AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg har hatt vannskrekk hele livet og får panikk hvis jeg mister kontroll i vannet, dvs jeg må ha beina nedi hele veien. Hvordan / hva må jeg gjøre for å bli trygg i vann? K45 Anonymkode: b571d...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Del Skrevet 26. februar 2022 Har du vurdert å gå på svømmekurs for voksne? Å lære å svømme handler nesten utelukkende om å ikke få panikk i vannet. Om man klarer å slappe av så skal det svært lite til for å flyte. Anonymkode: 79cb6...b2f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du vurdert å gå på svømmekurs for voksne? Å lære å svømme handler nesten utelukkende om å ikke få panikk i vannet. Om man klarer å slappe av så skal det svært lite til for å flyte. Anonymkode: 79cb6...b2f Har tenkt tanken, men vet ikke helt hvordan et slikt kurs foregår. Jeg syns dette er veldig flaut, for «alle» kan jo svømme lett som bare det. TS Anonymkode: b571d...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du vurdert å gå på svømmekurs for voksne? Å lære å svømme handler nesten utelukkende om å ikke få panikk i vannet. Om man klarer å slappe av så skal det svært lite til for å flyte. Anonymkode: 79cb6...b2f Finnes det? Jeg ønsker også å lære å svømme, men finner ingen kurs. Jeg er 36. Anonymkode: c597e...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Del Skrevet 26. februar 2022 Så flott at du vil lære å svømme! 🥰 Svømmekurs, som nevnt over, er nok det aller lureste. Dersom det er skummelt, kan du jo prøve litt selv før du evt melder deg på kurs. Da vil jeg anbefale å begynne med flyteøvelser på rygg og mage, bruk gjerne flyteelementer til hjelp. Begynn med å øve på å gli i vannet fra kortside til kortside ved å sparke fra bassengveggen. Gjør gjerne dette på grunna. Padle med beina om du trenger det. Etterhvert som du blir tryggere kan du ta bort flyteelementene og minke kraften på frasparket slik at du må ta et svømmetak eller to. Ta det helt rolig, og bruk den tiden du trenger. Å bli trygg i vannet er det aller viktigste 🥰 Masse lykke til! Anonymkode: aa5e1...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så flott at du vil lære å svømme! 🥰 Svømmekurs, som nevnt over, er nok det aller lureste. Dersom det er skummelt, kan du jo prøve litt selv før du evt melder deg på kurs. Da vil jeg anbefale å begynne med flyteøvelser på rygg og mage, bruk gjerne flyteelementer til hjelp. Begynn med å øve på å gli i vannet fra kortside til kortside ved å sparke fra bassengveggen. Gjør gjerne dette på grunna. Padle med beina om du trenger det. Etterhvert som du blir tryggere kan du ta bort flyteelementene og minke kraften på frasparket slik at du må ta et svømmetak eller to. Ta det helt rolig, og bruk den tiden du trenger. Å bli trygg i vannet er det aller viktigste 🥰 Masse lykke til! Anonymkode: aa5e1...075 Og forresten. Du skriver at du får panikk om du ikke har kontroll i vannet, altså kan nå bunnen. Prøv å huske at din evne til å flyte er helt den samme om du når bunnen eller ikke. Å kunne flyte på rygg er gull i tilfeller hvor du føler du mister kontrollen. Da kan du rett og slett hvile i vannet til du får hentet deg inn. Åh, skulle ønske jeg kunne vært ser for å vise og hjelpe deg 😊 Anonymkode: aa5e1...075 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg har gått på kurs for voksne som er utrygge i vann. Startet med at jeg var på svømmekurs med 4 åringen min. Skravlet med instruktøren og fortalte at jeg var utrygg selv. De hadde kurs for voksne og jeg meldte meg på. Var veldig bra kurs! Hadde ofte instruktøren for meg selv, og vi starter med at jeg holdt han i hånda mens jeg såvidt hadde ansiktet ned mot vannet. Etter få timer turte jeg å svømme under vann, flyte på ryggen, svømme på ryggen. Anonymkode: 01119...2ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har tenkt tanken, men vet ikke helt hvordan et slikt kurs foregår. Jeg syns dette er veldig flaut, for «alle» kan jo svømme lett som bare det. TS Anonymkode: b571d...ad7 de som går på svømmekurs for voksne er jo i samme situasjon, så ikke noe flaut med det.Jeg har en venninne som gikk på svømmekurs for voksne da hun var rundt 40, og hun var veldig, veldig fornøyd. Anonymkode: 91301...fe3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Finnes det? Jeg ønsker også å lære å svømme, men finner ingen kurs. Jeg er 36. Anonymkode: c597e...c99 hvor bor du da? her er noen: Asker https://tryggivann.no/finnkursklubb.aspx?arr=3&kurstype=13 Bergen: https://adoarena.no/kurs-aktiviteter/voksensvomming/ Oslo: https://www.lsvk.no/svommeopplaering/nivaer/voksne-fra-18-ar/ Anonymkode: 91301...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): hvor bor du da? her er noen: Asker https://tryggivann.no/finnkursklubb.aspx?arr=3&kurstype=13 Bergen: https://adoarena.no/kurs-aktiviteter/voksensvomming/ Oslo: https://www.lsvk.no/svommeopplaering/nivaer/voksne-fra-18-ar/ Anonymkode: 91301...fe3 Herlig! Tusen takk 😊 Anonymkode: c597e...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 trykket send litt for tidlig. Her er flere: Oslo og Bærum: https://www.svommeakademiet.no/svommekurs/voksne/3 Kristiansand: https://www.aquarama.no/hva-skjer/svommekurs-for-voksne/ Stavanger: https://www.stavangersvommeklubb.no/ Anonymkode: 91301...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Del Skrevet 26. februar 2022 Oslo har mange tilbud: https://www.aktivioslo.no/svommekurs/ Anonymkode: 91301...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så flott at du vil lære å svømme! 🥰 Svømmekurs, som nevnt over, er nok det aller lureste. Dersom det er skummelt, kan du jo prøve litt selv før du evt melder deg på kurs. Da vil jeg anbefale å begynne med flyteøvelser på rygg og mage, bruk gjerne flyteelementer til hjelp. Begynn med å øve på å gli i vannet fra kortside til kortside ved å sparke fra bassengveggen. Gjør gjerne dette på grunna. Padle med beina om du trenger det. Etterhvert som du blir tryggere kan du ta bort flyteelementene og minke kraften på frasparket slik at du må ta et svømmetak eller to. Ta det helt rolig, og bruk den tiden du trenger. Å bli trygg i vannet er det aller viktigste 🥰 Masse lykke til! Anonymkode: aa5e1...075 Tusen takk❤️ jeg har aldri hatt tro på at jeg klarer å flyte i vannet, føler jeg bare synker, også kommer panikken. TS Anonymkode: b571d...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har gått på kurs for voksne som er utrygge i vann. Startet med at jeg var på svømmekurs med 4 åringen min. Skravlet med instruktøren og fortalte at jeg var utrygg selv. De hadde kurs for voksne og jeg meldte meg på. Var veldig bra kurs! Hadde ofte instruktøren for meg selv, og vi starter med at jeg holdt han i hånda mens jeg såvidt hadde ansiktet ned mot vannet. Etter få timer turte jeg å svømme under vann, flyte på ryggen, svømme på ryggen. Anonymkode: 01119...2ef Oi, så flink du var. Håper jeg kommer meg dit en vakker dag🙂 TS Anonymkode: b571d...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): de som går på svømmekurs for voksne er jo i samme situasjon, så ikke noe flaut med det.Jeg har en venninne som gikk på svømmekurs for voksne da hun var rundt 40, og hun var veldig, veldig fornøyd. Anonymkode: 91301...fe3 Ja, jeg er bare redd de andre på kurset tør mer enn meg og lærer å svømme, mens jeg ikke mestrer det. Har alle mulighet til å lære seg det? Jeg har null selvtillit i vannet TS Anonymkode: b571d...ad7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk❤️ jeg har aldri hatt tro på at jeg klarer å flyte i vannet, føler jeg bare synker, også kommer panikken. TS Anonymkode: b571d...ad7 Forstår veldig godt at det føles sånn, men alle flyter 😊 Og, jeg ser at du spør noen andre om alle kan lære seg å svømme, og svaret er ja. Du har allerede kommet et langt steg på veien i å åpne for å lære. Du kommer til å klare det! ❤ Anonymkode: aa5e1...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg er bare redd de andre på kurset tør mer enn meg og lærer å svømme, mens jeg ikke mestrer det. Har alle mulighet til å lære seg det? Jeg har null selvtillit i vannet TS Anonymkode: b571d...ad7 tipper de andre har det helt likt!! Anonymkode: 91301...fe3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 26. februar 2022 #18 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tenkt tanken, men vet ikke helt hvordan et slikt kurs foregår. Jeg syns dette er veldig flaut, for «alle» kan jo svømme lett som bare det. TS Anonymkode: b571d...ad7 Nei, jeg har også hatt vannskrekk hele livet. Lærte å svømme, men gjorde nesten aldri det samme som resten av klassen da vi hadde svømmetimer. Ble aldri trygg i vann, og det er totalt uaktuelt å hoppe i sjøen, f.eks. Skjønner ikke hvordan jeg skal manøvrere meg i vannet, snu osv.. I dag hadde jeg ikke turt å begi meg ut på dypet i et basseng engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 26. februar 2022 #19 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tenkt tanken, men vet ikke helt hvordan et slikt kurs foregår. Jeg syns dette er veldig flaut, for «alle» kan jo svømme lett som bare det. TS Anonymkode: b571d...ad7 Ring svømmeklubben og spør. Med litt flaks arrangerer de svømmekurs for voksne, eller drar igang ett. Så tar du det derfra. Endret 26. februar 2022 av Sensi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #20 Del Skrevet 26. februar 2022 Veldig fint å høre både tips og erfaringer fra dere. Jeg innser at hvis jeg skal lære dette så må jeg bite tenna sammen, se forbi angsten og være sta som bare det. Jeg har så lyst!! Er litt bitter for at ingen lærte meg det når jeg var liten. Men det er for sent å tenke sånn. TS Anonymkode: b571d...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå