Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #21 Del Skrevet 26. februar 2022 Fru Solsikke skrev (3 minutter siden): Hva tror du historisk har skjedd med kvinner og barn på tapersiden? Voldtekter, tortur og drap. De kommer absolutt ikke noe bedre ut av noen krig. Fysisk er menn mye sterkere og raskere. All verdens hjernevask endrer ikke på det. Å sende kvinner i nærkamp blir som å sende dem til slakt. Kvinner er like gode på å skyte. Og da bruker man dem der de faktisk gjør nytte. Da høres det jo super farlig ut å være mann i et millitære der det er mange kvinner. Fordi da er de sikre på å bli sendt i nærkamp. Nei, takk. Sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 26. februar 2022 #22 Del Skrevet 26. februar 2022 20 minutter siden, Anonymbruker*** said: Det eneste jeg har skutt på er noen leirduer i halvfylla for nærmest 10 år siden, og det nærmeste jeg kommer å ha vært i militæret er noen år i speideren som barn. Så jeg er ikke klar for å forsvare landet nei. Det tror jeg egentlig ikke den gjennomsnittelige småbarnsfar med 8-4 jobb på kontoret er heller. De fleste av oss er mest opptatt av det hverdagslige, og går ikke rundt i konstant beredtskap. Likevell håper jeg de fleste, både menn og kvinner, hadde bistått med det de kunne viss de ble kalt inn. Fornuftig, rasjonell tenkning. Rapportert!!!!!! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BraNok Skrevet 26. februar 2022 #23 Del Skrevet 26. februar 2022 Jepp! Kjevla er klar! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 26. februar 2022 #24 Del Skrevet 26. februar 2022 Utsiden skrev (Akkurat nå): Fornuftig, rasjonell tenkning. Rapportert!!!!!! Du er herlig 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #25 Del Skrevet 26. februar 2022 Ronaldbrei skrev (1 minutt siden): Er ganske sikker på at den norske kvinnen er det. På sin måte. Mens mennene er ute i krigen står de hjemme og tar seg av hus og barn. Det er viktig kvinnene blir beskyttet for videre avl på den menneskelige rase. Det er faktisk et viktig poeng. Vi hadde ikke overlevd lenge som menneskeart om vi sendte alle de med livmor ut krig. Man hadde rett og slett gått tom for soldater. Men det er heller ikke lurt å utelate dem. Det er tross alt barna som er første prioritet. Under andre verdenskrig gikk IKKE kvinnene hjemme. De tok over mennenes jobber, og deltok der de kunne. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #26 Del Skrevet 26. februar 2022 Ronaldbrei skrev (7 minutter siden): Er ganske sikker på at den norske kvinnen er det. På sin måte. Mens mennene er ute i krigen står de hjemme og tar seg av hus og barn. Det er viktig kvinnene blir beskyttet for videre avl på den menneskelige rase. De aller, aller færreste menn (og som oftest kvinner) som blir sendt i krig har barn. For det er jo for det meste de mellom 18-35. Gjennomsnittlig alder for menn å få barn er jo 30. Tipper at 75 prosent av dem ikke har noe forsørgelsesansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #27 Del Skrevet 26. februar 2022 Fru Solsikke skrev (Akkurat nå): Det er faktisk et viktig poeng. Vi hadde ikke overlevd lenge som menneskeart om vi sendte alle de med livmor ut krig. Man hadde rett og slett gått tom for soldater. Men det er heller ikke lurt å utelate dem. Det er tross alt barna som er første prioritet. Under andre verdenskrig gikk IKKE kvinnene hjemme. De tok over mennenes jobber, og deltok der de kunne. Historisk sett har vi hatt monogmai i Europa. Dvs. har det ikke vært slik at ei kvinne som ikke fant seg en enslig mann, gikk inn et polygamt forhold. Det har med andre ord ingen innvirkning i monogame samfunn at flere kvinner overlever. I alle fall om mange dør, siden det er vel 1-2% flere gutter enn jenter som blir født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 26. februar 2022 #28 Del Skrevet 26. februar 2022 Aldri. Det er en mannejobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannegenser Skrevet 26. februar 2022 #29 Del Skrevet 26. februar 2022 Fru Solsikke skrev (22 minutter siden): Ja hvorfor beskytter folk familiene sine og slikt? 🤔 Merkelig fenomen det der. Folk bør heller bare flykte i all evighet og ikke forsvare noenting. Hehe.. Well put. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #30 Del Skrevet 26. februar 2022 rampenissen72 skrev (Akkurat nå): Aldri. Det er en mannejobb. Det er vel helst ingens jobb, i et samfunn og en orden som ikke det er verdt å forsvare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #31 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (6 minutter siden): Da høres det jo super farlig ut å være mann i et millitære der det er mange kvinner. Fordi da er de sikre på å bli sendt i nærkamp. Nei, takk. Sier jeg. Om alle må delta så er det jo kvinner i tillegg til menn, ikke kvinner istedenfor halvparten av mennene. Men ja, krig er superfarlig. Nå har vi jo mer avansert teknologi enn tidligere. Er begrenset hvor mye nærkamp det er nå. Dessuten er jo både hverdagskvinner og hverdagsmenn ganske pudding i forhold til før, der svært mange sitter bedagelig foran dataen på jobb og tven hjemme. I tillegg er vi lite påvirket av nasjonal propaganda, så folk bryr seg mindre om landet sitt. Så sånn sett er vel også skandinaviske menn nesten som kvinner i nærkamp. De hadde ikke hatt sjans mot norske menn fra 40 tallet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 26. februar 2022 #32 Del Skrevet 26. februar 2022 Nei, har ikke vært i militæret. Hva skulle jeg kunne bidra med? Jeg er mer egnet til å pleie syke og skadde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #33 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Fru Solsikke skrev (5 minutter siden): Om alle må delta så er det jo kvinner i tillegg til menn, ikke kvinner istedenfor halvparten av mennene. Men ja, krig er superfarlig. Nå har vi jo mer avansert teknologi enn tidligere. Er begrenset hvor mye nærkamp det er nå. Dessuten er jo både hverdagskvinner og hverdagsmenn ganske pudding i forhold til før, der svært mange sitter bedagelig foran dataen på jobb og tven hjemme. I tillegg er vi lite påvirket av nasjonal propaganda, så folk bryr seg mindre om landet sitt. Så sånn sett er vel også skandinaviske menn nesten som kvinner i nærkamp. De hadde ikke hatt sjans mot norske menn fra 40 tallet. Vi er svært påvirket av nasjonal propaganda og den er anti-nasjonalistisk, for multikultur, LGBTQ+, feminisme osv. Da er en på mange måter hver sin stamme, innenfor det samme landet. Ingen bryr seg om noen. I alle fall ikke landet de bor i og det gjør ikke jeg heller. Ja, de fleste i dag er fysisk svakere enn folk var før. Endret 26. februar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #34 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (11 minutter siden): Historisk sett har vi hatt monogmai i Europa. Dvs. har det ikke vært slik at ei kvinne som ikke fant seg en enslig mann, gikk inn et polygamt forhold. Det har med andre ord ingen innvirkning i monogame samfunn at flere kvinner overlever. I alle fall om mange dør, siden det er vel 1-2% flere gutter enn jenter som blir født. I krigssituasjoner fødes det faktisk flere gutter enn normalt. Krig kan vare i flere år. Det er ikke alltid 1 kamp så er det over. Soldater kommer hjem på permisjon, gjør dama gravid, og reiser ut igjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 26. februar 2022 #35 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (3 minutter siden): Vi er svært påvirket av nasjonal propaganda og den er anti-nasjonalistisk, for multikultur, LGBTQ+, feminisme osv. Da er en på mange måter hver sin stamme, innenfor det samme landet. Ingen bryr seg om noen. I alle fall ikke landet de bor i og det gjør ikke jeg heller. Ja, de fleste i dag er fysisk svakere enn folk var før. Du har et poeng der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. februar 2022 #36 Del Skrevet 26. februar 2022 Nei. Jeg er den første som hadde blitt drept, og dessuten hadde jeg aldri maktet å skade eller drepe andre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frankenstein1 Skrevet 26. februar 2022 #37 Del Skrevet 26. februar 2022 Aldri vært i militæret eller noe, og vet ikke om jeg har noen andre ferdigheter å bidra med i krig egentlig. Men jeg vil forsvare min og andres frihet til det siste, og er det noe som helst jeg kan bidra med i den sammenheng, så gjør jeg det. Gi meg et par dager, så skal jeg pønske ut noe 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 26. februar 2022 #38 Del Skrevet 26. februar 2022 johnjohn skrev (1 time siden): I Ukraina sendes kvinner og barn vekk fra krigsområdene, mens mennene blir igjen for å slåss. Jeg tror ikke jeg har sett bilde av en eneste kvinnelig soldat. I Norge har vi bestemt at kvinner er minst like gode soldater som menn, og vi ønsker å ha et forsvar som består av 50 % kvinner. Men er dere kvinner selv klare for å slåss, dersom det blir nødvendig? Eller er ikke likestilling så viktig i dette tilfellet? Er en del ukrainske kvinnelige soldater (desverre) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 26. februar 2022 #39 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (17 minutter siden): Det er vel helst ingens jobb, i et samfunn og en orden som ikke det er verdt å forsvare. Norge er demokratisk, fritt land med velferdsstat. Ikke perfekt, men bedre enn Russland. Jeg synes det er kokett og flåsete å snakke om at vi ikke har et samfunn verd å forsvare. Særlig når Ukraina er i ferd med å miste demkratiet sitt. Folk er så forbaska bortskjemte i dag at de tar all velferd og frihet for gitt. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #40 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (3 minutter siden): Vi er svært påvirket av nasjonal propaganda og den er anti-nasjonalistisk, for multikultur, LGBTQ+, feminisme osv. Da er en på mange måter hver sin stamme, innenfor det samme landet. Ingen bryr seg om noen. I alle fall ikke landet de bor i og det gjør ikke jeg heller. Ja, de fleste er fysisk svakere enn de var før. Jeg skrev visst feil, mente "nasjonalistisk" ikke "nasjonal". Men ja, slik de holder på i media osv fører jo til splittelse, ikke samhold. Ikke akkurat ideelt i en krig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå