Gå til innhold

Fortsatt ikke fått korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har omtrent alle jeg jobber sammen vært hjemme med korona. Jeg har 2 barn i barneskolealder og der har de vært så lite som 3 stk tilstede i klassen pga korona.

Synes nesten det er merkelig at jeg ikke har fått det i hus...

Flere her som ikke har har blitt smittet?

Anonymkode: b53ed...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke blitt smittet. I alle fall hva jeg vet🙂

• Liker 1
Skrevet

Eldste her har hatt det, hun laget mat til meg og to andre barn på tirsdag etter at hun fikk positiv test…. Ingen av oss er blitt positive enda!

Men kan vel gå en uke før det slår ut har jeg hørt…!

Skrevet

Har eller ikke hatt det, ikke samboer heller. Men alle barna har hatt det, men da har de vært sammen med eksene våre og i karantene der.

Anonymkode: aefd9...6b5

Skrevet

Ikke hatt covid her heller, nesten litt merkelig etterhvert. Pga treghet med vaksinering i hjemkommunen har jeg også bare 2 doser. 

Skrevet

Har heller ikke fått det, enda vi har hatt det rundt oss på alle kanter. Ene barnet og samboeren har hatt det, vi andre slapp unna

Anonymkode: f1b3a...de3

Skrevet

Jeg er introvert og livet mitt er «karantene», så jeg er egentlig ikke veldig overrasket over at jeg ikke har blitt smitta enda. Og vil tro jeg holder meg smittefri. Men det er mange på jobb som er smittet, så skal jeg få det en vei er det den mest sannsynlige veien. Evt. i matbutikken.

Anonymkode: e1386...efb

Skrevet

Jeg og alle i min storfamilie har sluppet unna. Vi er veldig forsiktig da. Holder meg unna de som er smitta. 

Anonymkode: 27d2e...e8f

Skrevet

Barnet vårt har vært nærkontakt i barnehagen mange ganger men han har ikke blitt smittet. Jeg tok koronatest av pappa og han hostet og nøs på meg, viste seg at han hadde korona (omikron) men jeg ble ikke smittet allikevel. 

Anonymkode: d3d99...7da

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå har omtrent alle jeg jobber sammen vært hjemme med korona. Jeg har 2 barn i barneskolealder og der har de vært så lite som 3 stk tilstede i klassen pga korona.

Synes nesten det er merkelig at jeg ikke har fått det i hus...

Flere her som ikke har har blitt smittet?

Anonymkode: b53ed...a87

De estimerer vel at opp mot 30-40% kan være smittet uten symptomer av omikron. Jeg tror ikke at dere er fredet eller immune på noen måte, dere har bare hatt flaks. I den grad det er noe å ha flaks for, da.

Har styrt klar covid i to år til tross for at jeg har å gjøre med ganske mange ulike folk hver dag på jobb. Jeg hadde ikke blitt smittet nå heller om jeg ikke hadde gitt totalt faen da en nærkontakt ble positiv, så SÅ enkelt er det ikke å bli smittet i all alminnelighet heller.

Anonymkode: 14826...566

Skrevet

Ja har unngått covid, selv om jeg arbeider og lever normalt.

Lett for meg å si siden jeg ikke har barn osv., men jeg bruker enda maske, spriter og holder avstand. Kommer sannsynligvis aldri til å få det.

Anonymkode: 6913b...e5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De estimerer vel at opp mot 30-40% kan være smittet uten symptomer av omikron. Jeg tror ikke at dere er fredet eller immune på noen måte, dere har bare hatt flaks. I den grad det er noe å ha flaks for, da.

Har styrt klar covid i to år til tross for at jeg har å gjøre med ganske mange ulike folk hver dag på jobb. Jeg hadde ikke blitt smittet nå heller om jeg ikke hadde gitt totalt faen da en nærkontakt ble positiv, så SÅ enkelt er det ikke å bli smittet i all alminnelighet heller.

Anonymkode: 14826...566

Vi har masker å takke for at noen unngår symptomer, ved bruk av maske får man så mye færre viruspartikler i systemet at kroppen ikke anser det som problem.

Anonymkode: 6913b...e5e

Skrevet

Jeg har ikke hatt korona, men gjør alt jeg kan for å unngå det. Lever ganske isolert. Tror dere det er trygt å være under mennesker som har omikron? Altså trygt i forhold til minimal smitterisiko?

Anonymkode: bf473...554

Skrevet

Ingen av oss 5 har hatt corona. Med 3 barn på barneskolen, ungdomsskolen og videregående + fotballtrening og håndballtrening synes vi det er veldig rart at vi ikke har hatt det i hus enda. Det har vært mye smitte i nær omgangskrets de siste ukene, men det biter tydeligvis ikke på oss. 
Vi har vært forkjøla, men ingen av testene har slått ut positivt. 

Anonymkode: 34b60...7a6

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdelig i barnehage, og har vært nærkontakt konstant siden nyttår uten å bli smittet. Jeg har tatt test minst 3 ganger i uken, men ble ikke smittet. Syntes det var veldig rart, men i går testet jeg positivt så jeg slapp ikke unna selv om det tok lang tid. 

Anonymkode: 25232...ace

• Liker 1
Skrevet

Nå når «nesten alle» har hatt omikron, vil smittetallene plutselig dale kraftig, skal tro? Når det bare er noen ytterst få igjen av oss som enda ikke har fått korona? Er dette starten på slutten av pandemien? Eller ser dere fortsatt masse smitte i klassene til barna deres og på arbeidsplasser osv?

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt smittet. Enda mannen min og 2 av barna har hatt de nå de siste ukene. Vi levde helt som normalt hjemme. Jeg har til og med hatt sex med mannen min mens han hadde korona! 

Jobber på skole og nesten hele klassen og mange av kollegaene mine har hatt omikron nå den siste mnd. Jeg skjønner det ikke!  Har 3.doser, men det har mannen min også. Tester meg hver dag før jeg går på jobb, ikke antydning! 

Anonymkode: 5131f...615

Skrevet

Dere vet at det ikke er alle som får det, pga tidligere immunitet. Dessuten er det endel som smittes uten å ha symptomer!

• Liker 1
Skrevet

Jeg  har nettopp hatt corona og hadde bare 2 vaksiner. Hadde ikke tro på at man kunne bli særlig syk når man hadde 1 2 3 vaksiner... men der tok jeg feil. Hadde jeg visst hvor syk jeg skulle bli hadde jeg tatt 3 vaksiner...

Skrevet
Sommer2062 skrev (1 minutt siden):

Jeg  har nettopp hatt corona og hadde bare 2 vaksiner. Hadde ikke tro på at man kunne bli særlig syk når man hadde 1 2 3 vaksiner... men der tok jeg feil. Hadde jeg visst hvor syk jeg skulle bli hadde jeg tatt 3 vaksiner...

Tror ikke du hadde blitt noe mindre syk med 3 doser, og heller ikke mer syk med mindre doser. 

• Opprett ny...