Gå til innhold

Hvordan skrive søknad som viser motivasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen som har noen konkrete tips om hvordan skrive god søknad for å vise interesse og motivasjon hos arbeidsgiver? det som skiller søknaden din fra andre søknader? 

Anonymkode: 76e1b...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du viser det ved å skrive: «Jeg ønsker å jobbe hos dere fordi...» og så utdyper du. Du bør ikke bare skrive at arbeidsoppgavene virker spennende, du bør skrive hvorfor de de er spennende. 

Anonymkode: 31cd2...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

noen som har noen konkrete tips om hvordan skrive god søknad for å vise interesse og motivasjon hos arbeidsgiver? det som skiller søknaden din fra andre søknader? 

Anonymkode: 76e1b...546

Det viktigste i en jobbsøknad er å få frem hva DU kan tilføre bedriften, og hvorfor de skal velge DEG til denne jobben. Les deg opp på bedriften i forkant, så vet du litt om hvilke verdier og visjoner som er viktige for arbeidsgiveren.

Du kan f.eks skrive (hvis det er sant) "jeg vet at 'bedriftens navn' er i en spennende utvikling (nevn gjerne et konkret eksempel på et satsingsområde), og jeg har veldig lyst til å være med på den reisen".

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å forklar hvorfor akkurat denne stillinen motiverer deg i stedet for hvorfor du generelt er motivert til å få jobb. Om du ønsker å skille deg ut bør du koble noe om deg mot stillingen du søker på. 

Anonymkode: f1703...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis at du har lese søknadsteksten, kjenner til firma/organisasjon og at du har eit personleg engasjement i det dei leiter etter. Om dei har ei sterk identit, vis at du òg er engasjert i dette. Om dei leiter etter ei stilling som har noko slags verdimessig side, forklar korfor denne verdien engasjerer deg. 

Endret av Mandagsunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...