AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Jeg er en dame på 42. Nå merker jeg at slke livets utfordringer setter seg i huden, i form av "sliten" rynker, og rødflekkete hud. (spesielt t-sonen blir irritert) Jeg er ufør pga bivirkninger etter tidligere gje nnomgått kreftbehandling, og har sterk kronisk fatigue. Jeg har 2 barn som krever sitt, og jeg hsr ingen krefter igjen til å pleie meg selv når dagen er over. Min økonomi tilsier sterk prioritering på budsjettet til klær (til barna) og mat og regninger, og vi lever under sparemodus. Dette betyr at jeg har ikke råd til råflotte ting som å gå til hudpleiesalong, laserbehandling for å fjerne gjenstridig hårvekst. Ei heller kjøpe egen hårfjeringsmaskin. Frisøren har jeg ikke vært hos på halvannet år, og jeg mistenker at frisøren mun tror at jeg ikke er fornøyd etter siste klipp, som jeg fikk rett før jeg smalt veggen og ble ufør. 😬 Jeg vil så gjerne føle meg vel og se bra ut innimellom,... få en liten boost uten at jeg skal behøve så intensive og tidskrevende hudpleierutiner. For jeg så virkelig godt og bra ut før jeg smalr i veggen og hadde kjempeselvtillit på utseendet.. Nå føler jeg at jeg ser ut som min mor når hun var på min alder, og alke i klassen trodde hun var min bestemor... 😅 Så.. kan noen hjelpe meg med enkle hverdagslige, og effektive hudpleie og hårfjerningstips (til fjeset).. Jeg er så lei av å føle meg og se ut som en sliten bestemor... Anonymkode: b1182...4e6
Krakilsk Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Drikk masse vann, spis masse grønnsaker, få i deg litt sunt fett daglig. Ingen hudprodukter i verden kan erstatte den sunne gløden innenfra som kommer av sunt kosthold
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Spis B-vitaminer. Lag en scrub selv med f.eks. kaffegrut. Olje i ansikt og evnt hår. Kjøp en foundation som dekker. Anonymkode: 9d716...e87
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Hallo kjære deg 💕 Du nevner irritert og rødmusset hud. Jeg har god erfaring med rosevann, det kan du kjøpe på internasjonale butikker, bland det med vann og bland i spraybeholder (kan kjøpes billig på normal.. 12 kr tror jeg). Gurkemeie maske med yoghurt er pleiende og beroligende! Den er god for betennelser. Du kan også bruke kikertmel og blande med litt rosevann. Prøv deg frem 💞 Ellers liker jeg godt spenol.. Det bruker jeg til vanlig, og er huden min irritert bruker jeg ungenes aderma anti scratch krem, den er fantastisk og kan brukes av alle overalt. Anonymkode: 8c169...b60
Roci Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Hei TS🤗 Du har fått mange gode tips og råd, og her er mitt bidrag. Støtter absolutt forslaget om rosevann, men forsikre deg om at det du får er ekte rosevann og ikke en syntetisk etterlikning. Jeg vil dessuten fraråde deg å bruke kaffegrut som ansiktsskrubb, det blir for voldsomt, spesielt ettersom du har irritert hud i t-sonen. På kroppen fungerer det imidlertid utmerket. Du kan fint eksfoliere huden med en myk, oppvridd frottèklut og lunkent vann, evt sammen med litt mild ansiktsrens eller olje. Det er ikke nødvendig å eksfoliere oftere enn èn gang i uka hvis du har tørr og/eller irritert hud. Du skriver ikke om du bruker sminke, og hvis du ikke gjør det, trenger du ikke bruke penger på et renseprodukt. Men for all del ikke bruk såpe i ansiktet, det tørker ut huden. Om du likevel ønsker å bruke rens, så kan du f.eks. prøve Garnier Rose Water Cleansing Milk, den er drøy, skånsom og fuktighetsgivende, og faktisk en av de bedre jeg har prøvd. Koster vel rundt en 50-lapp hos Normal. Et par andre produkter fra Normal jeg vil foreslå at du prøver, er collagenserumet og EGF-serumet fra Pure & Care. Førstnevnte gir ekstra fukt og brukes under fuktighetskrem om dagen, det andre er beroligende og reparererende og brukes under fuktighetskrem om natten. De koster rundt 70,- kr pr stk. Noe som er helt gratis, er ansiktsmassasje. Det øker blodsirkulasjonen og gjør umiddelbart at huden får mer glød og ser friskere og mindre sliten ut. Det finnes en mengde videoer på YouTube, og det trenger ikke ta mer enn 5 minutter. Når det gjelder hårfjerning, kan du sjekke ut threading og sugar wax/sugaring på YouTube. Håper dette kan være til hjelp🤗 1
AprilLudgate Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er en dame på 42. Nå merker jeg at slke livets utfordringer setter seg i huden, i form av "sliten" rynker, og rødflekkete hud. (spesielt t-sonen blir irritert) Jeg er ufør pga bivirkninger etter tidligere gje nnomgått kreftbehandling, og har sterk kronisk fatigue. Jeg har 2 barn som krever sitt, og jeg hsr ingen krefter igjen til å pleie meg selv når dagen er over. Min økonomi tilsier sterk prioritering på budsjettet til klær (til barna) og mat og regninger, og vi lever under sparemodus. Dette betyr at jeg har ikke råd til råflotte ting som å gå til hudpleiesalong, laserbehandling for å fjerne gjenstridig hårvekst. Ei heller kjøpe egen hårfjeringsmaskin. Frisøren har jeg ikke vært hos på halvannet år, og jeg mistenker at frisøren mun tror at jeg ikke er fornøyd etter siste klipp, som jeg fikk rett før jeg smalt veggen og ble ufør. 😬 Jeg vil så gjerne føle meg vel og se bra ut innimellom,... få en liten boost uten at jeg skal behøve så intensive og tidskrevende hudpleierutiner. For jeg så virkelig godt og bra ut før jeg smalr i veggen og hadde kjempeselvtillit på utseendet.. Nå føler jeg at jeg ser ut som min mor når hun var på min alder, og alke i klassen trodde hun var min bestemor... 😅 Så.. kan noen hjelpe meg med enkle hverdagslige, og effektive hudpleie og hårfjerningstips (til fjeset).. Jeg er så lei av å føle meg og se ut som en sliten bestemor... Anonymkode: b1182...4e6 Ja ❤️ Har vært helt ekstremt superduperdårlig selv lenge - hadde forsåvidt råd til frisør, men klarte ikke komme meg dit (og det var covid). Jeg klippet håret hjemme da faktisk, gikk helt OK! Farget håret også. Det tenker jeg fortsette med selv om jeg nå klipper hos frisør. Jeg har bedrevet en haug hjemmespa/pleie og prøvd litt forskjellig. Fikk som deg veldig lett irritert hud på mitt dårligste, så kunne ikke bruke hva som helst. Om jeg skal anbefale noe billig(ere) som ikke er irriterende og heller ikke krever mye krefter: - Daglig mild rens (La Roche Posay sin for veldig sensitiv hud: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/eksem-e482fbe9/lrp-toler-renselotion-sens-200,5000945?gclid=EAIaIQobChMI3pKutMud9gIVAnYYCh3QKQwwEAQYASABEgIJLvD_BwE Jeg tåler og liker Garnier sitt Miscellarvann også veldig godt - billig og mildt. - Fukt: Gå på Deciem sine nettsider og bestill fuktende ingredienser som er veldig milde. https://deciem.com/en-no/theordinary/mas-rdn-natural-moisturizing-factors-ha.html?dwvar_mas-rdn-natural-moisturizing-factors-ha_size=30ml&quantity=1 https://deciem.com/en-no/theordinary/mas-rdn-100pct-organic-cold-pressed-rose-hip-seed-oil.html?dwvar_mas-rdn-100pct-organic-cold-pressed-rose-hip-seed-oil_size=30ml&quantity=1 https://deciem.com/en-no/theordinary/mas-rdn-100pct-plant-derived-squalane.html?dwvar_mas-rdn-100pct-plant-derived-squalane_size=30ml&quantity=1 IKKE eksfolier med grove korn - gjør som @Roci sier. Å vaske av rens med fin frotteklut holder lenge. Usikker på om du vil/tåler sminke - men du kan jo for eksempel forsøke en tinted SPF. Noe som dekker rødhet godt er jo CCcreams - men de jeg har prøvd har duft. Lumene CC var grei pris på HM, IT Cosmetics koster nå i helgen 320 på Kicks. Jeg har lys hud og kjøpte Fair - den er veldig drøy og mange med rosascea bruker den. Litt dyr er den, men DRØY. Lumene var ikke dyr, men heller ikke drøy. Om du synes dette blir for dyrt men vil ha litt farge i ansiktet kan du prøve selvbruningsdråper i krem - tipper Normal selger slikt. Så kan du kjøpte multi stick fra HM eller Makeupmekka på salg - de kan brukes på kinn og lepper. Generelt synes jeg HM har endel veldig greit - inkludert The Ordinary som jeg linket til. Men Deciem sine egne nettsider selge fuktighetskremen i 100 ml hvor literprisen er billigere enn 30 ml. Om du har Normal så har de og endel som ikke er så dumt - hårmaskene til Garnier Fructis er billige og ganske gode. Jeg synes og sjampo/balsam fra By Veira var rimelig og greit. Om du ikke har råd til/orker alle produktene: vask fjeset med frotteklut, bruk billigste parfymefrie fuktighetskrem og kjøp en billig leppestift/multistick på HM eller MakeupMekka som du bruker som blush og litt på lepper Sjekk Normal også. Kikk på Lyko under Catrice og Essence, der er det endel billig og ganske bra sminke Kjør søk på billigste produkter under kategorien du ønsker. Hårvoksing hjemme er ikke aktuelt for deg med utmattelse, det tar tid. Dog kan man lage sukkervoks hjemme Endret 26. februar 2022 av Fløff 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Det finnes mange rimelige og gode hår og hudproukter. Jeg tar fast ansiktsmaske, hårmaske og barberer meg hver søndag. Min egen tid uten mann og barn. Drikker ofte te og slapper bare av i badekåpe. Det er i hvertfall mitt beste husmortips. Anonymkode: bf832...9ff 2
Scherbatsky Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Det eneste du egentlig trenger til huden er en god rens (Cerave har en på nesten 500ml som vil vare deg lenge og passer de fleste hudtyper, fås også kjøpt i liten variant for å teste, men det finnes mange billigere hudmerker nå som har skikkelig gode produkter), fuktighetskrem og solkrem. Serum og olje er også digg, men de tre er basics. Å massere ansiktet vil nok gjør at du føler at du ser litt piggere ut. Legg f.eks noen skjeer i kjøleskapet eller kjapt fryseren, bruk de slik man ville brukt slike fancy redskaper som jade roller eller gua sha. Kate Somerville (som har det kjente hudmerket) bruker ofte bare skjeer, og hun ser pigg som fanken ut Men hendene funker også HELT fint. Det viktigste du gjør i din situasjon er vel uansett å hvile nok, sove nok og spise/drikke nok. Jeg er selv utslitt etter 20 år med kroniske, konstante hodesmerter, men jeg har aldri akseptert det helt og dermed aldri latt kroppen hvile godt nok. Så jeg driver å lærer meg det nå. Hvile godt, både med og uten noe å lese eller se på. Prioriter energien din og vær streng (sitt i dusjen, sitt når du lager mat, be om hjelp der du kan). Hvis du klarer å gå en tur (eller bare gå inne, jeg går litt foran TVen nå i disse dager pga det er så glatt ute), så hjelper det også på at man ser piggere ut, men det må du selvfølgelig kjenne på hva kroppen klarer. Jeg prioriterer å dusje fordi det hjelper så mye på psyken min. Rene klær og nyvasket hår skal man ikke undervurdere verdien av. Brad Mondo har en god video ang å klippe håret selv hvis du ikke kan prioritere penger på frisør (kanskje du og noen du kjenner kan hjelpe hverandre hvis det føles tungt). Og i fjeset plukker jeg bare hår med tweezers, det går helt fint. Har noen jeg kjøpte for leeeenge siden.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Denne har gjort underverker på min hud! https://deciem.com/en-no/theordinary/mas-rdn-granactive-retinoid-5pct-in-squalane.html?dwvar_mas-rdn-granactive-retinoid-5pct-in-squalane_size=30ml&quantity=1 Anonymkode: c7e3d...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå