Gå til innhold

efedrin?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ulovlig i Norge nå...  Det kommer aldri til å bli lov i Norge heller.

Det finnes så mange måter der ute for å gå ned i vekt. Sunt kosthold og trening er en av dem. Spise mindre enn du bruker.

Folk er blitt avhengig av efedrin også og får abstinenser eller klarer ikke slutte med de.

Skjønner ikke at du vil risikere helsa di på et sånt stoff som kan ødelegge deg så mye bare for å gå ned noen kilo.....

Å neeeeei. Det er efedrin i den beste hostemedisinen for barn.

Hva skal man nå bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Å neeeeei.  Det er efedrin i den beste hostemedisinen for barn.

Hva skal man nå bruke?

Få resept hos legen?

Skrevet
er det lov å bestille dette fra utlandet? fks på ebay? selvom det er ulovelig i norge...... tenker på toll å sånn, om de åpner pakken??

Folk sier det er farlig, og du spør om det er lovlig? :overrasket:

Alt som er ulovlig i Norge, er ulovlig å ta med inn i landet. Enten det kommer via post, eller du bærer det inn selv. Ulovlig er det like forbannet ;)

Og du er jo ikke så videre oppegående, om du velger å ta noe som er farlig for å miste noen få kg. Så de kiloene er viktigere enn livet ditt? For tro det eller ei, så er det folk som ahr dødd av det.

Skrevet (endret)

Man må kanskje skille LITT her? Efedrin finnes i enkelte typer hostesaft, som fås på resept hos legen. Efedrin i andre former enn det som fås på resept, er forbudt, og grunnen er faktisk ikke for at folk ikke skal "ha moro", men fordi det er farlig og har forårsaket dødsfall. Det betyr ikke at ALLE vil dø, men at risikoen betraktes som såpass stor at man har valgt å forby stoffet. Dessuten, når efedrin blir brukt under legetilsyn, kan dosen tilpasses det enkelte individ, og de vitale kroppsfunksjonene blir overvåket (jeg antar at dosen som finnes i hostesaft er veldig liten, allikevel er den merket med varseltrekant).

Hva ville egentlig trådstarter? Ha bekreftet at det var farlig, forbudt å innføre og medfører bøter/straffereaksjoner hvis man blir tatt? Eller få klarsignal om at dette er riktig å bruke?

Endret av Elphaba
Skrevet
Hva ville egentlig trådstarter? Ha bekreftet at det var farlig, forbudt å innføre og medfører bøter/straffereaksjoner hvis man blir tatt? Eller få klarsignal om at dette er riktig å bruke?

Ja, det lurer jeg også på. Har du fått svar på det du lurte på, trådstarter?

Skrevet
Få resept hos legen?

Det er jo det jeg får...Fikk inntrykk av at det hadde blitt totalt forbudt.

Fint at vi enda kan gi barna det som er veldig skadelig for andre.

Skrevet (endret)
Fint at vi enda kan gi barna det som er veldig skadelig for andre.

Har du lest noe som helst av det som står ellers i tråden? Hvor står det at efedrin i små doser som i hostesaft har samme skadelige effekt som det har i de dosene som blir illegalt brukt til slanking? Efedrin er et legemiddel som, når det blir brukt på riktig måte, har bra effekt på endel tilstander (som nevnt lenger oppe). Men det betyr IKKE at det ikke er skadelig når folk selv doserer og herjer i vilden sky. Det blir nesten som å hevde at siden medikamenter brukt ved full narkose blir brukt på sykehus uten å være skadelige, så burde de være åpent tilgjengelige for generell bruk.

Det er greit å trekke konklusjoner ut fra det som faktisk er premissene, og ikke fra det som aldri blir framstilt som premisser.

Endret av Elphaba
Skrevet
Har du lest noe som helst av det som står ellers i tråden? Hvor står det at efedrin i små doser som i hostesaft har samme skadelige effekt som det har i de dosene som blir illegalt brukt til slanking? Efedrin er et legemiddel som, når det blir brukt på riktig måte, har bra effekt på endel tilstander (som nevnt lenger oppe). Men det betyr IKKE at det ikke er skadelig når folk selv doserer og herjer i vilden sky. Det blir nesten som å hevde at siden medikamenter brukt ved full narkose blir brukt på sykehus uten å være skadelige, så burde de være åpent tilgjengelige for generell bruk.

Det er greit å trekke konklusjoner ut fra det som faktisk er premissene, og ikke fra det som aldri blir framstilt som premisser.

Ja man bør ikke ta store doser efedrin, men det er kanskje noe overdrevet at det er skrekkelig farlig.

Man oppnår stort sett samme effekt og bivirkninger hvis man drikker mye kaffe (5-6 kopper) hver dag som man får av de slankepillene. Grunnen til at de ikke vil ha fri tilgang på efedrin i det norske samfunnet er nok heller det at det er enkelt å fremstille meta-amfetamin om man har efedrin, enn at det er så farlig for folk flest.

Uansett så er det et dårlig slankemiddel av flere grunner, og man risikerer bare å gå fortere opp i vekt etter at man slutter å ta pillene.

Skrevet
er dette farlig egentlig? vet at det er ulovelig i norge nå...men nå tenker jeg for å miste noen kg å ikke overdrive....og det er ikke beregna kun på gutter?

Nei, det er ikke beregnet for et kjønn. Det er et stoff som brukes i medisiner og som bare bør brukes i kontrollerte former. Reglene i dag er ikke laget for å være ekle mot den enkelte, men derimot for å begrense inntak av et middel som kan være skadelig når det brukes ukritisk. Og ukritisk blir det fort når kunnskapen kommer fra venner og bekjente eller en eller annen side på nettet. Så enkelt er det.

For å redusere vekten anbefaler jeg økt fysisk aktivitet. Det det bedrer også psykisk og fysisk helse - og man sover bedre om natten.

Skrevet

her er det tendens til overdrivelse igjen gitt, dere tar jo helt av her inne..efedrin er verken heldig eller særlig smart måte å slanke seg på, men utrolig mange har gjort dette, og om det er lovlig eller ikke, det er mye som ikke er lovlig i norge men som selges både i sverige og danmark som folk kjøper.. syns liksom ikke det trengs å overdrives så sinnsykt. men på spørsmålet om der er farlig, så kan det helt klart være det.... men ro dere litt ned...hisser dere jo så opp at dere sikkert har større sjangs for å få hjerteklapp enn tråstarter som vil begynne på efedrin :ler:

Skrevet

Eksen min tok efedrin får å slanke seg. Som følge av dette fikk han hjerteforstyrrelser og venter nå på hjerteopereasjon.

Så nei, ikke noe å anbefale.

Skrevet

Selges dette i Sverige og Danmark uten resept? Er Norge en av de få landene som har forbudt det?

Skrevet

tror de selger det i sverige.. er ikke helt sikker, men jEG tenkte generelt sett hvis det var mitt innlegg du siktet til..

• 1 år senere...
Skrevet

HAR PRØVD EFEDRIN NÅ I 2 UKER, Å GÅDD NED 5 KG....VET D ER VISSE FARLIGE BIVIRKNINGER VED BRUK AV DET, MEN FAEN HELLER...ALT E JO FARLIG NO TELL DAGS... EG RØYK Å EG DREKK , Å KA E D SOM TAR MEST LIV??

Skrevet
tror de selger det i sverige.. er ikke helt sikker, men jEG tenkte generelt sett hvis det var mitt innlegg du siktet til..

Mulig at noen selger det i sverige, men det er ikke lov og står på dopinglisten.

til ts:

Om du vil bruke dette, så er det veldig vanskelig for oss å hindre deg i å gjøre det. Jeg ville ikke gjort det. Når noe er for godt til å være sant, så pleier det også å være det. Den slankende effekten på efedrin er ikke så magisk som alle tror.

Jeg råder deg til å lese det som står på denne siden (som har blitt linket til tidligere i tråden)

http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=9113

Les generelt om doping andre steder også. Så vil du nok bli overbevist om at den smale sti er ofte bedre.

Jeg tror ikke at å rakke ned på ts som et mindreverdig menneske er veien å gå for å hindre ts i å bruke doping. Svar heller på det spørsmålet er.

Skrevet
Ulovlig i Norge nå... Det kommer aldri til å bli lov i Norge heller.

Det finnes så mange måter der ute for å gå ned i vekt. Sunt kosthold og trening er en av dem. Spise mindre enn du bruker.

Folk er blitt avhengig av efedrin også og får abstinenser eller klarer ikke slutte med de.

Skjønner ikke at du vil risikere helsa di på et sånt stoff som kan ødelegge deg så mye bare for å gå ned noen kilo.....

Hva? Er efredin et slankemiddel? Jeg trudde det var et morfinpreparat som man kan få på sykehus i f.eks forbindelse med fødsel hvis ikke epidural fungerer....

Men mulig, og det har vel endret seg i løpet av snart 25 år at jeg tar feil, men er ikke efredin et morfinpreparat?

Hvorfor ga de meg dette da når jeg lå og trudde jeg skulle dø av smerter under fødselen, det siste jeg tenkte på var å slanke meg i alle fall...

Mulig det er blitt ulovlig i Norge siden den gang, over 20 år siden...men nå ble jeg litt overrasket, så måtte bare spørre...

Skrevet

Hei

Efedrin vil ikke jeg anbefale til noen.

Holdt på å miste søstra mi fordi henne tok 1 av disse greiene her.

Hun tok det på en fest fordi noen av de guttene brukte dette her fordi de skulle bli litt mer gira.Men henne tålte det ikke hun fikk anfall og ble helt borte.Det gikk ikke å få kontakt med henne.Hun lå på gulvet å skalv som bare det og øya rulla rundt.Jeg har alderi vært så redd noen gang.De ringte etter ambulanse og de kom å hente henne.De pumpa henne,det tok lang tid før hun ble seg selv igjen.Hun hadde hjertebank i mange timer.Så til alle dere andre:PLEASE IKKE BRUK DETTE HER.

Skrevet
Hva? Er efredin et slankemiddel? Jeg trudde det var et morfinpreparat som man kan få på sykehus i f.eks forbindelse med fødsel hvis ikke epidural fungerer....

Men mulig, og det har vel endret seg i løpet av snart 25 år at jeg tar feil, men er ikke efredin et morfinpreparat?

Hvorfor ga de meg dette da når jeg lå og trudde jeg skulle dø av smerter under fødselen, det siste jeg tenkte på var å slanke meg i alle fall...

Mulig det er blitt ulovlig i Norge siden den gang, over 20 år siden...men nå ble jeg litt overrasket, så måtte bare spørre...

Det er ikke et morfinpreperat. Kan være du har fått dette, eller epinefrin(adrenalin) mot pusteproblemer eller blodtrykksfall.

Hvis du søker på google, så ser du bruksområdet

Gjest Gjest_hmmm_*
Skrevet
Hei

Efedrin vil ikke jeg anbefale til noen.

Holdt på å miste søstra mi fordi henne tok 1 av disse greiene her.

Hun tok det på en fest fordi noen av de guttene brukte dette her fordi de skulle bli litt mer gira.Men henne tålte det ikke hun fikk anfall og ble helt borte.Det gikk ikke å få kontakt med henne.Hun lå på gulvet å skalv som bare det og øya rulla rundt.Jeg har alderi vært så redd noen gang.De ringte etter ambulanse og de kom å hente henne.De pumpa henne,det tok lang tid før hun ble seg selv igjen.Hun hadde hjertebank i mange timer.Så til alle dere andre:PLEASE IKKE BRUK DETTE HER.

Må jo ha vært nå anna stoff ho hadd fådd i seg...sikkert ecstasy....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...