AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Hei, Har daglig notert babyens bevegelser i notater de siste ukene, og i går var bevegelsene svakere/færre. Jeg var veldig aktiv på jobb og på kvelden, så tenkte det var derfor. Men har ikke kjent noe liv/bevegelse/spark i hele dag.. Ser på notater at jeg har pleid å kjenne liv 5-7 ganger i løpet av en dag. Bør jeg ringe legevakt?? Eller vente til mandag med å ringe lege? Førstegangsgravid, så aner ikke hvordan man skal eller bør håndtere dette😳 Anonymkode: a08c0...c69
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Ja, det er bare å ringe! Men det kan være lurere å ringe føden istedenfor! Anonymkode: 781e4...de5 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 For det første, slutt å notere ned slik, det går jo fullstendig til hodet på deg. Nummer to, du er 23 uker på vei, og kontakter ingen nå. Er du bekymret kan du ta en samtale med jordmor på mandag. Anonymkode: bcef9...5f6 4 1
Itro Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Ring føden, men det kan hende de sier at du skal slappe av, ta deg noe kaldt og søtt å drikke, legg bort telefonen og ligg på siden og kjenn godt etter om du kjenner bevegelse. Hvis du tør, i to laaaange timer. 4
Marimma Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Daglig liv forventes ikke før uke 24, de kan lytte etter fosterlyd hos lege/jordmor på mandag ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For det første, slutt å notere ned slik, det går jo fullstendig til hodet på deg. Nummer to, du er 23 uker på vei, og kontakter ingen nå. Er du bekymret kan du ta en samtale med jordmor på mandag. Anonymkode: bcef9...5f6 I alle dager😟 For et krek! Håper virkelig du ikke jobber i helsevesenet og jeg møter på deg i hvilkensomhelst sammenheng! Anonymkode: 1e02e...deb 15 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Ring fødeavdelingen og spør hva de anbefaler, ikke hør på gorrhysene her. Anonymkode: 1cea4...b35 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Ring føden og hør med dem. Anonymkode: cd566...f61 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Helt vanlig. Masse plass. Ungen har snudd seg. Uke 28 det teller å holde på som du gjør Anonymkode: 237f9...c77 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det første, slutt å notere ned slik, det går jo fullstendig til hodet på deg. Nummer to, du er 23 uker på vei, og kontakter ingen nå. Er du bekymret kan du ta en samtale med jordmor på mandag. Anonymkode: bcef9...5f6 Lub anbefaler at man skal telle slark/bevegelser. Selvfølgelig skal man kontakte helsepersonell ved mindre bevegelser. Anonymkode: 6d786...430 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 Ifølge kjennliv.no skal man ikke begynne å registrere daglige bevegelser før uke 28. Anonymkode: 2471d...c50 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 Det er for tidlig til å kjenne daglig liv og føden vil nok ikke ta deg inn da du ikke er lenge nok på vei. Jeg opplevde det samme ved jevnlige mellomrom frem til uke 26 (først da var det daglig). Det er ikke meningen å være dust altså, men føden har ikke kapasitet til å ta deg inn før babyen er levedyktig. Anonymkode: 9205e...b23 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 TS her, Takk for alle svar☺️ jeg ringte føden, og sa jeg var usikker på om det var nødvendig, men damene jeg pratet med i telefon var veldig omsorgsfulle og føre-var, og ville ha meg inn på sjekk. Da vi kom inn møtte vi en eldre jordmor. Jeg fortalte henne at jeg følte meg litt hysterisk og lo det litt bort, da hun lirte av seg «Kanskje du er det?» 😂😳 Hun brukte doppler og fant hjerteslag, så heldigvis sto alt bra til med baby❤️ Så begynte jordmoren å sette spørsmålstegn på alle bevegelsene jeg har kjent til nå, som om det var innbilninger.. Til og med partner reagerte sterkt på henne, han som ikke pleier å ta slikt til seg.. Får bare krysse fingrene for at hun ikke er på vakt når jeg skal føde😂🤞🏻 Anonymkode: a08c0...c69 1 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lub anbefaler at man skal telle slark/bevegelser. Selvfølgelig skal man kontakte helsepersonell ved mindre bevegelser. Anonymkode: 6d786...430 Ikke i uke 23 🤦♀️ Anonymkode: bcef9...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): TS her, Takk for alle svar☺️ jeg ringte føden, og sa jeg var usikker på om det var nødvendig, men damene jeg pratet med i telefon var veldig omsorgsfulle og føre-var, og ville ha meg inn på sjekk. Da vi kom inn møtte vi en eldre jordmor. Jeg fortalte henne at jeg følte meg litt hysterisk og lo det litt bort, da hun lirte av seg «Kanskje du er det?» 😂😳 Hun brukte doppler og fant hjerteslag, så heldigvis sto alt bra til med baby❤️ Så begynte jordmoren å sette spørsmålstegn på alle bevegelsene jeg har kjent til nå, som om det var innbilninger.. Til og med partner reagerte sterkt på henne, han som ikke pleier å ta slikt til seg.. Får bare krysse fingrene for at hun ikke er på vakt når jeg skal føde😂🤞🏻 Anonymkode: a08c0...c69 Godt at det fins jordmødre som gir uttrykk for at dette ikke er greit. Og dessuten er du blitt lurt, doppler sier deg absolutt ingenting om fosteret 😅 Det er lavterskel de bruker for å berolige hysteriske gravide. Hadde de tatt deg seriøst, hadde du fått ultralyd 😉 Anonymkode: bcef9...5f6 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS her, Takk for alle svar☺️ jeg ringte føden, og sa jeg var usikker på om det var nødvendig, men damene jeg pratet med i telefon var veldig omsorgsfulle og føre-var, og ville ha meg inn på sjekk. Da vi kom inn møtte vi en eldre jordmor. Jeg fortalte henne at jeg følte meg litt hysterisk og lo det litt bort, da hun lirte av seg «Kanskje du er det?» 😂😳 Hun brukte doppler og fant hjerteslag, så heldigvis sto alt bra til med baby❤️ Så begynte jordmoren å sette spørsmålstegn på alle bevegelsene jeg har kjent til nå, som om det var innbilninger.. Til og med partner reagerte sterkt på henne, han som ikke pleier å ta slikt til seg.. Får bare krysse fingrene for at hun ikke er på vakt når jeg skal føde😂🤞🏻 Anonymkode: a08c0...c69 Hun synes vel det er krevende med hysteriske gravide. Rart du i det hele tatt ble tatt inn i uke 23 Anonymkode: af2f7...6ae 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er for tidlig til å kjenne daglig liv og føden vil nok ikke ta deg inn da du ikke er lenge nok på vei. Jeg opplevde det samme ved jevnlige mellomrom frem til uke 26 (først da var det daglig). Det er ikke meningen å være dust altså, men føden har ikke kapasitet til å ta deg inn før babyen er levedyktig. Anonymkode: 9205e...b23 23 uker kan være levedyktig, grensen går rundt der. Anonymkode: a76cb...467 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): TS her, Takk for alle svar☺️ jeg ringte føden, og sa jeg var usikker på om det var nødvendig, men damene jeg pratet med i telefon var veldig omsorgsfulle og føre-var, og ville ha meg inn på sjekk. Da vi kom inn møtte vi en eldre jordmor. Jeg fortalte henne at jeg følte meg litt hysterisk og lo det litt bort, da hun lirte av seg «Kanskje du er det?» 😂😳 Hun brukte doppler og fant hjerteslag, så heldigvis sto alt bra til med baby❤️ Så begynte jordmoren å sette spørsmålstegn på alle bevegelsene jeg har kjent til nå, som om det var innbilninger.. Til og med partner reagerte sterkt på henne, han som ikke pleier å ta slikt til seg.. Får bare krysse fingrene for at hun ikke er på vakt når jeg skal føde😂🤞🏻 Anonymkode: a08c0...c69 Vel, mest sannsynlig er det faktisk tarmbevegelser du har kjent. Det vil du se om noen uker. Anonymkode: 1851e...72f 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Godt at det fins jordmødre som gir uttrykk for at dette ikke er greit. Og dessuten er du blitt lurt, doppler sier deg absolutt ingenting om fosteret 😅 Det er lavterskel de bruker for å berolige hysteriske gravide. Hadde de tatt deg seriøst, hadde du fått ultralyd 😉 Anonymkode: bcef9...5f6 Eller CTG over en lengre periode. 30 sekunder med doppler sier ingenting om fosterets helse. Anonymkode: 1851e...72f 1
Dannon Skrevet 26. februar 2022 #20 Skrevet 26. februar 2022 Jøje meg, her var det mange surmegger. 🤢 Kjære HI, jeg husker selv hvor stresset jeg var som førstegangsgravid. Så flott at du fikk komme inn og sjekke! Lykke til videre i svangerskapet! 💞 13 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå