AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Hei kanskje litt dumt spørsmål! Men har byttet flaske pga han fikk så mye luft i magen av di andre. Så vi byttet over til dr. Browns sine flasker, men når jeg skal ta i pulveret etter jeg har tatt vannet oppi flaskene så klistrer pulveret fast oppi flaske halsen å får ikke fått pulveret skikkelig oppi flasken! Lurte på om det gikk greit å ta pulveret oppi først så ikke den varme dampen av vannet gjør det vanskelig å blande skikkelig. Så tenkte jeg at jeg kunne bare fylle opp pulver i alle flaskene klar til bruk. Flasken er jo tett med lokk over så burde vel gå fint? Står liksom bare på nettet at vannet skal oppi først! Anonymkode: cb370...69d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Hvordan har du tenkt å måle opp vannet når du har pulver først, da? Anonymkode: f7cc6...b76
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Det vil gjøre det vanskeligere å få riktig mengde vann til pulveret. Skaff heller en liten trakt så du får pulveret oppi uten at det setter seg fast i sidene på flaska. Anonymkode: 3a4e2...79f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Jeg har en flaske jeg heller oppi først for så å helle oppi etterpå… jeg blander først varmt med pulver så tar jeg kokt avkjølt vann oppi etterpå, alt er målt opp klart i riktig mengde. Fikk beskjed av HS at jeg bare kunne gjøre det på den måten i stedefor å kjøle ned å vente. Jeg har utviklet fødseldepresjon så prøver å gjøre ting litt lettere for meg når eg har fått en litt krevende baby. Anonymkode: cb370...69d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvordan har du tenkt å måle opp vannet når du har pulver først, da? Anonymkode: f7cc6...b76 Det er vel ikke noe problem for ts å bruke to like flasker! En hun putter pulveret oppi først, og en annen hun måler opp vannet i. Så tømmer hun vannet fra den ene flasken oppi den andre med pulver i, og blander som vanlig. Anonymkode: 59cd0...392 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Vi gjør det Flaskene er tettere enn boksen med pose oppi og like tette som mam sine doseringsbokser. Vi bruker Tommy Tipee sin perfect prep-maskin. Det er den beste investeringen vi har gjort. Anonymkode: 34d33...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 12.52): Vi gjør det Flaskene er tettere enn boksen med pose oppi og like tette som mam sine doseringsbokser. Vi bruker Tommy Tipee sin perfect prep-maskin. Det er den beste investeringen vi har gjort. Anonymkode: 34d33...4a7 Da har jeg bestilt den jeg også! Du hadde pulveret oppi flasken før du satte på maskinen? Må bare dobbel skjekke. Hehe Anonymkode: cb370...69d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 11.51): Det vil gjøre det vanskeligere å få riktig mengde vann til pulveret. Skaff heller en liten trakt så du får pulveret oppi uten at det setter seg fast i sidene på flaska. Anonymkode: 3a4e2...79f Hvordan er det vanskelig..? Om man skal ha oppi 2 dl vann (random valgt mengde, har ikke laget mme på et par år), så er det jo ikke verre enn at man ser på flasken hvor nivået på pulveret stopper, og så tar man 2 dl oppå det igjen. Når pulveret opp til 25ml-merket? Javel, da fyller man vann så det kommer opp til 225-ml-merket. Er ikke så mye vanskeligere enn det. Anonymkode: 402ea...f5e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 11.51): Det vil gjøre det vanskeligere å få riktig mengde vann til pulveret. Skaff heller en liten trakt så du får pulveret oppi uten at det setter seg fast i sidene på flaska. Anonymkode: 3a4e2...79f 😂 Er ikke verre enn å ETTERFYLLE. Er det rart folk er hjelpesløse når detter er iq nivået… Anonymkode: 7850b...62e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 😂 Er ikke verre enn å ETTERFYLLE. Er det rart folk er hjelpesløse når detter er iq nivået… Anonymkode: 7850b...62e Vi bruker hipp MME og det skummer skikkelig! Vi gjorde alltid det før, men byttet merke og så det var mye vanskeligere å etterfylle skikkelig da det var vanskeligere å se. Anonymkode: cb370...69d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bruker hipp MME og det skummer skikkelig! Vi gjorde alltid det før, men byttet merke og så det var mye vanskeligere å etterfylle skikkelig da det var vanskeligere å se. Anonymkode: cb370...69d Da er det ikke verre enn at man måler opp vannet i en egen flaske, og så heller over i den andre flasken.. Anonymkode: 402ea...f5e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det ikke verre enn at man måler opp vannet i en egen flaske, og så heller over i den andre flasken.. Anonymkode: 402ea...f5e Er jo det jeg gjør nå, men har pulveret oppi først pga pulveret vil ikke skikkelig ned i dr brown sine flasker når det er varmt vann oppi flasken. Anonymkode: cb370...69d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Har det noe å si? Pulveret kommer jo ned når du rister flasken? Anonymkode: 4aee1...87a
Besant Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da har jeg bestilt den jeg også! Du hadde pulveret oppi flasken før du satte på maskinen? Må bare dobbel skjekke. Hehe Anonymkode: cb370...69d Jepp. Har oppi pulveret. Så kommer det en varm «shot» med vann. Rister flasken kjapt, før man trykker på knappen så vanlig vann kommer. Maskinen er virkelig akkurat så enkel og genial som den virker. Utrolig fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå