Gå til innhold

Pedagog - vil reise til Ukraina for å hjelpe barn

shab

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Krokanrullene
shab skrev (29 minutter siden):

Hei! Pedagog - vil reise til Ukraina for å hjelpe - hvilke organsisasjoner skal jeg ta kontakt med?

Tviler på at du får komme inn, men prøv Redd barna og Røde Kors. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du isåfall reise til et av grenselandene de kommer til som Polen eller Ungarn. Der kan du hjelpe til å ta dem imot og fortsatt være trygg. Mange barn kommer over grensene alene, så hvis du har mulighet til å reise dit så er det flott. ❤️

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (7 timer siden):

Hei! Pedagog - vil reise til Ukraina for å hjelpe - hvilke organsisasjoner skal jeg ta kontakt med?

Ta kontakt med ditt lokale Røde Kors. Snart vil det komme mange flyktninger til Norge, da er det sikkert nyttig med en pedagog. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, shab said:

Hvorfor er ikke du i afghanistan, iran, irak, somalia, drøss med land i afrika, brazil og mange fler?

Er du kun interessert i Ukraina nå fordi det står i avisene?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du føler deg truet og blir redd - blir du da en hjelp eller en belastning?

Men gjør gjerne som flere her nevner, ta kontakt med Røde kors og andre frivillige organisasjoner. Det er mange nok oppgaver for frivillige i Norge. Barn som ikke har det helt greit her og vet du.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg vil bidra, men korleis? Alle organisasjonar er klare på ein ting: – Gi pengar.

Torben Bjørke Henriksen i Røde Kors forklarar at det er dei lokale organisasjonane som har best oversikt over kva det er behov for til ei kvar tid. Det er pengar dei treng no. Dei kjøper inn det som faktisk trengst.
https://www.nrk.no/vestland/dette-ber-hjelpeorganisasjonane-deg-gjere-i-ukraina-krigen-1.15875994

På Facebook ber Morawiec folk tenke seg om før de sender klær til Polen. – Flyktningene trenger ikke klær på grensen. Ukrainerne har kledd seg godt før de forlot hjemmene sine. De har ikke har hender til å bære mer bagasje. Gi heller penger til en hjelpeorganisasjon som er på plass, skriver hun.
https://www.nrk.no/nordland/klaer-til-flyktninger-fra-ukraina-ender-i-soppelhauger-1.15873690

Endret av AnonymBræker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 27.2.2022 den 12.01):

Snakker du russisk eller ukrainsk ts?

nei.. dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...