Gå til innhold

Hemoroideoperasjon og sex.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært igjennom hemoroideoperasjon og kan fortelle når dere begynte å ha sex igjen? Er redd for å sprekke opp igjen der bak 🙈

Anonymkode: 77f16...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer til å ha så vondt der i noen uker etterpå at det faktisk ikke er i dine tanker en gang. Ellers kan du jo pule når du måtte føle for, du må jo faktisk bæsje i tiden etter operasjonen og det pirker jo i såret og utvider hver gang det skal ut. 

Anonymkode: 53679...4be

• Liker 1
Skrevet

Bør jo holde deg unna analsex til det har grodd skikkelig. Endetarmen revner jo ikke av vaginal sex. 

Anonymkode: e756f...56d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kommer til å ha så vondt der i noen uker etterpå at det faktisk ikke er i dine tanker en gang. Ellers kan du jo pule når du måtte føle for, du må jo faktisk bæsje i tiden etter operasjonen og det pirker jo i såret og utvider hver gang det skal ut. 

Dette! Det vil gjøre såpass vondt at sex ikke frister. 

Anonymkode: fb975...b2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette! Det vil gjøre såpass vondt at sex ikke frister. 

Anonymkode: fb975...b2e

Synes det går ganske greit nå 10 dager etter. Første uken var det ille, men da lå jeg for det meste høy på morfin 😉

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bør jo holde deg unna analsex til det har grodd skikkelig. Endetarmen revner jo ikke av vaginal sex. 

Anonymkode: e756f...56d

Skjønner at du ikke har vært igjennom denne operasjonen.

Takk for tre helt bortkastede svar, kg svikter aldri 👍

• Liker 1
Skrevet

Samleie etter ca to uker her, og gikk overraskende fint. Prøv deg fram, og kanskje starte litt rolig. 

Anonymkode: a0cb1...8f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samleie etter ca to uker her, og gikk overraskende fint. Prøv deg fram, og kanskje starte litt rolig. 

Tusen takk 🙏 Mulig jeg tester ut i kveld, da 😁

Skrevet

På siden av topic, men når må man operere hemoroider?

Ikke at jeg er et hemoroideleksikon, men jeg trodde at man enten levde med dem, at de forsvant av seg selv eller så leste jeg engang at man (legen da) kan sette på små gummistrikker slikt at de «strypes» og faller av av seg selv.

Anonymkode: dd387...388

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke at jeg er et hemoroideleksikon, men jeg trodde at man enten levde med dem, at de forsvant av seg selv eller så leste jeg engang at man (legen da) kan sette på små gummistrikker slikt at de «strypes» og faller av av seg selv.

Min onkel måtte operere da han til slutt fikk så store problemer med det at han ble sykemeldt, han klarte ikke å sitte i lengre tid om gangen. 

Anonymkode: 34651...c46

Skrevet

For min del hadde jeg så mye smerter at det gikk utover livskvaliteten. Anbefaler virkelig ikke å vente så lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Google is your friend. 

"Er hemoroiden utvendig eller for stor til å fjernes med en strikk, må den opereres. 

https://www.aleris.no/sykehus/mage-og-tarmspesialist/hemoroider/?gclid=CjwKCAiAvOeQBhBkEiwAxutUVFiSO_vgd28VW7nP1XIjiiNKSGjjQaUZ9oYOT_M-F9y2mRREuulm1hoC77gQAvD_BwE

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Google is your friend. 

"Er hemoroiden utvendig eller for stor til å fjernes med en strikk, må den opereres. 

https://www.aleris.no/sykehus/mage-og-tarmspesialist/hemoroider/?gclid=CjwKCAiAvOeQBhBkEiwAxutUVFiSO_vgd28VW7nP1XIjiiNKSGjjQaUZ9oYOT_M-F9y2mRREuulm1hoC77gQAvD_BwE

Viss alle bare hadde googlet, så hadde set blitt innmari få spørsmål på kvinneguiden og forumet hadde dødd.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det finnes flere typer. Først har man enten ytre eller indre hemoroider. De indre kan bli ganske store og dette utenfor anus og når de gjør det er de en grad 4 og det eneste som lindrer er en operasjon. Kalles en HAL-RAR og kan bli utført på Volvat. De «syr» opp hemoroiden.

Jeg tok en slik op der. Jeg klarte ikke å sitte, men måtte ligge på magen for å unngå smerter. Når du har intense smerter i 2 uker så ønsker du bare å bli kvitt. For meg kjentes det ut som det ble stukket med kniv der. 
Etter op var det for meg smerter i kun ett døgn. Ca én uke etterpå var jeg hos kirurgen som sa dette så helt fint ut. Hadde denne op i 2016 og aldri hatt problemer siden. 

Anonymkode: 07a48...09c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Viss alle bare hadde googlet, så hadde set blitt innmari få spørsmål på kvinneguiden og forumet hadde dødd.

Neida, alltids noe man ikke kan Google.

Skrevet

Det finnes flere typer. Først har man enten ytre eller indre hemoroider. De indre kan bli ganske store og dette utenfor anus og når de gjør det er de en grad 4 og det eneste som lindrer er en operasjon. Kalles en HAL-RAR og kan bli utført på Volvat. De «syr» opp hemoroiden.

Jeg tok en slik op der. Jeg klarte ikke å sitte, men måtte ligge på magen for å unngå smerter. Når du har intense smerter i 2 uker så ønsker du bare å bli kvitt. For meg kjentes det ut som det ble stukket med kniv der. 
Etter op var det for meg smerter i kun ett døgn. Ca én uke etterpå var jeg hos kirurgen som sa dette så helt fint ut. Hadde denne op i 2016 og aldri hatt problemer siden. 

Det finnes flere måter å operere på, så det blir feil å si at det heter HAL-RAR. 😉  Selv hadde jeg Milligan Morgan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da har du sluppet billig unna, skal være glad du ikke hadde en MM 🤣

Skrevet

Da har du sluppet billig unna, skal være glad du ikke hadde en MM 🤣

Ikke sant! Man aner ikke hva postoperative smerter er før man har hvert igjennom en MM 😅🙈

Skrevet

Vel, kirurgen min sa at det var svært uvanlig å ikke ha smerter etter HAL-RAR, så han lurte litt på hva jeg var for noe :laugh:

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Synes det går ganske greit nå 10 dager etter. Første uken var det ille, men da lå jeg for det meste høy på morfin 😉

Skjønner at du ikke har vært igjennom denne operasjonen.

Takk for tre helt bortkastede svar, kg svikter aldri 👍

Bortkastet svar? Sa jo at du kan pule når du vil, og det kan du. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det som avgjør operasjonstype er antall hemoroider, om de er innvendig, kombinerte eller utvendig, komorbiditet, varighet og plager. Ved HAL-RAR sys ikke hemoroiden opp nei, man snurper igjen blodkarene til hemoroiden så den skrumper inn, evt kan man først snurpe inn og så kappe av.

Skrevet

Jeg har hatt sex 😁 Vil melde om at det gikk ganske så bra, selv om jeg begynte å væske fra rumpen 😅

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...