AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Det er bare snakk om et par dager til dere er hjemme. Hvorfor ikke nyte de to første dagene med baby i fred og ro? Ser folk styrer med hvem som skal få komme og ikke, men hvorfor haster det sånn?😳 Anonymkode: 9f0b7...f93 6 1 2
MapleSirup Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Folk må vel få avgjøre dette selv. Du om ditt og de om sitt. 11 1
Brunello Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Fordi det var hyggelig med besøk. Og fordi de som kom på besøk ville. 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Så flott det passer deg med ro. Det er helt greit det og. Men mange føler disse dagene er lange nok. Og sprekker samtidig av stolthet, som de vil dele med foreldre. Samtidig som de vet det betyr mye for besteforeldrene å ta del i det. Anonymkode: 83830...94d 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Aner ikke, har alltid lurt på det selv. Anonymkode: 573f0...b96 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Fordi på barselbesøk er det en kort time eller to. Hjemme er det flere timer. Ikke alle som klarer å begrense besøk hjemme. Å tar unn alt besøk på sykehuset. Jeg har en familie som ikke tar et nei for et nei. Men gjorde som over. Etter det fikk jeg mange uker i fred. Utrolig deilig 🙂 Anonymkode: cf5c0...2f0 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så flott det passer deg med ro. Det er helt greit det og. Men mange føler disse dagene er lange nok. Og sprekker samtidig av stolthet, som de vil dele med foreldre. Samtidig som de vet det betyr mye for besteforeldrene å ta del i det. Anonymkode: 83830...94d Sprekker av stolthet? Har aldri skjønt det heller. Anonymkode: 573f0...b96 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sprekker av stolthet? Har aldri skjønt det heller. Anonymkode: 573f0...b96 Empati betyr innlevelse, evne til å identifisere, forstå og anerkjenne gyldigheten av andres følelsesmessige tilstand og reaksjoner. Anonymkode: 83830...94d 29 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 Synes det var MYE bedre med besøk på barsel enn å utsette alt til jeg kom hjem. Anonymkode: cfc27...9d6 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 Kanskje besteforeldre blir dypt fornærmet om de ikke få komme på barselbesøk? Anonymkode: e6cd2...945 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 kankankan skrev (2 minutter siden): Mulig det er yngre mødre? Mye rart man skal legge på yngre mødre. Jeg var 35 da jeg fødte sist og ønsket å ta unna mest mulig besøk på barsel. Anonymkode: cfc27...9d6 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er bare snakk om et par dager til dere er hjemme. Hvorfor ikke nyte de to første dagene med baby i fred og ro? Ser folk styrer med hvem som skal få komme og ikke, men hvorfor haster det sånn?😳 Anonymkode: 9f0b7...f93 Fordi det er skikkelig koselig å få besøk på sykehuset, å få lov å vise frem det lille underet. Jeg kjedet vettet av meg på sykehuset, og hadde veldig lyst på besøk - ville vise frem babyen jeg var så stolt av! Kjedet også vettet av meg hjemme de første ukene, der ingen kom på besøk, fordi de skulle "gi oss tid til å slappe av hjemme i fred og ro". Derimot, etter en stund, når adrenalinet var ute av kroppen og søvnløshet over tid begynte å gjøre seg gjeldene, DA skulle alle faens folk komme på besøk. Andre føler det kanskje annerledes, hva er så rart med at folk har forskjellige preferanser? Anonymkode: eb5e7...6fc 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Empati betyr innlevelse, evne til å identifisere, forstå og anerkjenne gyldigheten av andres følelsesmessige tilstand og reaksjoner. Anonymkode: 83830...94d Altså jeg har empati, men jeg forstår heller ikke det med å sprekke av stolthet… Anonymkode: 1e371...8ed 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje besteforeldre blir dypt fornærmet om de ikke få komme på barselbesøk? Anonymkode: e6cd2...945 Tar du alltid ansvar for andres følelser og innretter deg deretter? Anonymkode: 9f0b7...f93 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det er skikkelig koselig å få besøk på sykehuset, å få lov å vise frem det lille underet. Jeg kjedet vettet av meg på sykehuset, og hadde veldig lyst på besøk - ville vise frem babyen jeg var så stolt av! Kjedet også vettet av meg hjemme de første ukene, der ingen kom på besøk, fordi de skulle "gi oss tid til å slappe av hjemme i fred og ro". Derimot, etter en stund, når adrenalinet var ute av kroppen og søvnløshet over tid begynte å gjøre seg gjeldene, DA skulle alle faens folk komme på besøk. Andre føler det kanskje annerledes, hva er så rart med at folk har forskjellige preferanser? Anonymkode: eb5e7...6fc AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Synes det var MYE bedre med besøk på barsel enn å utsette alt til jeg kom hjem. Anonymkode: cfc27...9d6 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi på barselbesøk er det en kort time eller to. Hjemme er det flere timer. Ikke alle som klarer å begrense besøk hjemme. Å tar unn alt besøk på sykehuset. Jeg har en familie som ikke tar et nei for et nei. Men gjorde som over. Etter det fikk jeg mange uker i fred. Utrolig deilig 🙂 Anonymkode: cf5c0...2f0 Aha takk for svar, det var jo faktisk lurt😅 Anonymkode: 9f0b7...f93 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar du alltid ansvar for andres følelser og innretter deg deretter? Anonymkode: 9f0b7...f93 Nei, tenkte at det kunne være en grunn. Anonymkode: e6cd2...945
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 Fordi jeg ville ha ro de første dagene hjemme. Besteforeldre kom på sykehuset. Da fikk de se lille uten å bli sittende i timesvis. Og vi fikk finne roen hjemme i starten. Og absolutt ikke ung mor. Anonymkode: 01510...f26
Pås Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså jeg har empati, men jeg forstår heller ikke det med å sprekke av stolthet… Anonymkode: 1e371...8ed Så du var ikke enormt stolt av din/dine nyfødte? Uttrykket ‘sprekke av stolthet’ har aldri passet bedre for meg enn da jeg viste frem et nyfødt barn til slekt og venner 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #20 Skrevet 26. februar 2022 Det er jo ikke nødvendigvis det at man føler behov for det selv. Men når slekt og venner står og tripper og har handlet gaver og ber om å komme innom en tur så er det ikke lett å avvise. Så er det og noe med det at på sykehuset skjønner alle at visitten er kort, ingen forventer oppvartning eller kaffe en gang. Så om 4 venninner stikker innom der er det faktisk lettere enn å ha en og en på besøk etter hjemkomst. Det er og noe med det og la de nærmeste få se barnet raskt. Da tenker jeg på besteforeldre og foreldrenes søsken. La de føle seg viktige og inkludert i barnets liv. Litt vondt for en nybakt bestemor når alle på jobb snakker om og gratulerer henne med første barnebarn, spør og graver og så må hun si at hun enda ikke har fått sett babyen, kanskje? Så jeg har vært på en haug av korte barselsykebesøk med venninnegjengen, og noen litt lengre besøk til egen søster på sykehuset. Antar det blir likt når jeg selv føder dette året. Når jeg kommer hjem vil jeg bare ha ro rundt meg og den lille. Jeg misliker sterkt folk som plutselig står på døra, så håper å slippe det. Jeg kommer å be inn til besøk når jeg og mini er klar. Anonymkode: b08cf...58a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå