Gå til innhold

Kunne du vært med i konservativ menighet som liberal pga venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært med i en liten smågrupper, liten menighet, fordi jeg har trivdes veldig godt.

Nå begynner barna bli store,  og jeg tenker at jeg ikke ønsker de skal utvikle konservative verdier.

Vi foreldre har for eksempel homofile og lesbiske venner ,vi drikker alkohol , har selvsagt hatt ungdomstid med sunn kjennskap til alkohol og teste ut hvordan dette funker og ikke funker. Vi har hatt samboer og vært i ulike forhold før ekteskap. Vi har selvsagt drevet det konservative kaller hor. 

Ville dere meldt dere ut eller kunne dere vært med uten å snakke om dette?

Jeg tenker at vi ønsker jo at våre ungdommer skal bli kjent med hvordan samfunnet faktisk er.

Anonymkode: 4d542...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde slitt med å være venner med folk med så kraftig religiøs overbevisning, og jeg ville i hvert fall ikke ønsket at barna mine ble påvirket av det. Det er så fryktelig usunt.

Anonymkode: ca40b...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde slitt med å være venner med folk med så kraftig religiøs overbevisning, og jeg ville i hvert fall ikke ønsket at barna mine ble påvirket av det. Det er så fryktelig usunt.

Anonymkode: ca40b...aba

Overbevisning er vel all religion? Nå mente jeg driften, uttrykkene og hvordan alt gjøres.

Mange måter å være kristen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vært med i en liten smågrupper, liten menighet, fordi jeg har trivdes veldig godt.

Nå begynner barna bli store,  og jeg tenker at jeg ikke ønsker de skal utvikle konservative verdier.

Vi foreldre har for eksempel homofile og lesbiske venner ,vi drikker alkohol , har selvsagt hatt ungdomstid med sunn kjennskap til alkohol og teste ut hvordan dette funker og ikke funker. Vi har hatt samboer og vært i ulike forhold før ekteskap. Vi har selvsagt drevet det konservative kaller hor. 

Ville dere meldt dere ut eller kunne dere vært med uten å snakke om dette?

Jeg tenker at vi ønsker jo at våre ungdommer skal bli kjent med hvordan samfunnet faktisk er.

Hvor gamle er barna deres, TS? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smascha skrev (8 timer siden):

Hvor gamle er barna deres, TS? 

Barneskole og bhg enda. Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Overbevisning er vel all religion? Nå mente jeg driften, uttrykkene og hvordan alt gjøres.

Mange måter å være kristen. 

Men du sier jo selv at du vil at ungene dine skal ha andre verdier? 

Anonymkode: ae61b...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men du sier jo selv at du vil at ungene dine skal ha andre verdier? 

Anonymkode: ae61b...de6

Ja jeg gjør det, men er vanskelig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barneskole og bhg enda. Hvordan det?

Fordi det er skilnad på om barna er 6 eller 16 år.

Eg tenker at dersom de framleis ynskjer å vera med i menigheita, og de vil at barna skal bli tolerante for andre ting enn streng kristendom så er det masse de kan gjera. Feks bør barna absolutt bli kjende med barn utanfor menigheten i form av vennskap og fritidsaktivitetar. Til dømes speidaren, korps eller sport.

Speidaren er super for å læra både sosiale ferdigheitar og å ferdast i naturen. Korps og fotball er bra feks samspel. 

Og så kan de som familie snakke om de barna lærer i menigheten. Aktuelle spørsmål som barna kan reflektere over kan vera "kva betyr det å elske sin neste?", "kven er vår neste", "kva skjer egentlig i historien om den barmhjertige samaritan?" osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smascha skrev (40 minutter siden):

Fordi det er skilnad på om barna er 6 eller 16 år.

Eg tenker at dersom de framleis ynskjer å vera med i menigheita, og de vil at barna skal bli tolerante for andre ting enn streng kristendom så er det masse de kan gjera. Feks bør barna absolutt bli kjende med barn utanfor menigheten i form av vennskap og fritidsaktivitetar. Til dømes speidaren, korps eller sport.

Speidaren er super for å læra både sosiale ferdigheitar og å ferdast i naturen. Korps og fotball er bra feks samspel. 

Og så kan de som familie snakke om de barna lærer i menigheten. Aktuelle spørsmål som barna kan reflektere over kan vera "kva betyr det å elske sin neste?", "kven er vår neste", "kva skjer egentlig i historien om den barmhjertige samaritan?" osv

Ja , men.... har nok bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut.. Sånne menigheter kan gjøre STOR skade på barn. 

Anonymkode: 55464...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...