AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Altså jeg er glad i mitt søsken, MEN jeg blir alltid snakket nedlatende til, prioritert sist, snakket drit om, alltid vi som reiser på besøk og tar initiativet, de har vært hos oss en gang, kan aldri i bursdager osv og diskuterer og kverulere for alt. Vi er flere søsken med gruppechat og alt jeg skriver kverulerer den personen på, jeg har ikke blitt valgt som fadder til noen av barna men våre andre søsken har. Jeg har ikke gjort en dritt mot han og er 10 år yngre, men ekteskapet vårt reagerte hen også på, at vi ikke sa noenting før 5 uker før vi giftet oss, men vi sa det ikke til noen, ikke en gang foreldre før det nærmet seg. Jeg føler at det mennesket gir meg så mye angst og dytter meg i feil retning hele tiden. Jeg vil ha kontakt men samtidig er det ikke bra for meg. Jeg har min egen lille familie å ta vare på. Synd da søskenbarna sikkert ikke kommer til å ha kontakt når de blir store men dette får jeg ikke it av tankene. Og kona er veldig negativ på samme måte. Han var ikke slik før, men etter de to ble i lag så er han alltid sånn. Flere med samme opplevelser? Jeg holdte på å klikke her en dag å si at det er ikke vits å kverulere og diskutere om alt, jeg driver ikke med slikt, men så droppet jeg å si det.... vi har jo mye kontakt på sms og der begynner jo hen å diskutere også.. jeg har ikke lyst mer å reise i feiringer som omhandler familie pga hen... men jeg føler det blir feil i forhold til at barna bør vokse opp med kontakt. Jeg vil ha kontakt men så vil jeg ikke ha kontakt.. Anonymkode: 24b64...6be
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Huff, så slitsomt. Jeg tenker at det er lov å ta vare på seg selv. Hvis det å ha kontakt med han medfører så mye styr og plage for deg, så er det greit å trappe ned kontakten. Kanskje slutte å invitere, slutte å svare på meldinger og bare treffe dem hvis de tilfeldigvis er invitert samme sted som dere? Anonymkode: 96dfd...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå