AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Heihei! Jeg har nå hatt "friår" (vært i arbeidslivet og 'jobbet meg opp' til en lederstilling) i to år, etter å ha studert i to år. Nå merker jeg at det er på tide å returnere til studiebenken. Kanskje mest fordi det er vanskelig å skaffe ny jobb uten noen utdannelse. Har gode nok karakterer til det meste (eller jeg vet ikke hvor mye ting har økt etter korona), men problemet er at ingenting frister. Er veldig glad i matte og tall, har tenkt på (samfunns)økonomi, men det første året virker så banalt og kjedelig... Samt at det holder jo ikke med bachelorgrad, jeg MÅ ha master om jeg går den retningen. Huff, vet ikke hva jeg lurer på jeg. Noen med litt motiverende ord? Anonymkode: b9e3d...d8b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Hva har du av utdanning fra før? Har du fortsatt lederambisjoner? Styrker og svakheter? Anonymkode: 891c6...831 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har du av utdanning fra før? Har du fortsatt lederambisjoner? Styrker og svakheter? Anonymkode: 891c6...831 Har aldri hatt lederambisjoner, helt tilfeldig at jeg endte i renne rollen... Trives sånn passe med det, men ikke med denne jobben lenger (har sagt opp). Har to år på sivilingeniør, så 2/5. Kan alltids gå tilbake... men tenker det er en grunn til at jeg sluttet. Styrker: tillitsvekkende, veldig hyggelig, høy arbeidskapasitet, evner raskt å sette meg inn i nye ting, kreativ svakheter: konsentrasjonsproblemer dersom jeg ikke finner det interessant, rotete Anonymkode: b9e3d...d8b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: ). Har to år på sivilingeniør, så 2/5. Kan alltids gå tilbake... men tenker det er en grunn til at jeg sluttet. Anonymkode: b9e3d...d8b Hvorfor sluttet du ? 9 hours ago, AnonymBruker said: Er veldig glad i matte og tall, har tenkt på (samfunns)økonomi, men det første året virker så banalt og kjedelig... Samt at det holder jo ikke med bachelorgrad, jeg MÅ ha master om jeg går den retningen. Anonymkode: b9e3d...d8b Ja, man må ha master i samfunnsøkonomi for å få relevant jobb. Selv startet jeg på samfunnsøkonomi og endte med en master i statistikk. Følte statistikken var gøyere å lære om enn samfunnsøkonomien. Statistikk er gøy om man er glad i matte og programmering. Man må som regel ha master her også for å få relevant jobb. Om man kun ønsker bachelor tror jeg IT-bachelor er greit. Da kan man jo alltids bygge videre på den etterpå om man ønsker master. Anonymkode: f3db2...58f 1
Mariell1995 Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Hva med en bachelor innenfor markedsføring? ☺️
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Kan du fullføre år 3 av sivilingeniør og ta ut en bachelor? Anonymkode: 42780...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå