johnjohn Skrevet 26. februar 2022 #1 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) I Ukraina sendes kvinner og barn vekk fra krigsområdene, mens mennene blir igjen for å slåss. Jeg tror ikke jeg har sett bilde av en eneste kvinnelig soldat. I Norge har vi bestemt at kvinner er minst like gode soldater som menn, og vi ønsker å ha et forsvar som består av 50 % kvinner. Men er dere kvinner selv klare for å slåss, dersom det blir nødvendig? Eller er ikke likestilling så viktig i dette tilfellet? Edit: Dette er ikke et "kvinnehatende" spørsmål. Da jeg selv var i militæret var kvinnelig verneplikt og likestilling i forsvaret ikke-eksisterende problemstillinger. Derfor lurer jeg. Endret 26. februar 2022 av johnjohn 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #2 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg ser ikke helt hvorfor noen skal gidde å forsvare Norge eller vestlige land generelt. Jeg kan heller ikke forstå hvordan det amerikanske millitæret i det hele tatt har rekrutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 26. februar 2022 #3 Del Skrevet 26. februar 2022 Ja, det hadde jeg gjort. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FunnyBoy123 Skrevet 26. februar 2022 Populært innlegg #4 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Det har vært flere kvinner fra det norske forsvaret i Afghanistan tidligere. Skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Selvfølgelig ville alle norske kvinnelige soldater ha måtte bidra i en krig, iallfall dem som er i Heimevernet, styrkedisponerte, vernepliktige og ansatte. Endret 26. februar 2022 av FunnyBoy123 49 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 26. februar 2022 #5 Del Skrevet 26. februar 2022 Det eneste jeg har skutt på er noen leirduer i halvfylla for nærmest 10 år siden, og det nærmeste jeg kommer å ha vært i militæret er noen år i speideren som barn. Så jeg er ikke klar for å forsvare landet nei. Det tror jeg egentlig ikke den gjennomsnittelige småbarnsfar med 8-4 jobb på kontoret er heller. De fleste av oss er mest opptatt av det hverdagslige, og går ikke rundt i konstant beredtskap. Likevell håper jeg de fleste, både menn og kvinner, hadde bistått med det de kunne viss de ble kalt inn. 31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 26. februar 2022 #6 Del Skrevet 26. februar 2022 Har sett bilder av kvinnelige soldater jeg da. Ja skulle gjerne ha bidratt, men hvem skulle passe barna hvis begge foreldrene er i krig? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #7 Del Skrevet 26. februar 2022 Arya2000 skrev (1 minutt siden): Har sett bilder av kvinnelige soldater jeg da. Ja skulle gjerne ha bidratt, men hvem skulle passe barna hvis begge foreldrene er i krig? Det er mange kvinner som er støttemannskap ol., men nesten ingen som skyter og dreper i krig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #8 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (6 minutter siden): Jeg ser ikke helt hvorfor noen skal gidde å forsvare Norge eller vestlige land generelt. Jeg kan heller ikke forstå hvordan det amerikanske millitæret i det hele tatt har rekrutter. Ja hvorfor beskytter folk familiene sine og slikt? 🤔 Merkelig fenomen det der. Folk bør heller bare flykte i all evighet og ikke forsvare noenting. 🏳 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #9 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Fru Solsikke skrev (1 minutt siden): Ja hvorfor beskytter folk familiene sine og slikt? 🤔 Merkelig fenomen det der. Folk bør heller bare flykte i all evighet og ikke forsvare noenting. 🏳 Har ikke noe ønske om å beskytte staten vår eller dagens orden. og familien kan en beskytte ved å reise ut av byene. Endret 26. februar 2022 av Jaconandersen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 johnjohn skrev (15 minutter siden): I Ukraina sendes kvinner og barn vekk fra krigsområdene, mens mennene blir igjen for å slåss. Jeg tror ikke jeg har sett bilde av en eneste kvinnelig soldat. I Norge har vi bestemt at kvinner er minst like gode soldater som menn, og vi ønsker å ha et forsvar som består av 50 % kvinner. Men er dere kvinner selv klare for å slåss, dersom det blir nødvendig? Eller er ikke likestilling så viktig i dette tilfellet? Da har du ikke fulgt så godt med. Det har vært mange bilder av kvinnelige soldater og kvinner med våpen de siste dagene. 31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 Selvsagt. Med nebb og klør! Alt for Norge 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenesene Skrevet 26. februar 2022 #12 Del Skrevet 26. februar 2022 Det er jo for å unngå at de skal bli voldtatt. Kjempe i krig > bli voldtatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaconandersen Skrevet 26. februar 2022 #13 Del Skrevet 26. februar 2022 Dolce skrev (1 minutt siden): Da har du ikke fulgt så godt med. Det har vært mange bilder av kvinnelige soldater og kvinner med våpen de siste dagene. Og blant de døde soldatene vil du ikke finne noen. Det er fordi kvinner er sensitive, slik at de skal holde seg unda slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #14 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (Akkurat nå): Har ikke noe ønske om å beskytte staten vår eller dagens orden. og familien kan en beskytte ved å reise ut av byene. Og hvor lenge varer den taktikken tror du? Da kan jo hvem som helst bare forsyne seg av alt av ressurser. Du tror du beskytter familien med å til slutt ende opp med å sulte eller fryse ihjel? Joda, slå deg løs. Eller bli buddies med fienden, om de vil ha dere da. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 26. februar 2022 #15 Del Skrevet 26. februar 2022 Nei jeg er ikke i forsvaret på noen måte, aldri vært. Aldri holdt i et våpen. Også er jeg dårlig til å løpe. Dårlig kondis å. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 26. februar 2022 #16 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Og blant de døde soldatene vil du ikke finne noen. Det er fordi kvinner er sensitive, slik at de skal holde seg unda slikt. Hva vet du om hvem som er drept? Kan du linke til troverdige kilder som bekrefter at ingen kvinnelige soldater er drept? Hvis ikke: Hold kjeft. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 26. februar 2022 #17 Del Skrevet 26. februar 2022 Hvis det skulle bli samme regla som i Ukraina hadde jeg forsvart selvsagt.. For den enda yngre generasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 26. februar 2022 #18 Del Skrevet 26. februar 2022 Hva få deg til å tro at noen er villige til å forsvare landet, når man ikke engang forsvarer rettigheter og frihet mot overgrep fra staten? Blir nok tynt i forsvarets rekker, om det skulle bli krig for alvor. Både blant kvinner og menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 26. februar 2022 #19 Del Skrevet 26. februar 2022 Jaconandersen skrev (Akkurat nå): Og blant de døde soldatene vil du ikke finne noen. Det er fordi kvinner er sensitive, slik at de skal holde seg unda slikt. Hva tror du historisk har skjedd med kvinner og barn på tapersiden? Voldtekter, tortur og drap. De kommer absolutt ikke noe bedre ut av noen krig. Fysisk er menn mye sterkere og raskere. All verdens hjernevask endrer ikke på det. Å sende kvinner i nærkamp blir som å sende dem til slakt. Kvinner er like gode på å skyte. Og da bruker man dem der de faktisk gjør nytte. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronaldbrei Skrevet 26. februar 2022 #20 Del Skrevet 26. februar 2022 Er ganske sikker på at den norske kvinnen er det. På sin måte. Mens mennene er ute i krigen står de hjemme og tar seg av hus og barn. Det er viktig kvinnene blir beskyttet for videre avl på den menneskelige rase. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå