helt like? 

Anonymkode: 3a3f3...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Eplet faller ikke langt fra stammen og barn lærer av sine foreldre. Og så er det viktig å statuere for barna hvem som er overmennesker og hvem som er undermennesker så tidlig som mulig. Preben August kan ikke menge seg med Kim-Ronny, lissom.

Anonymkode: a5ba5...0cb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt. Eplet faller ikke langt fra stammen og barn lærer av sine foreldre. Og så er det viktig å statuere for barna hvem som er overmennesker og hvem som er undermennesker så tidlig som mulig. Preben August kan ikke menge seg med Kim-Ronny, lissom.

Hva gjør man med dette? Det er så vondt å se på, men foreldrene kan la det gå ut over våre barn, så vet ikke om vi tør å si fra..

Hører barnet deres løper fra og gjemmer seg for å slippe å gå hjem fra skolen med en fordi han er så stygg, snakker negativt om klesstilen til et annet barn, sier «æsj» ved omtale av en annen jente osv osv..

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør man med dette? Det er så vondt å se på, men foreldrene kan la det gå ut over våre barn, så vet ikke om vi tør å si fra..

Hører barnet deres løper fra og gjemmer seg for å slippe å gå hjem fra skolen med en fordi han er så stygg, snakker negativt om klesstilen til et annet barn, sier «æsj» ved omtale av en annen jente osv osv..

ts

Skrevet

Å fy f kjenner jeg blir så provoserert. Vi har en sånn nabo, de virker så perfekt og ressurssterke og ikke minst super pedagogiske hele tiden, skikkelig likandes foreldre. Men én dag snakket jeg og moren der sammen om et tilfelle om annen mor oppi gata og hennes barn. Jeg fikk vite om hennes økonomiske status, sivilstatus og at hun mest sannsynlig løy om hva som skjedde. 

Foran barna våre. 

Jeg ble skikkelig sjokkert. Vi har selv dårlig råd og de snakker nok dritt om oss og. 🙃

Anonymkode: 9765c...519

Skrevet

Jeg vokste opp med ei venninne med slike «status»foreldre. Vi vokste fra hverandre da hun ble sine foreldre opp av dage. Synes synd de som føler at de må dele opp mennesker etter status og snakke ned andre. De har alt så hvorfor rakke ned på andre?

Anonymkode: 5a092...ef5

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Å fy f kjenner jeg blir så provoserert. Vi har en sånn nabo, de virker så perfekt og ressurssterke og ikke minst super pedagogiske hele tiden, skikkelig likandes foreldre. Men én dag snakket jeg og moren der sammen om et tilfelle om annen mor oppi gata og hennes barn. Jeg fikk vite om hennes økonomiske status, sivilstatus og at hun mest sannsynlig løy om hva som skjedde. 

Foran barna våre. 

Jeg ble skikkelig sjokkert. Vi har selv dårlig råd og de snakker nok dritt om oss og. 🙃

Anonymkode: 9765c...519

Utrolig harry folk som holder på sånn. De lærer opp ungene til å være like fæle folk. Ressurssterke? Nei. 

Anonymkode: aa676...7cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vokste opp med ei venninne med slike «status»foreldre. Vi vokste fra hverandre da hun ble sine foreldre opp av dage. Synes synd de som føler at de må dele opp mennesker etter status og snakke ned andre. De har alt så hvorfor rakke ned på andre?

Kjenner noen som gjør sånn, og dama er pedagog. Hun er besatt av status og forsteinet i hjertet. Hun er bedre enn alle og reagerer på andre om alt mulig, og når folk reagerer på hennes oppførsel, blir det månelyst. Hun er helt syk i hodet og har ansvar for mange barn, hver dag.

Skrevet

Vi har også en sånn på trinnet. 
Hun er en sånn type som tar på seg masse verv, baker ørten kaker, snikskryter av det, og prøver å fremstille seg selv som en superhelt. Og utad legger hun ut i det vide og brede om hvor viktig det er med inkludering, fellesskap og aksept.

Men med en gang vi er på tomannshånd begynner baksnakkingen om alt og alle. Jeg får vite intime detaljer om folk, får høre alt hva som er feil med dem, hvor dårlig oppdragelsesstil de har, og hvordan de er skyld i alle småting barna dems skulle finne på å gjøre. Skikkelig nedlatende og utleverende, men levert på en overbærende «jaja folk er forskjellig» måte. 
Hun forteller det som en det er «oss venninner i mellom», men jeg kjenner jo ikke dama spesielt godt!
Ergo skjønner jeg jo at hun garantert driver med samme baksnakking om oss til andre, så jeg vokter hvert eneste ord jeg sier til henne og deler aldri noe personlig om oss. 

Å prøve å forsvare de hun baksnakker, eller si i fra at dette ønsker jeg ikke å høre om, blir glatt vridd over til noe «jaja, vi får akseptere at alle er forskjellig», så hun selv skal fremstå som Mor Teresa likevel.

Hennes barn tar jo selvfølgelig etter og både skryter av seg selv og baksnakker andre, samtidig som de utleverer sin egen mors baksnakking med « Mamma sier at Jonas ikke kan bli med i bakken fordi de ikke har penger til slalåmski siden Pappaen til Jonas jobber så lite»

Blir sprøø av sånne folk! 

Anonymkode: 2fc61...d18

• Liker 1
Skrevet

Trist lesing.

