AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Hei. Dette blir langt. Huff, har det skikkelig vondt nå. Har datet en fyr i to måneder, vi avklarte at vi var sammen på Valentines day og da sa han at han hadde tenkt at vi var sammen en stund. Vi er i 30 årene. Jeg sa jeg var forelska i han, han sa det samme og st han hadde vært det i en måneds tid. At han ville være sammen med meg i 40 år til og at han ville bli sammen på facebook. Noen ganger har han sagt at han må klype seg i armen over at han får være med meg og hvor søt jeg er. Vi skriver søte meldinger til hverandre, ikke så mye, men minst en melding om dagen når vi ikke ses. Vel, i går dreide samtalen inn på noe som endra på mye. Jeg spurte om han ville bli med i et familieselskap, jeg har allerede møtt søsteren hans og han vil ha meg med til foreldrene, så tenkte det må gå begge veier. Men jeg er så klart usikker på å ta han med for å møte hele familien såppass tidlig. Han svarte at han ville tenke litt på det. Kanskje jeg bare skulle godtatt det, men jeg fisket litt rundt hvorfor han var usikker. Han endra etter hvert til at jo, han ville bli med. Men da var jeg litt usikker, og sa at jeg lurte på om det var pga han var usikker på oss to, og jeg vil heller ikke ha han med for å møte alle enda hvis han er det. Etter mye om og men så sier han at han kanskje ikke 100% sikker enda, og at det er jo fremdeles tidlig osv. Det er jo så klart egentlig en ærlig sak det, men veldig annerledes enn hva han har sagt tidligere. Han sier også at han ikke kan si tilbake til meg at han er forelska. Ble helt sjokkert siden han nettopp har sagt det og jeg har vært så lykkelig for det. Han sier han er forelska i enkelte situasjoner, men at det ikke er stabilt og at andre dager så er han ikke i kontakt med de følelsene. Det er veldig vanskelig for meg å forstå, for jeg er stup forelska i han, og jeg tenker bare at det der lover ikke godt!:( Etter samtalen i går så fikk han tenkt litt og sa før vi la oss, og i dag tidlig, at han veldig vil være sammen, og at han kjenner mye følelser nå og at det er dette han vil. Og at han TROR han kanskje er forelska. Angrer på ting han sa. Og vil bli med i familieselskap. Huff, tok jo magien litt ut av alt det her. Jeg har hatt en litt dårlig magefølelse noen kvelder pga vi ikke skriver så mye, men har prøvd å tenke at ikke alle er sånn som skriver osv... Noen som kan se dette litt utenifra? Jeg tenker at dette er litt dømt til å gå dårlig nå, når han har ustabile følelser og ikke vet om han er forelska i meg likevel. Mvh ulykkelig(?) forelska 32 Anonymkode: ccd25...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Herregud for en drama queen! Høres ut som dere er er fjortis-par. Anonymkode: 88e8c...362 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Tror jeg ville sagt at det er fint, men at det nok er best at han står over familieselskapet. Han kan være med en senere gang. Anonymkode: 7377d...26e 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Skal du la hjerte ditt knuses over en du har datet i to måneder? 🤨 Neinei kjære deg, du å må rette deg opp i ryggen. To måneder.... Anonymkode: bcbca...09f 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Herregud for en drama queen! Høres ut som dere er er fjortis-par. Anonymkode: 88e8c...362 Hva er det som er drama queen mener du? Jeg fikk jo nettopp vite at han ikke er forelska likevel, og det gjør vondt. Oppriktig vondt, det er mine ærlige følelser, ikke noe forsøk på drama. TS Anonymkode: ccd25...cbd 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal du la hjerte ditt knuses over en du har datet i to måneder? 🤨 Neinei kjære deg, du å må rette deg opp i ryggen. To måneder.... Anonymkode: bcbca...09f Hva mener du, at jeg burde glemme han? Eller bare la det gå sin gang? TS Anonymkode: ccd25...cbd
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det som er drama queen mener du? Jeg fikk jo nettopp vite at han ikke er forelska likevel, og det gjør vondt. Oppriktig vondt, det er mine ærlige følelser, ikke noe forsøk på drama. TS Anonymkode: ccd25...cbd Han er en drama queen. Når man har passert 20 går man ikke rundt og overanalyserer egne følelser sammen med partneren. Sikker på at du vil ha en så barnslig fyr? Anonymkode: 88e8c...362 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Det der hadde jeg også blitt lei meg for. Hadde tenkt at det var greit at han stod over selskapet denne gangen. Det er vanskelig med kjærlighet... man må våge, åpne opp for å bli glad i noen uten garanti for at de blir det tilbake. Jeg hadde prøvd litt til, tror jeg. Men ikke holdt på i månedsvis uten forandring. Anonymkode: d92f0...af9 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Jeg og kjæresten definerte ikke at vi var et par før etter nesten 6 måneder med dating. Ingen av oss var usikre på den andre, men vi trengte begge å la forholdet utvikle seg sakte. Vi er også i 30-årene, og i den alderen har mange brent seg på forhold før. Jeg og kjæresten har begge vært gift før, og vi møttes ikke lenge etter samlivsbruddene. Siden det også var barn involvert på begge sider, ville ikke vi stupe ut i noe nytt. Her tror jeg at dere kanskje presser frem noe for raskt. Nyt datingen og å være bare dere to! Vi møtte hverandres venner etter noen måneder, mens barn og familie ble introdusert etter 7-8 måneder. Stress ned er mitt råd. Anonymkode: d685d...364 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er en drama queen. Når man har passert 20 går man ikke rundt og overanalyserer egne følelser sammen med partneren. Sikker på at du vil ha en så barnslig fyr? Anonymkode: 88e8c...362 Okey takk, ja det er det jeg stusser over også. Han mener kanskje jobben påvirker han negativt, men jeg vet ikke. Ingenting utenfor kunne påvirka min forelskelse sånn. Han har kun hatt forhold på noen måneders lengde. Så mulig noe ikke stemmer helt. Anonymkode: ccd25...cbd
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 Jeg tenker at du ikke skal ta sorgene på forskudd, fortsett å være sammen med han og kos dere. Forelskelse kan for noen være litt skummelt rett og slett, vet ikke om det er tilfellet hans. Men jeg synes ikke du skal avslutte det med han pga det her. Men familieselskapet synes jeg dere kan drøye en liten stund til. Hvis han vingler sånn flere ganger i tiden framover, er det jo ikke bra for deg. Da synes jeg du skal avslutte det. Men denne ene gangen kan du «la gå». Han ble sikkert litt nervøs av hele opplegget med familieselskap, og tenker det er helt greit så tidlig. Anonymkode: a6d19...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og kjæresten definerte ikke at vi var et par før etter nesten 6 måneder med dating. Ingen av oss var usikre på den andre, men vi trengte begge å la forholdet utvikle seg sakte. Vi er også i 30-årene, og i den alderen har mange brent seg på forhold før. Jeg og kjæresten har begge vært gift før, og vi møttes ikke lenge etter samlivsbruddene. Siden det også var barn involvert på begge sider, ville ikke vi stupe ut i noe nytt. Her tror jeg at dere kanskje presser frem noe for raskt. Nyt datingen og å være bare dere to! Vi møtte hverandres venner etter noen måneder, mens barn og familie ble introdusert etter 7-8 måneder. Stress ned er mitt råd. Anonymkode: d685d...364 Takk, ja er litt enig i at det går fort. Jeg har bare hatt lyst til å møte han på hans tempo litt, det er han som har begynt å involvere sin familie og han som kaller meg dama si. Så jeg følte litt press på å spørre han om selskapet. Men kjenner at dette selskapet blir feil nå. Vi har ingen barn og jeg er kjempeforelska i han, så da har vi kanskje mindre grunner til å ta det sakte bare for å gjøre det. Anonymkode: ccd25...cbd
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 Hvorfor i all verden er noen sammen med noen uten å være forelsket, eller om de er "usikker på om de er forelsket"? Hadde bedt ham ryke og reise til helvete. Du fortjener bedre enn dette. Alle gjør det. Anonymkode: d0966...8e2 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, ja er litt enig i at det går fort. Jeg har bare hatt lyst til å møte han på hans tempo litt, det er han som har begynt å involvere sin familie og han som kaller meg dama si. Så jeg følte litt press på å spørre han om selskapet. Men kjenner at dette selskapet blir feil nå. Vi har ingen barn og jeg er kjempeforelska i han, så da har vi kanskje mindre grunner til å ta det sakte bare for å gjøre det. Anonymkode: ccd25...cbd Uenig i at det har gått fort med dere. Jeg og mannen omtalte hverandre som kjærester og diskuterte hvor man hypotetisk sett skulle hatt bryllup en uke etter første date, og møtte hverandres familie innen en måned enda de bor andre steder i landet. Nå har vi vært gift i snart 20 år. Anonymkode: d0966...8e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Dere har bare datert i 2 mnd. I de to månedene er det mye følelser: lyst, kribling i magen, usikkerhet osv osv. Man kan overveldes av gode følelser i ett øyeblikk, også føle seg litt usikker fordi ting går litt for fort, det er litt skummelt etc. Å møte familie etter bare 2mnd er alt for fort for de fleste. Når man møter familien, så er det "ingen vei tilbake". Da går man fra å bare nyte forelskelsen og hverandre til noe langt mer seriøst. De fleste vil bli betenkte for å ta det steget etter kun 2 måneder. Hvorfor ikke nyte fasen dere er i nå en stund til? Anonymkode: b97f7...c45
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at du ikke skal ta sorgene på forskudd, fortsett å være sammen med han og kos dere. Forelskelse kan for noen være litt skummelt rett og slett, vet ikke om det er tilfellet hans. Men jeg synes ikke du skal avslutte det med han pga det her. Men familieselskapet synes jeg dere kan drøye en liten stund til. Hvis han vingler sånn flere ganger i tiden framover, er det jo ikke bra for deg. Da synes jeg du skal avslutte det. Men denne ene gangen kan du «la gå». Han ble sikkert litt nervøs av hele opplegget med familieselskap, og tenker det er helt greit så tidlig. Anonymkode: a6d19...2e6 Ja, forstår det med selskapet jeg og. Men at det eskalerte til at han ikke er forelska i meg likevel, den er verre. Men jo, jeg får prøve å fortsette, men kommer til å ha helt noia de dagene vi ikke er sammen nå. Jeg er ganske overanalyserende og kjempeforelska. Skjuler analyseringen for han da. TS Anonymkode: ccd25...cbd
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, forstår det med selskapet jeg og. Men at det eskalerte til at han ikke er forelska i meg likevel, den er verre. Men jo, jeg får prøve å fortsette, men kommer til å ha helt noia de dagene vi ikke er sammen nå. Jeg er ganske overanalyserende og kjempeforelska. Skjuler analyseringen for han da. TS Anonymkode: ccd25...cbd Helt ærlig er dette starten på et usunt forhold, med all den ubalansen mellom dine og hans følelser og usikkerheten dette medfølger. Jeg ville trukket meg litt unna, fordi jeg har vært der tidligere i livet og vet hvor vondt og nedbrytende dette er over tid. Du trenger jo ikke å akkurat avslutte forholdet nå, men å ta et steg tilbake og se på det med nye øyne og prøve å dempe forelskelsen litt. En måte å gjøre det på er å se på fyren med realistiske briller- ofte ilegger vi den vi er forelsket i med urealistiske og forskjønnende briller. Dessuten vil du jo ha noen som ser deg og hvilken skjønn dame du er, ikke en som er usikker i neste øyeblikk etter å ha kommet med store erklæringer. Jeg tenker det er en dårlig kvalitet hos han å vingle og dramatisere slik, umodent ihvertfall. Og veldig unødvendig å skape den usikkerheten hos deg og så mye frem og tilbake. Anonymkode: 7fb64...e14 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Helt ærlig er dette starten på et usunt forhold, med all den ubalansen mellom dine og hans følelser og usikkerheten dette medfølger. Jeg ville trukket meg litt unna, fordi jeg har vært der tidligere i livet og vet hvor vondt og nedbrytende dette er over tid. Du trenger jo ikke å akkurat avslutte forholdet nå, men å ta et steg tilbake og se på det med nye øyne og prøve å dempe forelskelsen litt. En måte å gjøre det på er å se på fyren med realistiske briller- ofte ilegger vi den vi er forelsket i med urealistiske og forskjønnende briller. Dessuten vil du jo ha noen som ser deg og hvilken skjønn dame du er, ikke en som er usikker i neste øyeblikk etter å ha kommet med store erklæringer. Jeg tenker det er en dårlig kvalitet hos han å vingle og dramatisere slik, umodent ihvertfall. Og veldig unødvendig å skape den usikkerheten hos deg og så mye frem og tilbake. Anonymkode: 7fb64...e14 Takk, ser det er to ulike synspunkter blant alle svarene her. Men helt enig, og jeg har erfaringen med en lignende usunn relasjon selv, det var helt forferdelig. Så jeg er litt mer forberedt nå, men om det betyr at jeg klarer å ikke få det like ille er usikkert:/ Jeg skal tenke på det negative, og ja, synes han dramatiserer en del. Hvordan det eskalerte til ikke forelska og i dag "tror jeg er forelska nå", er rart, og litt for ærlig egentlig. 😕 Han forstår ikke stresset det gir meg. TS Anonymkode: ccd25...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Takk, ser det er to ulike synspunkter blant alle svarene her. Men helt enig, og jeg har erfaringen med en lignende usunn relasjon selv, det var helt forferdelig. Så jeg er litt mer forberedt nå, men om det betyr at jeg klarer å ikke få det like ille er usikkert:/ Jeg skal tenke på det negative, og ja, synes han dramatiserer en del. Hvordan det eskalerte til ikke forelska og i dag "tror jeg er forelska nå", er rart, og litt for ærlig egentlig. 😕 Han forstår ikke stresset det gir meg. TS Anonymkode: ccd25...cbd Ja, altså ikke nødvendigvis dvele ved det negative- men se han i et realistisk lys der det er mulig. Å legge til «tror jeg er forelska nå» er jo desto mer vinglete 😕 Det blir veldig dramatisk ja, og litt barnslig. Du vil jo helst ha en reflektert og moden mann som oppfører seg stabilt. At han har skiftende følelser på underflaten kan nå være så, men man må ikke dele alle disse oppdateringene mellom skiftende følelser med partner og skape den usikkerheten. Anonymkode: 7fb64...e14 1
Chailatte Skrevet 26. februar 2022 #20 Skrevet 26. februar 2022 To måneder inn i datingen var jeg begynt å utvikle følelser, men var ikke sikker på om jeg var forelsket enda. Men når forelskelsen kom noen uker senere sa det pang 😅 Typen innrømmet følelser før meg og ga meg den tiden jeg trengte. Alle er forskjellige TS, noen trenger litt lengre tid enn andre. Ha tålmodighet og la temaet ligge litt, men ikke ta han med hjem enda, høres ikke ut som dere er helt der enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå