Gå til innhold

Er dere kvinner klare for å forsvare Norge?

johnjohn

Anbefalte innlegg

Min umiddelbare tanke er så klart skulle jeg være med å forsvare Norge! Jeg kan jo håndtere våpen, har jo jegerprøva og greier.. Men så kicker fornuften inn da og sier at det er 10år siden du tok jegerprøven og det eneste dyret du har fellt, var høyst ufrivillig med bil. Jeg har store kvaler bare når jeg slår i hel ei flue, så jeg har bare det ikke i meg. Så bidra med andre ting vil jeg helt klart, men å kjempe med våpen det ville vert dødfødt. 

Endret av laus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (13 timer siden):

jo mot det russiske militæret tror jeg det er ganske så gitt. Jeg ville heller blitt okkupert en stund ja... og jeg har en 4 åring så jeg hadde nok forsøkt å rømme først med han

Du må gjerne tro det du vil om dry. Jeg deler ikke din mening. Og ville uansett ikke sitte å tove hender å se på at noen bare tar over fremtiden vår uten motstand. Sikre barna først er viktig så å rømme med barna er jo en grei sak. Men om du ikke klarer det. Er du for å ta kampen eller bare overgitt deg til russerne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (8 timer siden):

Du må gjerne tro det du vil om dry. Jeg deler ikke din mening. Og ville uansett ikke sitte å tove hender å se på at noen bare tar over fremtiden vår uten motstand. Sikre barna først er viktig så å rømme med barna er jo en grei sak. Men om du ikke klarer det. Er du for å ta kampen eller bare overgitt deg til russerne? 

hvem vet om putin har fengsle på linje med konsentrasjonsleire? Ja heg vil heller overgi meg enn å risikere at jeg ogfamilien dør eller verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnjohn skrev (På 26.2.2022 den 15.06):

I Ukraina sendes kvinner og barn vekk fra krigsområdene, mens mennene blir igjen for å slåss. Jeg tror ikke jeg har sett bilde av en eneste kvinnelig soldat. 

I Norge har vi bestemt at kvinner er minst like gode soldater som menn, og vi ønsker å ha et forsvar som består av 50 % kvinner. 

Men er dere kvinner selv klare for å slåss, dersom det blir nødvendig? Eller er ikke likestilling så viktig i dette tilfellet? 

Edit: Dette er ikke et "kvinnehatende" spørsmål. Da jeg selv var i militæret var kvinnelig verneplikt og likestilling i forsvaret ikke-eksisterende problemstillinger. Derfor lurer jeg. 

Nei, fordi jeg har barn. Men hadde jeg vært barnløs eller hatt voksne barn, så ja, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...