Gå til innhold

Spiser du sushi under graviditeten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 17.49):

Mener jeg har lest at man ikke skal ha rå fisk med mindre man vet at den er helt fersk?

Litt usikker på hvordan jeg skal tolke den? Vi spiser egentlig ofte sushi til vanlig, men jeg har ikke turt nå i svangerskapet. Er i uke 14 nå og kjenner det er lenge å vente helt til høsten med neste sushi måltid… 🙈 Vi pleier å bestille et hyggelig lite, familiedrevet sted, og føler det blir så rart å spørre om de kan forsikre at fisken er helt fersk?

Noen som har våget seg på en liten bit maki eller nigiri under svangerskapet? 😅

Anonymkode: c394c...4ec

Jeg bestilte sushi i graviditeten og sa på bestillingen at jeg var gravid. Da fikk jeg det som var trygt for meg. 

Anonymkode: 40b2b...6a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg bestilte sushi i graviditeten og sa på bestillingen at jeg var gravid. Da fikk jeg det som var trygt for meg. 

Samme her. Fått helt fersk fisk, til og med bedre enn før :) 

Anonymkode: 1254c...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var en god ide! Vurderer å dra på Alex sushi, der bør det jo være trygt, men hvis jeg i tillegg sier ifra at jeg er gravid tar de vel ekstra hensyn 😄

Anonymkode: 61a3d...717

AnonymBruker
Skrevet

Spiser sushi, men ikke de med rå fisk. Stoler ikke så voldsomt på restaurantene etter å ha sett hva ramsay og hellstrøm finner rundtom. Men mye med scampi er jo varmebehandlet, og mange laksebiter også!

Anonymkode: e1e66...b09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser sushi nesten hver uke, men holder meg i hovedsak til laks. Det er mest fordi jeg ikke er noe fan av annen fisk, og pleier somregel holde meg til laks uansett 😊

Det er trygt å spise sushi, men er nøye beskrevet på matportalen hvilke typer du eventuelt skal holde deg unna- hvis du er skeptisk. 

Anonymkode: 162a1...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...