talkmarchine Skrevet 15. september 2007 #41 Skrevet 15. september 2007 Må jo ha vært nå anna stoff ho hadd fådd i seg...sikkert ecstasy.... Nei det var efedrin.Hun fikk en alergisk reaksjon.Det er jo ikke alle som kan vite om de tåler det eller ikke.Man må jo prøve det for å vite det.Samme som noen ikke tåler reker da kan de ragere noe helt vilt.
Gjest Gjest_jente21_* Skrevet 9. desember 2007 #42 Skrevet 9. desember 2007 hei. lurer på om det er noen som vet om det gjør noe å bruke efedrin når man går på antideprisiva..vet d kan påvirke en phykisk, men er det farligere å bruke begge deler?
Dexter Skrevet 9. desember 2007 #43 Skrevet 9. desember 2007 du finner efendrin i bl.a nesedråper og astma medisin. sverige sleger ikke lenger kosttilskudd med efendrin da det ble ulovelig i september 2005, tror det var 1 september. efendrin er et naturmiddel som utvinnes fra Ephedraceae familien, som er en plantefamilie som vokser på tørre steder, du kan foresten ikke utvinne efendin fra Ephedra nevadensis, Ephedra nevadensis Inneholder visstnok ikke efedrin. grunnen til at efedrin ble forbudt i norge er fordi det er lett å amfetamin/metamfetamin og speed av det. bivirkningen er som regel økt svetteproduksjon, søvnløshet og at man blir jævlig tørst hvis man tar for mye spyr man det som regel ut, hvis du bare får brekninger av det og ikke får til og spy, kan du vente deg en trivelig dag, dagen der på mvh en som har sånn høvelig peiling på medisin.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #44 Skrevet 31. desember 2007 mvh en som har sånn høvelig peiling på medisin. Hva skjer hvis du tar en tablett (Efedrin NAF) hvor (avskrift fra etikett) "Hver tablett inneholder 50mg efedrinhydroklorid og hjelpestoffer til ca 0,35g"? Er dette "ren" Efedrin? Jeg snakker om en boks som antageligvis kun gis ut på resept. Hvilken effekt kan en få ved å ta en eller to i kombinasjon med øl (for å holde ut lenger på byen)?
Gjest jente17 Skrevet 6. januar 2008 #45 Skrevet 6. januar 2008 Er det veldig farlig å bruke efedrin piller hvis man har et sunt og balansert kosthold, trener hverdag osv? da er det vel ikke like stor sjangs for hjerteinfart osv`??
Furstina Skrevet 7. januar 2008 #46 Skrevet 7. januar 2008 Läs vad lommelegen och felleskatalogen.no skriver om efedrin. Läs vad de andra i tråden här skriver. Efedrin har effekt som slemlösande medicin och har vissa stimulerande och lugnande effekter. Det är också dopingklassat av WADA och ger stark varning vid första positiva test, livstidsavstängning vid tredje. Du vet inte hur friskt ditt hjärta är eller vilka biverkningar du kan få förän du har drabbats av dem. Även om chansen inte är stor så finns den där. 1/100? 1/1000? Det är din hälsa och ditt liv du spelar med.
Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 15. januar 2008 #47 Skrevet 15. januar 2008 Jeg tok min første tablett i dag ettersom jeg har sliter med søvn. Jeg ble fortalt at tablettene gir energi ved at pulsen øker, og dermed er den slankene. Og at det kan være vanedannende dersom man tar det daglig over lang tid. Jeg var ekstremt skeptisk til å prøve dette, men jeg har fått fem tabletter og jeg skal prøve de før jeg bestemmer meg om jeg vil gå videre med de. Jeg tviler ikke på at de KAN vær farlige, men jeg tror ikke at det skader å prøve de. Jeg merket ikke så mye når jeg tok de, eneste at pulsen økte litt, og at jeg fikk mer energi. Jeg skal da bruke dem for å få bedre utbytte av trening og for at jeg sliter med å få sove om natten (pga at jeg er så slapp og dermed sovner midt på dag.) Jeg tror at hvis man ikke misbrukter "makten" ved å ha dem, og er veldig forsiktig.. og ikke minst bruker dem for en god grunn, så kan ikke det skade så utrolig mye. Og for dere som har skrevet om hva Efedrin er for noe.. her e litt fakta: Efedrin, C15H10NO, naturlig forekommande stimulerende substans som er blitt anvendt innenfor medisinen i hundrevis av år. Stoffet har to effekter: *Det øker frigjøringen av noradrenalin fra nerveendene. *Det virker direkte stimulerende på både alfa- og betareseptorer i nervesystemet. Efedrin kan ha en psykostimulerende effekt, omtrent som amfetamin, og enkelte pasienter som bruker efedrin som legemiddel mot astma har opplevd dette som en besværlig bivirkning. De får søvnvansker, nerverykninger, har tendens til å snakke mye og raskt, og skjelver på hendene. Misbruk av efedrin forekommer, men er sjeldent. Blant annet kroppsbyggere bruker i enkelttilfeller efedrinpreparater som slankemiddel, for å redusere fettvev og som prestasjonsøkende middel. Det advares mot skader på hjerte-kar-systemet ved bruk av efedrinpreparater. Efedrin brukes i enkelte hostedempende midler, og i nesedråper. Jeg mener at det er ekstremt viktig at man sjekker at man ikke har hjerte eller kar problemer hvis man skal prøve Efedrin, da kan effekten bli fatalt. Håper du fikk svar på spørsmålene dine nå, og dere andre også
Gjest Gjest_lissy_* Skrevet 16. januar 2008 #48 Skrevet 16. januar 2008 Jeg tok min første tablett i dag ettersom jeg har sliter med søvn. Jeg ble fortalt at tablettene gir energi ved at pulsen øker, og dermed er den slankene. Og at det kan være vanedannende dersom man tar det daglig over lang tid. Jeg var ekstremt skeptisk til å prøve dette, men jeg har fått fem tabletter og jeg skal prøve de før jeg bestemmer meg om jeg vil gå videre med de. Jeg tviler ikke på at de KAN vær farlige, men jeg tror ikke at det skader å prøve de. Jeg merket ikke så mye når jeg tok de, eneste at pulsen økte litt, og at jeg fikk mer energi. Jeg skal da bruke dem for å få bedre utbytte av trening og for at jeg sliter med å få sove om natten (pga at jeg er så slapp og dermed sovner midt på dag.) Jeg tror at hvis man ikke misbrukter "makten" ved å ha dem, og er veldig forsiktig.. og ikke minst bruker dem for en god grunn, så kan ikke det skade så utrolig mye. Og for dere som har skrevet om hva Efedrin er for noe.. her e litt fakta: Efedrin, C15H10NO, naturlig forekommande stimulerende substans som er blitt anvendt innenfor medisinen i hundrevis av år. Stoffet har to effekter: *Det øker frigjøringen av noradrenalin fra nerveendene. *Det virker direkte stimulerende på både alfa- og betareseptorer i nervesystemet. Efedrin kan ha en psykostimulerende effekt, omtrent som amfetamin, og enkelte pasienter som bruker efedrin som legemiddel mot astma har opplevd dette som en besværlig bivirkning. De får søvnvansker, nerverykninger, har tendens til å snakke mye og raskt, og skjelver på hendene. Misbruk av efedrin forekommer, men er sjeldent. Blant annet kroppsbyggere bruker i enkelttilfeller efedrinpreparater som slankemiddel, for å redusere fettvev og som prestasjonsøkende middel. Det advares mot skader på hjerte-kar-systemet ved bruk av efedrinpreparater. Efedrin brukes i enkelte hostedempende midler, og i nesedråper. Jeg mener at det er ekstremt viktig at man sjekker at man ikke har hjerte eller kar problemer hvis man skal prøve Efedrin, da kan effekten bli fatalt. Håper du fikk svar på spørsmålene dine nå, og dere andre også Bare lurer litt her,- du skriver at du sliter med søvn og har fått Efedrin. Er det fordi du sover for mye? Var det fastlegen din som ga deg det?
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 17. januar 2008 #49 Skrevet 17. januar 2008 Bare lurer litt her,- du skriver at du sliter med søvn og har fått Efedrin. Er det fordi du sover for mye? Var det fastlegen din som ga deg det? Nei jeg fikk ikke det med legen min, jeg fikk det av en kompis som bruker det av og til når han skal trene. jeg sover ikke for mye, jeg klarer ikke sove, men etter jeg begynte på efedrin så blir jeg trøtt i 23 tiden og klarer å sove... jeg sier ikke at man skal ta det hver dag.. det tror jeg virkelig er skadelig.
Gjest Gjest_Karoline_* Skrevet 2. mars 2008 #50 Skrevet 2. mars 2008 skjønner ikke at folk gidder å bare spise sunt og springe seg ihjel i flere måneder for å gå ned ett par kilo. mye bedre å ta litt efedrin i ny og ne og kiloene bare spruter av deg uten at du så mye som tenker på mat en gang:D vi lever bare en gang! gjør vi ikke?
Sarah_83 Skrevet 3. mars 2008 #51 Skrevet 3. mars 2008 Jeg prøvde efedrin og det er noe dritt, man blir veldig hyper( er vel derfor man går ned) Det er farlig og jeg anbefaler å ikke bruke det. Da er sundt kosthold og trening bedre. Dessuten blir man helt rar i hodet av det, man er ikke helt seg selv. Ikke bruk det.
Gjest k Skrevet 9. mars 2008 #52 Skrevet 9. mars 2008 hvorvidt efedrin er farlig hvis du kun bruker det i kort periode vet jeg ikke, men det kan i allefall påvirke hjerte og karsykdommer. Efedrin er og satt i sammenheng med noen dødsfall i USA, jeg ville i allefall ikke prøvd det bare for å "se" kan risikere ganske mye..
Trillrund Skrevet 9. mars 2008 #53 Skrevet 9. mars 2008 Skjønner ikke hvordan noen kan ta efedrin-preparat for å få sove... Jeg tok efedrin uten at jeg var klar over det (gjennom hostesaft) og jeg ble helt hyper og fikk ikke sove. Var oppe og ryddet, bakte og strøk tøy til 2-3 tiden om nattet og var like pling våken klokken 6 om morgenen.. Slitsomt for en som egentlig bør ha minst 7-8 timer søvn hver dag. Etter noen dager måtte jeg ringe legen min, som fikk seg en god latter, og skrev ut en ny hostesaft til meg.....
Gjest Bolledeig Skrevet 9. mars 2008 #54 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Fantastisk, nok en tråd om tråd om misbruk av reseptbelagte legemidler Endret 9. mars 2008 av Bolledeig
t_one Skrevet 9. mars 2008 #55 Skrevet 9. mars 2008 Jeg fatter ikke at folk kan anbefale andre å slanke seg på denne måten. Noen her sier at: "Man lever jo bare en gang, så hvorfor ikke bruke Efedrin?" Jeg sier heller: "Du lever bare en gang, ikke stapp ulovlige stoffer som er vanedannende og bare fører til dritt inn i kroppen!!!" Det er jo ikke noe bedre enn å slanke seg med amfetamin. Tror virkelig noen at dette er bra for kroppen? Og forresten: TREN FOR Å BLI SUNN OG FÅ ET GODT LIV Slutt å fokusere på vekt, men heller på livskvalitet.
Gjest Syke naromane desperado Skrevet 29. mars 2008 #56 Skrevet 29. mars 2008 er så jævlig lei av folk som snakker om ting de ikke vet noe om, eg sriter i om dere har lest at det får beina te å falle av og det starter 7 sultkatastrofer.... ikke si noe om efendrin eller andre stoffer før man vet ka det går i. drit i å les propoganda på sidene te herr. kloke norske sossialist stat. og, dere kan sitte å kose dere mans dere tenker: den gutten er er jammen dum, han kommer det te å gå gale med. bare ett spørsmål, har noen av dere som påstår at efendrin får beina te å falle av noen gang prøvd det? eller har dere kansje en venn av en venn som har hørt om en som kansje vet om en som har prøvd? jæææævla hverdags helter hele gjengen.... les litt innpå www.freakforum.nu å slutt å vær så sykt "good old housewife" med sitt idiotiske preik.
Ce'Nedra Skrevet 29. mars 2008 #57 Skrevet 29. mars 2008 Hadde ei på jobben som gikk på Purple Burn (jeg mener dette er efedrin?). Hun fikk hjertestans i arbeidstiden, ble hentet av ambulanse og greier. Jeg ville ikke tatt sjansen.
Gjest Valkyrie Skrevet 3. april 2008 #58 Skrevet 3. april 2008 Hei Jeg har i mange år sliti med overvekt og har nå i et halvt år vært svært flink, trent masse og spist sunt. Jeg har kun gått ned 5 kilo på de siste tre månedene og har minst 30 igjen. Jeg kunne derfor godt tenke mg å prøve efedrin for å få litt fart på sakene. Kan noen anbefale noen gode sider på nettet med litt saklig informasjon og ikke bare skremselspropaganda? Hvilke produkter finnes på markedet? navn på merker, anbefalte døgndoser, etc? Hva koster det, hvor store er pakkene? Hivilke land i Europa er det lovlig i? Alle sier at det er farlig å ta uten veiledning fra lege, men hvis det ikke finnes for salg i norge kan vell ikke akkurat legen din veilede deg i bruken heller da? Jeg drikker ikke hostesaft før trening altså, det blir for dumt. At noe er regna som doping av norges idrettsforbund betyr altså ikke at det er ulovlig i norge, du kan bare ikke delta i konkuranser, ærlig talt, det er en stor forsjell. At det ikke er lovlig solgt i norge betyr heller ikke nødvendigvis at det er ulovlig. høydose vitaminpiller er for eksempel heller ikke lov å selge i norge, det betyr ikke at det er ulovlig å eie og bruke. Er efedrin regna som narkotika og derfor ulovlig å inføre, eie og bruke? opiater finnes også i hostesaft, det betyr jo heller ikke at det ikke er lovlig, men brukes alikvell i medisinsk sammenheng.
Gjest Bolledeig Skrevet 3. april 2008 #59 Skrevet 3. april 2008 Kan noen anbefale noen gode sider på nettet med litt saklig informasjon og ikke bare skremselspropaganda? Mer saklig enn felleskatalogen får du det ikke, og her listes bivirkningene etter bruk av efedrin opp: Forsiktighetsregler Brukes med forsiktighet ved for høyt blodtrykk, hjerte- og karsykdommer, ved digitalisforgiftning, hvis man har for mye skoldbrukskjertel-hormon (thyreotoksikose) eller ved dårlig kontrollert sukkersyke. Legen din bør få vite det dersom du har noen av disse problemene. Effekten blir dårligere ved langvarig bruk (etter 4-5 dager), men bedres etter noen dagers avbrudd i behandlingen. Det er fare for misbruk av preparatet. Bivirkninger De vanligste bivirkningene er søvnløshet, uro og skjelving. Dette forekommer hyppigst hos voksne. Tretthet, svimmelhet og kvalme kan også forekomme, spesielt ved bruk av større doser. Noen opplever også å få hjerteklapp og hodepine. Langvarig bruk kan gi vannlatingsproblemer, spesielt hvis prostata er forstørret. Overdosering/Forgiftning: Letal dose: Barn ca. 200 mg, voksne ca. 2 g. Symptomer: Forvirring, paranoide psykoser og hallusinasjoner. Symptomene forsvinner ofte fort, selv om de kan være alvorlige. Behandling: Behandlingen rettes spesielt mot kramper, sirkulasjons- og respirasjonsforstyrrelser. Hvilke produkter finnes på markedet? navn på merker, anbefalte døgndoser, etc? Hva koster det, hvor store er pakkene? Hivilke land i Europa er det lovlig i?Efedrin er ikke til salg reseptfritt i Norge Alle sier at det er farlig å ta uten veiledning fra lege, men hvis det ikke finnes for salg i norge kan vell ikke akkurat legen din veilede deg i bruken heller da? Jeg drikker ikke hostesaft før trening altså, det blir for dumt. Det finnes i Norge, men som hostemedisin. Det er en grunn til at det ikke selges på vanlig marked. At noe er regna som doping av norges idrettsforbund betyr altså ikke at det er ulovlig i norge, du kan bare ikke delta i konkuranser, ærlig talt, det er en stor forsjell. Efedrin ER ulovlig å selge uten resept i Norge. Du får forholde deg til reglene, og ikke hvordan du syns reglene skulle vært.
Gjest Bolledeig Skrevet 3. april 2008 #60 Skrevet 3. april 2008 Hva med å begynne å røyke i stedet? Når det kun er apetittdempende effekt dere er ute etter, og dere driter i hva det gjør med helsen deres i prosessen, så burde vel det være gull?
Fremhevede innlegg