Anonymkode: 30495...b50

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner noen som gjør sånn, og dama er pedagog. Hun er besatt av status og forsteinet i hjertet. Hun er bedre enn alle og reagerer på andre om alt mulig, og når folk reagerer på hennes oppførsel, blir det månelyst. Hun er helt syk i hodet og har ansvar for mange barn, hver dag.

Kjedelig for barna. Familien jeg vokste opp med så ned på pedagoger også, der var det lederstillinger, medisin, millionlønn og slike ting som var bra nok. Moren var i alle verv og bestemte over alle andre. Tenker min venninne ikke hadde det så lett heller for forventningene var ikke små. Hun ble lege i voksen alder. Krysser fingrene for at hun er profesjonell i sin jobb og ikke tar med seg de holdningene hun lærte hjemme på jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har flere foreldre i klassen til gutten vår på 11 som bare snakker nedsettende om andre, særlig ressurssvake. De fremstår populære og ressurssterke selv. Jeg orker ikke å omgås disse, da jeg synes det er skikkelig stygt gjort. Nå forteller gutten vår at barna gjør akkurat det samme, snakker skikkelig stygt på grensa til mobbing mot andre barn. Jeg blir så sint, det er så drøyt at voksne kan drive sånn. Flere som opplever slike foreldre og hvor barna blir helt like? 

Her er det de som er ressursvake som snakker fint om alle og de som tror de er bedre enn alle andre ,sosser og sånne som slenger med leppa. Ser ned på andre. Så det der er nok ikke helt sånn det er overalt!  Hvorfor hele tiden drittslenging om ressursvake eller uføre her?

Håper aldri du kommer i den situasjonen selv ....

Anonymkode: d72f9...76c

• Liker 1
Skrevet

De skader sine egne barn med dette, det er så trist.

Anonymkode: 4d7d5...2a7

Skrevet

Kjenner til flere tilfeller hvor mor er ‘sladder-kjærring’ og barnet tar etter. Har flere ganger også fått fortalt hendelser og historier fra disse barna til sladder-kjærringene som barn slettes ikke burde vite om.

Det er jo ingen tvil om at det er foreldre som skaper bøller.

Tragisk og synd. Denne mobbingen får man jo aldri bukt med så lenge foreldrene ikke kan å oppføre seg og passe på hva de sier.

Litt komisk en gang når ett barn utbrøt til meg mens moren stod der : mamma liker deg ikke!

Heldigvis klarte jeg å ro det i land med å fortelle denne ungen at alle kan ikke like alle, det er det som er så fint. At vi er forskjellige, men det er ikke alltid man behøver å fortelle det 😂

Moren var relativt rød i trynet og fikk stor fart ut gjennom barnehage døren.

Skrevet
Tøvftta skrev (1 minutt siden):

Kjenner til flere tilfeller hvor mor er ‘sladder-kjærring’ og barnet tar etter. Har flere ganger også fått fortalt hendelser og historier fra disse barna til sladder-kjærringene som barn slettes ikke burde vite om.

Det er jo ingen tvil om at det er foreldre som skaper bøller.

Tragisk og synd. Denne mobbingen får man jo aldri bukt med så lenge foreldrene ikke kan å oppføre seg og passe på hva de sier.

Litt komisk en gang når ett barn utbrøt til meg mens moren stod der : mamma liker deg ikke!

Heldigvis klarte jeg å ro det i land med å fortelle denne ungen at alle kan ikke like alle, det er det som er så fint. At vi er forskjellige, men det er ikke alltid man behøver å fortelle det 😂

Moren var relativt rød i trynet og fikk stor fart ut gjennom barnehage døren.

Wow synes du takla den bra, og lærte ungen noe skikkelig bra også, som hen sannsynligvis ikke lærer av moren. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette gjør eks svigermor og dattern hennes så det påvirker både mine og søskenbarn. Merka det godt flere ganger.

Anonymkode: 96ee6...9e1

Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Wow synes du takla den bra, og lærte ungen noe skikkelig bra også, som hen sannsynligvis ikke lærer av moren. 

Ble litt overrasket selv over svaret siden jeg ofte må gruble litt på svar som bør være fornuftig. Tror nok dessverre at løpet er kjørt for ungen, moren prater garantert stygt om andre i nærheten av hen. Så denne ungen vil helt sikkert videreføre det hvis hen selv får barn en gang.

Skrevet
Tøvftta skrev (1 minutt siden):

Ble litt overrasket selv over svaret siden jeg ofte må gruble litt på svar som bør være fornuftig. Tror nok dessverre at løpet er kjørt for ungen, moren prater garantert stygt om andre i nærheten av hen. Så denne ungen vil helt sikkert videreføre det hvis hen selv får barn en gang.

Noen unger lærer også hvordan man ikke skal være av sine foreldre. Ihvertfall når de blir voksne. :) Så løpet er ikke kjørt. Kansje husker hen også det som du sa.

• Liker 1
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Noen unger lærer også hvordan man ikke skal være av sine foreldre. Ihvertfall når de blir voksne. :) Så løpet er ikke kjørt. Kansje husker hen også det som du sa.

Helt sant. Jeg håper i alle fall at hen blir fornuftig som stor. 
Mobbing og urett er noe vi burde få slutt på. Ødelegger mange liv i løpet av årene.

Skrevet

Baksnakkelse, er idioti!

Anonymkode: 92c5e...3cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...