Gå til innhold

Hvor vanlig er det å ha mye kontakt med barnets forelder når de ikke er et par,aldri har vært et par,er for ulike etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samarbeid om barnet men å ha daglig kontakt på snap/andre sosiale medier om barnet,ringes titt og ofte(om barnet). Barnet ble til ved et "uhell" men var svært kjærkomment. Mor og far er bestevenner, men samtidig er for ulike til å være et par og familie for barnet. De snappes hele tiden om barnet og dets utvikling. Om den ene er på tur med barnet,snappes det hele tiden til den andre, hva barnet gjør osv.  Og ellers i hverdagen også. De bor nært hverandre også. Den ene er på besøk med den andre titt og stadig(for barnet). Når det er spørsmål om hvorfor de ikke vil og kan være et par så er svaret at de er for ulike og passer ikke sammen som kjærester. Kan krangle mye osv.Men de kan henge mye sammen for barnet osv. 
Er det ikke vanlig at man fordeler tiden med barnet hver for seg om de ikke trives med hverandre, selv om de har laget barnet sammen? Vet om flere slike tilfeller der noen fikk barn sammen men ikke passet i lag og derfor har barnet 50/50 hver for seg, henter og leverer det til hverandre osv.  Og ikke deler masse til hverandre i sosiale medier.  Noe skurrer her. Vet de begge er single, men det er en veldig rar situasjon.
Andre som har erfaringer med dette? Eller hva som kan være greia med at de må være så mye sammen og eller dele så mye når de ikke er kjærester?

Anonymkode: 28f64...93e

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De høres ut som gode venner som tilfeldigvis hadde sex. At de fortsatt er gode venner og samarbeider om barnet er flott! 

Anonymkode: 8d464...b22

• Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns disse høres fornuftige ut.

Hvorfor bryr du deg?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du fokuserer på at de aldri har vært et par. Jeg vil si tvert i mot, kanskje er det lettere å samarbeide når man aldri har vært et par, da er det ingen såre følelser der.

Jeg spør som personen over, hvorfor opptar dette deg? Det er vel til syvende og sist deres valg.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (3 minutter siden):

Jeg syns disse høres fornuftige ut.

Hvorfor bryr du deg?

Fordi jeg har vært involvert med en av partene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De høres ut som gode venner som tilfeldigvis hadde sex. At de fortsatt er gode venner og samarbeider om barnet er flott! 

Anonymkode: 8d464...b22

Flott at de samarbeider om barnet,ja, men at de har så mye kontakt hele tiden? De var ukjente før de hadde sex og det ble barn ut av det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikke vanlig at man fordeler tiden med barnet hver for seg om de ikke trives med hverandre, selv om de har laget barnet sammen?

Jo.

Men disse er tydeligvis ikke sånn.

Hadde AAALRI orket å ha noe med slike folk å gjøre. Gud for et drama. 

Anonymkode: 7b0f1...844

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flott at de samarbeider om barnet,ja, men at de har så mye kontakt hele tiden? De var ukjente før de hadde sex og det ble barn ut av det. 

Det er opp til foreldrene hvordan de ønsker å løse dette. Det er ingenting som er normalt eller unormalt. Det finnes folk som fremdeles deler bolig selv om de ikke er et par lengre, for barnas skyld. 

Om du er involvert med en av partene og ikke godtar dette, så må du enten jobbe med deg selv, eller rett og slett erkjenne at vedkommende ikke er den riktige for deg. 

• Liker 11
Skrevet

Så flott for barnet at de er gode venner og samarbeider bra. Det er nok av skilsmissebarn hvor foreldrene er bitre fiender 😟

Jeg ser du HAR vært sammen med én av foreldrene. Altså du er ikke bonusforelder nå. Så da blir du ikke tilsidesatt ved at samboeren din er med eksen "hele tiden". Så da er det vel bare å være glad på barnets og foreldrenes vegne og gå videre med ditt liv og passe dine egne saker, tenker jeg?

Anonymkode: 6e7ad...ac7

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo.

Men disse er tydeligvis ikke sånn.

Hadde AAALRI orket å ha noe med slike folk å gjøre. Gud for et drama. 

Drama?
Hva er dramaet mener du?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Drama?
Hva er dramaet mener du?

Ts

Det du beskriver i HI.

Skrevet

Jeg er en slik forelder. Vi var kjærester, men pga sterke ulikheter og konflikter rundt disse  skilte vi lag etter at barna ble litt større. Nå er vi veldig nære venner og møtes ofte (med barna) og gjør mye sammen med de. Vi snakkes også nesten daglig, mest da om praktiske ting- men også personlige egne ting deler vi også. 
hvorfor ikke, tenker jeg. Vi trives slik, vi er begge single. 

Anonymkode: 282ed...02e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har mye kontakt med flere av mine mannlige venner. Vi prater om mye, finner på ting.

Men ser ikke på de som kjæreste-emner. 

Akkurat som at jeg ikke vil bli kjæreste med bestevenninnen min.

Anonymkode: 705e3...578

• Liker 1
Skrevet
Lacuna skrev (13 minutter siden):

Det er opp til foreldrene hvordan de ønsker å løse dette. Det er ingenting som er normalt eller unormalt. Det finnes folk som fremdeles deler bolig selv om de ikke er et par lengre, for barnas skyld. 

Om du er involvert med en av partene og ikke godtar dette, så må du enten jobbe med deg selv, eller rett og slett erkjenne at vedkommende ikke er den riktige for deg. 

Jeg har jobbet mye med meg selv. Jeg er ikke sjalu men jeg finner det ganske spesielt i og med at den jeg har vært involvert med, kan si at de er veldig ulike og går fort i tottene på hverandre, passer ikke sammen som kjærester men den er forelder til barnet mitt så den betyr noe for meg. Ja, det har jeg full forståelse for men likevel er det noe rart.  De har barna hver for seg også men vet også at de er mye hjemme hos dene ene for barnet sitt skyld. De har også feiret jul og påske sammen for barnet. 

Jeg har en venninne som har et voksent barn som har to barn med to forskjellige. Den er vel og merke i forhold med forelderen til det siste barnet. Men de har en ordning med å dele 50/50 på barnet og henter og leverer det til hverandre. Gir viktige beskjeder til hverandre som gjelder barnet. Ikke noe mer enn det. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet mye med meg selv. Jeg er ikke sjalu men jeg finner det ganske spesielt i og med at den jeg har vært involvert med, kan si at de er veldig ulike og går fort i tottene på hverandre, passer ikke sammen som kjærester men den er forelder til barnet mitt så den betyr noe for meg. Ja, det har jeg full forståelse for men likevel er det noe rart.  De har barna hver for seg også men vet også at de er mye hjemme hos dene ene for barnet sitt skyld. De har også feiret jul og påske sammen for barnet. 

Jeg har en venninne som har et voksent barn som har to barn med to forskjellige. Den er vel og merke i forhold med forelderen til det siste barnet. Men de har en ordning med å dele 50/50 på barnet og henter og leverer det til hverandre. Gir viktige beskjeder til hverandre som gjelder barnet. Ikke noe mer enn det. 

Ts

barnet*  Det er kun et barn de gjelder. 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samarbeid om barnet men å ha daglig kontakt på snap/andre sosiale medier om barnet,ringes titt og ofte(om barnet). Barnet ble til ved et "uhell" men var svært kjærkomment. Mor og far er bestevenner, men samtidig er for ulike til å være et par og familie for barnet. De snappes hele tiden om barnet og dets utvikling. Om den ene er på tur med barnet,snappes det hele tiden til den andre, hva barnet gjør osv.  Og ellers i hverdagen også. De bor nært hverandre også. Den ene er på besøk med den andre titt og stadig(for barnet). Når det er spørsmål om hvorfor de ikke vil og kan være et par så er svaret at de er for ulike og passer ikke sammen som kjærester. Kan krangle mye osv.Men de kan henge mye sammen for barnet osv. 
Er det ikke vanlig at man fordeler tiden med barnet hver for seg om de ikke trives med hverandre, selv om de har laget barnet sammen? Vet om flere slike tilfeller der noen fikk barn sammen men ikke passet i lag og derfor har barnet 50/50 hver for seg, henter og leverer det til hverandre osv.  Og ikke deler masse til hverandre i sosiale medier.  Noe skurrer her. Vet de begge er single, men det er en veldig rar situasjon.
Andre som har erfaringer med dette? Eller hva som kan være greia med at de må være så mye sammen og eller dele så mye når de ikke er kjærester?

Eller hva som kan være greia med at de må være så mye sammen og eller dele så mye når de ikke er kjærester? :Fordi begge to er foreldre til et barn de vil alt godt, og som de syns det er dumt å gå glipp av tid sammen med?

Kanskje det er nettopp fordi de ikke var kjærester? Ingen bitterhet og stygt brudd? Og begge to er oppegående og opptatt av det beste for barnet? Og det er definitivt å vokse opp med to foreldre som er gode venner, samme om de er kjærester eller ikke.. Syns det høres supert ut for barnet! Og lettere å komme inn som ny også, fordi du er aldri en konkurrent, bare en ny venn og omsorgsperson. Tro meg, det er mye verre når de bare krangler, og forj%%lig for barn å være i midten, og å ha foreldre som har kun praksisk kontakt helt til barnet kan formidle alt nødvendig selv.. 

Skrevet

Ts

Men man må ikke ha det slik som venninnen, man kan være gode venner og samarbeide tett om barna. Dette er jo til barnets fordel? Det er jo bare bra for barnet deres

• Liker 4
Skrevet

Ts

Jo, men disse to har aldri vært i hverandres liv som par.

Grunnen til at endel velger veldig tydelige skillelinjer er så barnet ikke skal få falske forhåpninger om at mamma og pappa skal bo sammen igjen som før. 

Synes det høres topp ut, sålenge ikke alle merkedager og ferier holdes av til deres «alternative kjernefamilie».

Hadde synes en slags storfamilie var helt topp dersom det var så avklart som her. Men, jeg hadde trengt plass til vår kjernefamilie også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men man må ikke ha det slik som venninnen, man kan være gode venner og samarbeide tett om barna. Dette er jo til barnets fordel? Det er jo bare bra for barnet deres

Er enig i det.  Men det virker som de leker familie uten å helt være det, eller eneste som mangler er at de bor sammen fast.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er enig i det.  Men det virker som de leker familie uten å helt være det, eller eneste som mangler er at de bor sammen fast.

Leker familie? De har er barn sammen. Og barnet får oppleve to foreldre som bryr seg om det, og får gode opplevelser med foreldrene. Om barnet er lite og etterlengtet, og foreldrene aldri har hatt noe opprivende samlivsbrudd, kan jeg godt forstå at behovet for å la livet kretse rundt barnet får styre, som det gjør også for foreldre som bor sammen i den fasen av barnets liv. At en evt ny partner fort kan synes det er for tett, det er nå så. 

Anonymkode: a3994...8fe

• Liker 13
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...