Hank Amarillo Skrevet 27. februar 2022 #101 Del Skrevet 27. februar 2022 Spoiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 27. februar 2022 #102 Del Skrevet 27. februar 2022 Hadde det gått helt galt her i Norge så hadde jeg nok tatt mitt barn og reist ut av landet, vi har mulighet til å bo utenlands om vi ønsker det. Mitt barn har bare meg, that's it så jeg hadde ikke tatt noen sjanser. Men hadde noen stått mellom meg og mitt barn så ser jeg ikke for meg at jeg hadde hatt problem med å ta knekken på de. Hadde jeg vært alene så hadde jeg ikke hatt problemer med å stille opp i en eventuell krig. Hadde egentlig lyst til å gå i det militære når jeg var ung men det var ikke så vanlig da og jeg hadde aldri klart de fysiske testene...men i en alternativ verden så hadde det vært et mål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 27. februar 2022 #103 Del Skrevet 27. februar 2022 Hank Amarillo skrev (11 minutter siden): Ikke for å vær pedantisk, men de er nok ikke det. Hvorfor tror du det? Jeg skrev «flere av», ikke «alle». Og jo, noen er definitivt det. Hun som veier 90kg som spiller amerikansk fotball er definitivt sterkere enn han 60kg-designeren. Og dette er ikke kun snakk om unntakene. Høye og sterke kvinner finnes det drøssevis av i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 27. februar 2022 #104 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Jacuzzi skrev (23 minutter siden): Hvorfor tror du det? Jeg skrev «flere av», ikke «alle». Og jo, noen er definitivt det. Hun som veier 90kg som spiller amerikansk fotball er definitivt sterkere enn han 60kg-designeren. Og dette er ikke kun snakk om unntakene. Høye og sterke kvinner finnes det drøssevis av i Norge. Hvis hele omgangskretsen din består av lesbiske rugbyspillere og menn med muskelsvinnsyndrom er det alltids en mulighet for at enkelte av kvinnfolkene er sterkere enn mennene. Var ikke meningen å si noe absolutt. Endret 27. februar 2022 av Hank Amarillo 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 27. februar 2022 #105 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Hank Amarillo skrev (24 minutter siden): Hvis hele omgangskretsen din består av lesbiske rugbyspillere og menn med muskelsvinnsyndrom er det alltids en mulighet for at enkelte av kvinnfolkene enn mennene. Var ikke meningen å si noe absolutt. Man har vel ikke tenkt å ligge og bryte beinkrok med fienden da. Kvinner er like smarte og sta som menn så det er ingen grunn til å måle bredden på biceps for å avgjøre hvem som er den beste soldaten. Men man er bra dum om man ikke spiller på hva folk er best til. Med 25 år bak meg i helsevesenet så er det rimelig dumt å plassere meg i en tanks med et gevær. På samme måte som at det hadde vært dumt å plassere broren min i saniteten da han ikke tåler synet av blod. Jeg kunne nok ha vært i fronten som sanitet, dersom mannen min da tok med barna våre og rømte landet. Men jeg hadde aldri meldt meg frivillig på et slikt selvmordsoppdrag da mitt instinkt er å overleve. Jeg kan ikke komme på én eneste positiv ting med krig. Men som sagt, om en forelder måtte bli mens den andre rømte med barna, så ser jeg ikke på det som automatikk at det var mannen min som ble igjen. Man må se på hva som trengtes. Om det trengtes sanitet så hadde det blitt meg. Om de trengte en med svart belte i Call of Duty og som er fysisk sterk så hadde det blitt gubben. Endret 27. februar 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 27. februar 2022 #106 Del Skrevet 27. februar 2022 SnowBells skrev (22 minutter siden): Man har vel ikke tenkt å ligge og bryte beinkrok med fienden da. Kvinner er like smarte og sta som menn så det er ingen grunn til å måle bredden på biceps for å avgjøre hvem som er den beste soldaten. Men man er bra dum om man ikke spiller på hva folk er best til. Nå skrev jeg et svar på et innlegg som handlet om fysiske styrkesforhold kjønnene i mellom og sa egentlig ingenting om hvorvidt det tilsa at menn var bedre soldater. Det sagt, siden fysisk styrke er viktig for stridende soldater så er det en selvfølge at det gjør det. At kvinner er like smarte som menn utligner jo ikke den forskjellen såklart. Ingen som ville sendt ut feks Stephen Hawking i frontlinjen, uten at det er intellektet det skorter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 27. februar 2022 #107 Del Skrevet 27. februar 2022 Absolutt. Er ikke småbarnsmor og er derfor mulig å ofre, sånn rent kynisk sett i et samfunnsmessig perspektiv. Så er det et annet spørsmål hvilken nytte man har av utrenede sivile, både mtp kvinner og menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. februar 2022 #108 Del Skrevet 27. februar 2022 johnjohn skrev (På 26.2.2022 den 15.06): I Ukraina sendes kvinner og barn vekk fra krigsområdene, mens mennene blir igjen for å slåss. Jeg tror ikke jeg har sett bilde av en eneste kvinnelig soldat. I Norge har vi bestemt at kvinner er minst like gode soldater som menn, og vi ønsker å ha et forsvar som består av 50 % kvinner. Men er dere kvinner selv klare for å slåss, dersom det blir nødvendig? Eller er ikke likestilling så viktig i dette tilfellet? Edit: Dette er ikke et "kvinnehatende" spørsmål. Da jeg selv var i militæret var kvinnelig verneplikt og likestilling i forsvaret ikke-eksisterende problemstillinger. Derfor lurer jeg. ikke klar overhode. Aldri vært i militæret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 27. februar 2022 #109 Del Skrevet 27. februar 2022 Ser ingen grunn til å kjempe for Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 27. februar 2022 #110 Del Skrevet 27. februar 2022 Som jeg skriv i en annen tråd: De Ukrainske cis-mennene nyter sine hvite privilegier tilbake i Ukrainia, mens kvinner og barn skyfles over grensen. De har ikke skjønt hvordan det skal gjøres. Fra midtøsten og Afrika kommer unge sterke menn over grensene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. februar 2022 #111 Del Skrevet 27. februar 2022 Odyssinous skrev (23 timer siden): Det var nok ikke så god ide. Så lenge kvinner føder barn er det nok lurt å la woke ligge igjen i skuffen. Med mindre man vil redusere folketallet til 0 da. den moderne kvinne er sikkert supeegira på å bli babyfabrikk. De norske kvinner vil stort sett kun ha max 2 barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 27. februar 2022 #112 Del Skrevet 27. februar 2022 Ryddet for brukerangrep og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. februar 2022 #113 Del Skrevet 27. februar 2022 fotosyntesen skrev (1 minutt siden): Som jeg skriv i en annen tråd: De Ukrainske cis-mennene nyter sine hvite privilegier tilbake i Ukrainia, mens kvinner og barn skyfles over grensen. De har ikke skjønt hvordan det skal gjøres. Fra midtøsten og Afrika kommer unge sterke menn over grensene. de nyter sine privilegier når de er i et krigsherja land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 27. februar 2022 #114 Del Skrevet 27. februar 2022 Maleficenta skrev (Akkurat nå): de nyter sine privilegier når de er i et krigsherja land? Det var både en sarkastisk og ironisk kommentar der jeg bruker språket som ligner woke-ytre-venstre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 27. februar 2022 #115 Del Skrevet 27. februar 2022 Maleficenta skrev (10 minutter siden): de nyter sine privilegier når de er i et krigsherja land? Kvinnene blir tvunget til å dra, mens mennene får bli værende i hjemlandet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. februar 2022 #116 Del Skrevet 27. februar 2022 Hank Amarillo skrev (5 minutter siden): Kvinnene blir tvunget til å dra, mens mennene får bli værende i hjemlandet sitt. er vel bedre å sendes ut i trygghet vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 27. februar 2022 #117 Del Skrevet 27. februar 2022 Hank Amarillo skrev (19 minutter siden): Ingen som ville sendt ut feks Stephen Hawking i frontlinjen, uten at det er intellektet det skorter på. Noen må jo styre droneangrepene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldretusse Skrevet 27. februar 2022 #118 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Er det nok heroin til alle da? Under 2 verdenskrig var det bare menn som trengte det, siden alle soldater var menn. Endret 27. februar 2022 av Huldretusse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 27. februar 2022 #119 Del Skrevet 27. februar 2022 Nope. Det er forøvrig ikke mannen min heller. Men vi er forberedt på at vi kanskje en dag må gi livet for å beskytte barna våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. februar 2022 #120 Del Skrevet 27. februar 2022 Huldretusse skrev (9 minutter siden): Er det nok heroin til alle da? Under 2 verdenskrig var det bare menn som trengte det, siden alle soldater var menn. Var det ikke amfetamin de delte ut da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå